Sida 46 av 68
Re: 190E 3.0 Turbo projekt, 3.2L 24V 2012 - bokat mappning
Postat: mån apr 02, 2012 10:57 am
av Jens Gustavsson
ta och flöda annars kan det bli problem vid bänkningen.
det ska i den perfekta värden flöda ca 9 liter då har du ca 15-20% överkapasitet inräknat. under 7.5 liter så blir det fel i mappningen då bränsle trycket vs laddtrycket sjunker.
kolla vid ca 2 bar laddtryck i regulatorn. elda nu inte upp garaget!

Re: 190E 3.0 Turbo projekt, 3.2L 24V 2012 - bokat mappning
Postat: mån apr 02, 2012 11:47 am
av JohanK
de har börjat knacka rejält i motorn nu

Re: 190E 3.0 Turbo projekt, 3.2L 24V 2012 - bokat mappning
Postat: mån apr 02, 2012 11:52 am
av 7aan
Vaaa vad är det du säger?
Hoppas de är ett försenat april-skämt..
Re: 190E 3.0 Turbo projekt, 3.2L 24V 2012 - bokat mappning
Postat: mån apr 02, 2012 11:56 am
av JohanK
Kontorapad av nån dumjävel på jobbet, nejdå den går fint =)
Re: 190E 3.0 Turbo projekt, 3.2L 24V 2012 - bokat mappning
Postat: mån apr 02, 2012 11:58 am
av Marco Garver
Lite osäker faktiskt, vi måste kolla med Andreas
/M
Re: 190E 3.0 Turbo projekt, 3.2L 24V 2012 - bokat mappning
Postat: mån apr 02, 2012 12:46 pm
av JohanK
Testade innan att blåsa tryck på undersidan av membranen för att se så att de öppnar samtidigt, och de följer varann exakt så jag antog då att det skulle funka att styra dem med en ventil.
Re: 190E 3.0 Turbo projekt, 3.2L 24V 2012 - bokat mappning
Postat: mån apr 02, 2012 12:48 pm
av mbfidde
JohanK skrev:Kontorapad av nån dumjävel på jobbet, nejdå den går fint =)

pryla han!!
Re: 190E 3.0 Turbo projekt, 3.2L 24V 2012 - bokat mappning
Postat: mån apr 02, 2012 1:19 pm
av Marco Garver
JohanK skrev:Testade innan att blåsa tryck på undersidan av membranen för att se så att de öppnar samtidigt, och de följer varann exakt så jag antog då att det skulle funka att styra dem med en ventil.
Problemet kan vara att evakuera den luft som finns på ovansidan membranet, allt handlar om att ventilen flödar tillräckligt bra
när men taktat på till önskat ladd & bara ska bibehålla det. Är ventilen för liten så kommer laddtrycket att skena.
/M
Re: 190E 3.0 Turbo projekt, 3.2L 24V 2012 - bokat mappning
Postat: mån apr 02, 2012 1:37 pm
av JohanK
Hm, men frågan är om sprutet klarar att driva två ventiler eller om man kan koppla två ventiler på samma PWM-utgång?
190E 3.0 Turbo projekt, 3.2L 24V 2012 - bokat mappning
Postat: mån apr 02, 2012 1:50 pm
av Ante Karlsson
Den stora autronicventilen brukar klara två wastegates.
Om det är en sådan här:
Mvh Ante
Re: 190E 3.0 Turbo projekt, 3.2L 24V 2012 - bokat mappning
Postat: mån apr 02, 2012 1:56 pm
av JohanK
Ja en sån är det, men det står ju "small" på den?

Re: 190E 3.0 Turbo projekt, 3.2L 24V 2012 - bokat mappning
Postat: mån apr 02, 2012 4:13 pm
av 7aan
mbfidde skrev:JohanK skrev:Kontorapad av nån dumjävel på jobbet, nejdå den går fint =)

pryla han!!
nån som åker bmw kanske och rädd att få pisk i bänken?
när va det den skulle besmaka fäg i bänken va det nu eller nästa helg?
Re: 190E 3.0 Turbo projekt, 3.2L 24V 2012 - bokat mappning
Postat: mån apr 02, 2012 4:16 pm
av JohanK
Hobbyturken med BMW.n ska dit den 11.e och jag en vecka senare, så han får ju vara värst i en hel vecka iaf

Re: 190E 3.0 Turbo projekt, 3.2L 24V 2012 - bokat mappning
Postat: mån apr 02, 2012 5:33 pm
av mbfidde
nån som åker bmw kanske och rädd att få pisk i bänken?
när va det den skulle besmaka fäg i bänken va det nu eller nästa helg?
kan vara så
dock kör jag ifrån han på rakan i vilket fall som

Re: 190E 3.0 Turbo projekt, 3.2L 24V 2012 - bokat mappning
Postat: mån apr 02, 2012 5:35 pm
av JohanK
Pisk på rakan?, du kör inte ifrån en EU-moppe med din 4:10 slutväxel
