Sida 46 av 97
Postat: lör sep 18, 2010 7:58 pm
av Ajden
I dag har jag tagit isär fronten, bakdelen och lite små formar. front och bakdelen tyckte jag kändes lite för mjuk än så de har jag satt tillbaka och ska lägga på mer plast på innan jag tar isär något mer. Tyvärr tog plasten slut när jag hade gjort bakdelen, blir att åka och köpa mer i morn.
fronten, blev lite dåligt runt luftinsläppen, men jag hade nog blivit mer förvånad om det blev bra där, inte så lätt att få fibrerna att vilja gå runt ett 150 graders hörn upp och ned.
Luftusläpp form
Bakre är förstärkt.

Postat: sön sep 19, 2010 5:51 pm
av Ajden
I dag har jag lossat dörrarna och bakdelen igen.

Postat: sön sep 19, 2010 10:34 pm
av RoGGaH
Tjusigt

Postat: mån sep 20, 2010 7:12 am
av Sauce
snyggt jobbat

Postat: mån sep 20, 2010 8:59 am
av Johan_P
snyggt.

Men fundera på en sak varför så många delar? kanske inte går att gjuta i större bitar eller gör du det för att du enkelt ska kunna byta ut delar vart efter dom går sönder.för jag antar att du ska köra med bilen på bana oxå.
Postat: mån sep 20, 2010 7:13 pm
av HelmutSchnell
Snyggt marscherat!!
//Stefan
Postat: mån sep 20, 2010 9:02 pm
av Ajden
evil.tweety skrev:snyggt.

Men fundera på en sak varför så många delar? kanske inte går att gjuta i större bitar eller gör du det för att du enkelt ska kunna byta ut delar vart efter dom går sönder.för jag antar att du ska köra med bilen på bana oxå.
Dom där små fomarna är just för ett det inte går att gjuta en stor form och sen få loss den. Men resten är för att det ska vara enkelt att byta när jag råkar köra bort något. Är det jag har haft i tanken under hela bygget att det ska gå att smälla ganska ordentligt med bilen utan att det gör allt för mycket.
Postat: tis sep 21, 2010 5:48 pm
av Ajden
I dag har jag brutit loss motorhuven och den satt en hel del. råkade bli någon grad fel i vinkeln på avdelningen som gjorde att den kilade fast sig, men tillslut lossnade den utan att den blev sönderbruten, tyvärr kan jag inte säga så om pluggen.

Postat: ons sep 22, 2010 7:36 am
av torpis
bara att pussla ihop formen över chassit nu då och se om det passar

Audi/Passat tdi 01E (frk)
Postat: tor sep 23, 2010 7:44 pm
av hox
Tjena
01E lådan är gjord för att tåla vrid men tydligen vanligt att pinjonglagrena är vissna.
Dom spände upp dom lite hårt som nya.
Med det breda 1:a drevet skall dom tåla runt 500 hk i en lätt bil.
Om man inte burnar hela dagarna.
Sören Trygg kör med en sådan i sin Lola t 70.
Med 500 hk och vrid är det drivknutarna som tar stryk.
http://www.elektro.com/~audi/01E/v8info/
http://www.elektro.com/audi/01E/
http://www.quaife.co.uk/catalogue/searc ... 2C67%2001E
http://www.gt40s.com/forum/gt40-tech-po ... plete.html
http://www.lambolounge.com/chassis/Tran ... 0/5000.asp
Crissy Moran rekas

Postat: fre sep 24, 2010 8:22 am
av j björk
Det är vissa serier som lades åt för hårt från fabrik, inte alls något som gällde alla. Brukar visa sig runt 10k mil.
Postat: fre sep 24, 2010 8:58 am
av Johan_P
Men om det är bara själva lagren som är dåliga eller inte pallar med så mycket stryk så kan man ju ringa till skf och beställa nya lager. oftast så har dom lagren man behöver. min far har gjort det några gånger.Dom tillverkar ju ett par stycken lager om dagen om man säger så.
Postat: fre sep 24, 2010 11:58 am
av hox
evil.tweety skrev:Men om det är bara själva lagren som är dåliga eller inte pallar med så mycket stryk så kan man ju ringa till skf och beställa nya lager. oftast så har dom lagren man behöver. min far har gjort det några gånger.Dom tillverkar ju ett par stycken lager om dagen om man säger så.
Precis så.
Postat: mån sep 27, 2010 5:54 pm
av Ajden
Nu är sista biten klar och löstagen från pluggen. Blev bara ett par dåliga kort där den var upplyft, för jag visste inte vart jag skulle göra av den, var så stor. Om det är bra väder i helgen kommer jag att dra ut chassit och prova om formen passar mot det.

Postat: lör okt 02, 2010 6:53 pm
av Ajden
I dag har jag provat att lägga på formen på karossen och den stämde nästan, den hade råkat bli 5 cm bredare av någon anledning så nu är min bil 2,1 meter bred

Blir att skaffa bredare däck för att fylla ut hjulhusen ordentligt.
Sen var det rockerna till främre stötdämparna som stack ut lite, men det hade jag räknat med när jag gjorde om fronten lite i sommras för att det skulle se bättre ut, blir att göra om chassit sen när karossen är gjord, för jag vägrar göra om karossen.
Men det jag var mest orolig för passade bra, var inga problem alls runt förarutrymmet.
Sen ett par kort på pluggen nu när den är utdragen
