Sida 46 av 83
Re: Volvo 142-73 B230 16v turbo *11,2s/207kmt @402m*
Postat: sön maj 18, 2014 4:49 pm
av Se88e_K
Ja den är nära. Den ska sitta i år. Ska nog nya utväxlingen i baken sen med. Den var inte riktigt bra nu med nya lådan.
Re: Volvo 142-73 B230 16v turbo *11,2s/207kmt @402m*
Postat: sön maj 18, 2014 5:04 pm
av Mattias wikberg
vad kör du nu för utväxling ? Jag har gått ner till 2.73 i min bakvagn men då kör jag ju med 525tds låda. verkar göra kring 170 på 3an nu i vart fall, så jag borde klara mig på 4an över mål

Re: Volvo 142-73 B230 16v turbo *11,2s/207kmt @402m*
Postat: sön maj 18, 2014 5:54 pm
av Se88e_K
Jag har 3,54 tänkte prova med 3,73 eller 3,91. Startade i tvåan på Emmaboda. Låg på varvstoppet i fyran 10m innan mål
Re: Volvo 142-73 B230 16v turbo *11,2s/207kmt @402m*
Postat: sön maj 18, 2014 7:01 pm
av Mattias wikberg
Du bör nog ändra åt andra hållet, till en lägre om du vill att den ska gå fortare

Re: Volvo 142-73 B230 16v turbo *11,2s/207kmt @402m*
Postat: sön maj 18, 2014 8:13 pm
av Se88e_K
För jag startar i 2an. Kan utnyttja femma bättre istället. därför jag vill ha högre utväxling.
Är så jäkla långt mellan 1an o 2an på min 530d låda.
2an är lite snabb att starta i. Lite svårt att komma iväg riktigt när det greppar bra i starten.
Re: Volvo 142-73 B230 16v turbo *11,2s/207kmt @402m*
Postat: sön maj 18, 2014 8:17 pm
av Lillen
Hej va det går.
Börjar va ganska snabb denna nu.
Re: Volvo 142-73 B230 16v turbo *11,2s/207kmt @402m*
Postat: sön maj 18, 2014 8:47 pm
av Jens Gustavsson
bra jobbat!
Re: Volvo 142-73 B230 16v turbo *11,2s/207kmt @402m*
Postat: mån maj 19, 2014 11:05 am
av Daniel-635
Riktigt bra jobbat !
Hur breda gatdäck kan du få på bak ?
Re: Volvo 142-73 B230 16v turbo *11,2s/207kmt @402m*
Postat: mån maj 19, 2014 11:46 am
av Se88e_K
Med dom fälgarna jag har nu kan jag inte ha så breda men kan nog få dit 255 med andra fälgar
Re: Volvo 142-73 B230 16v turbo *11,2s/207kmt @402m*
Postat: mån maj 19, 2014 5:16 pm
av Nova Jörgen
Se88e_K skrev:För jag startar i 2an. Kan utnyttja femma bättre istället. därför jag vill ha högre utväxling.
Är så jäkla långt mellan 1an o 2an på min 530d låda.
2an är lite snabb att starta i. Lite svårt att komma iväg riktigt när det greppar bra i starten.
Helt rätt väg att gå.
Re: Volvo 142-73 B230 16v turbo *11,2s/207kmt @402m*
Postat: tis maj 20, 2014 11:48 am
av Mattias wikberg
Se88e_K skrev:För jag startar i 2an. Kan utnyttja femma bättre istället. därför jag vill ha högre utväxling.
Är så jäkla långt mellan 1an o 2an på min 530d låda.
2an är lite snabb att starta i. Lite svårt att komma iväg riktigt när det greppar bra i starten.
Jaha du tänker så

jomen de blir nog fint

Re: Volvo 142-73 B230 16v turbo *11,2s/207kmt @402m*
Postat: tis maj 20, 2014 2:22 pm
av Se88e_K
Kollade igenom loggarna ifrån Emmaboda. Hade en insugstemp på 75gr på 11,25repan. Känns som intercoolern börjar bli lite liten. Visserligen va de rätt varmt ca 25gr ute men den ska väll inte va så hög?
Re: Volvo 142-73 B230 16v turbo *11,2s/207kmt @402m*
Postat: tis maj 20, 2014 7:31 pm
av ahberg
min insugstemp stack också iväg bra när vi bromsade min bil. hade runt 55 grader o då vart det kanske runt 20 grader i dynolokal
så 75grader kan nog stämma. det vart varmt på emmaboda i lördes
för min del blir det en större IC. hur stor har du idag?
Re: Volvo 142-73 B230 16v turbo *11,2s/207kmt @402m*
Postat: tis maj 20, 2014 8:01 pm
av Daniel-635
Vad hade du för insugstemp i början på repan ?
Gissar att du har ganska mycket värme läckage som värmer IC'n innan du kommer iväg.
Har jag varmkört min och sen stått stilla ett tag, tar det flera Km innan insugstempen kommit ner maximalt.
Re: Volvo 142-73 B230 16v turbo *11,2s/207kmt @402m*
Postat: tis maj 20, 2014 8:12 pm
av Se88e_K
Ahberg: Min intercooler är 450x300x76 alltså cellpaketet. Problemet är att få plats med en mkt större. Funderar i så fall att skaffa en lika dan o svetsa ihop dom till en tjock. Körde du också?
Daniel-635: 45gr var den när jag startade, alltså stiger den 30gr under repan. kanske är normalt?