knotan vad skulle du våga ladda på en B20 med 6.7:1 och E85?

jo en ny bottendel är på gång men jag väntar fortfarande på delar (kolv bussningar saknas, har kolvar ett stressborrat block, H stakar, race kolvar mm) men nu är det säsong så då ska det köras.caterpillar skrev:"jo vevhus venten ser ut som på en -73 david brown 1212 på fullgas med snöslunga "![]()
![]()
hadde du inte en betre bunndel å anvende
![]()
koster inte sååå hemskt mycket å fixe en b20 bottendel![]()
sen hadde vel effekten vært liiite høyere![]()
jag håller med dig och har samma slutsatserknotan skrev:6.7:1 i kompa med e85 å 2 ventilsteknik är lite väl lågt tom för min smak![]()
![]()
men en 2.5 kilo borde ju inte vara några som helst problem så länge som inte allt kryper ned mellan kolvringarna när det börjar bli lite mer tryck i cylindrarna dvs![]()
hx40 kompressorn med 56mm inducer brukar ha en exducer på kompressorn som ligger runt 80-83mm (iallafall de få jag sett)
med tanke på 65mm turbinexducer å avgashus 16 med så pass lite motorvolym
räknar man från den motoreffekten du fått ut hitills så gissar jag att turbon går in i väggen vid runt 2.2-2.4 bar å kanske 510-530 hästar, (mellan tummen å pekfingret)
troligen skulle motorn funka bättre med det laddet än med lägre iom det låga kompet, men som om kolvringarna klarar det är ju en annan historia.....
men uppe vid 2.5 bar lär man nog se att vridet stiger mer än effekten...
kör du med motryck på Wgen via vemset i låg å mellanregiste??r, det kan göra en hel del skillnad på vridet å effekten vid de lite lägre varven då man brukar sparka igång turbon lite snabbare än om man kör rent mekaniskt på fjädertrycket