Jaha, nu kanske det är dags att uppdatera?
Förra inlägget var tänkt lite som ett skämt, att man skulle tro att jag kört sönder.
Men egentligen var det bara efterdragning av toppen..
Ska nog inte skämta om sådant, skrattar bäst som skrattar sist som det heter
Hur som helst, vi börjar väl uppifrån.
Fick i måndags ett tel. samtal.
"Det är race på torsdag kväll, du är redan anmäld"
"Ringer och berättar lite innan det är oficiellt, så du hinner klart"
Kanoners tänker jag, tors. ska ju inte vara några problem.
Jag skruvar på, mäter upp nollan på motorn ord.
Mäter in kammar, just. ventilspel (dvs. slipa lashcaps, smidigt

)
Här försöker jag provtrycka insuget för att komma fram till hur hårda fjädrar jag behöver till sprängskyddet.
Det sket sig dock, spridarna började släppa igenom bakvägen över 1 bar..
Nu blev det räkna fram ett värde istället.
Verkar 34kg vettigt för att hålla emot en platta som påverkas av 3-3,5 bars tryck via ett runt hål på 35mm?
Här är bilen klar för första mappningen.

Som synes utan turbo, endast avgashus på plats.
En hel del småstrul, får man ordning på ett litet läckage får man ett nytt någon annan stans
Det mesta verkar vilja lossna.
2 ggr skruven som håller övre fästet till generatorn (det man spänner med), då är det skruven i blocket som lossnat.
Nedre fästet till gen. har också lossnat, motorfästena osv. det mesta som sitter skruvat utanpå motorn och inte roterar.
Jo, en sak till.
Jag stannade till och skulle kolla mappen lite, hör något konstigt ljud som låter ganska bra och plötsligt upphör.
Slår genast av och hoppar ut och kollar, möts av det här:
När jag kommer hem och kan kolla ord. ser jag att en av skruvarna som håller ihop generatorn lossnat och skruvat ut sig in i fläkten.
Sedan var det dags att börja mappa med laddtryck, eller mera kolla att allt verkade ok.
Autronicet skulle självt ta hand om omställningen från vaccum till tryck, efter att jag mappat bränslet efter spjälläge.
Jag fortsätter senare, så det inte blir för mycket på en gång..