Sida 47 av 60
Postat: ons jun 30, 2010 3:59 pm
av silversurfaren
Grymma framdäck

(datummärkning på dem?

)
Postat: ons jun 30, 2010 4:06 pm
av Kadett4wd
varför ligger det en kompressor uppepå insuget?

Postat: ons jun 30, 2010 4:35 pm
av Cpt Tuttle
Lite för att kolla platsen för en framtida eventuell installation...
Är jag FÖR naiv nu?

Postat: sön jul 04, 2010 10:10 am
av Cpt Tuttle

Bromsklossar och monteringssats införskaffade...
Inte varje dag man köper reservdelar till Lotus.
Kan jag kanske säga att jag har Lotusbromsar nu?

Såja, nu var allt i sin ordning igen...

Hmmmm....rejsig centrumkåpa?

Undrar vad jag kan ha sysslat med...inte har man då glott på Warzawakonserten i alla fall...

...nee, däremot satt nya hjulbultar på andra sidan också.

Och blaskat på lite färg...skitsnyggt....NEJ!
Nåja, det är inte nån utställningsbil så funktion före form som med allt annat...

Sådär ja, nu går det teoretiskt sett även att ställa sig på bromspedalen en vacker dag...

Hade en filterhållare från 240 GLE -83 liggandes... Och även om man ska köra fuggespis till att börja med så är det ju bättre med ett rejält filter från en insprutningsbil än med de där små mackfiltren. Då det är ett både vanligt och tillräckligt stort filter så fick det duga.

Lite diskretare i svart än i galv bara...

Satte det under golvet först men nä...blev inte nöjd då det kändes väldigt oskyddat där.
Nu sitter det ovanför bakaxeln i stället, fortfarande lätt med filterbyte med den skillnaden att det nu är så skyddat som det går.
Tog tyvärr ingen bild... Kanske lika bra för det är inte helt enkelt att se nåt...

Vill inte skryta...men nog är det allt LITE kul med en PV som ser ut så här undertill?

Postat: sön jul 04, 2010 10:16 am
av The
Hmm några sådanandär filterhållare måste jag skaffa.
Tillfälligt eller är bilderna i början av tråden borta för evigt?
Postat: sön jul 04, 2010 11:06 am
av Cpt Tuttle
tja...de flesta är väl borta för evigt pga diskkrasch...vissa skulle gå att lägga upp igen om man hade lust.
Postat: ons jul 07, 2010 11:19 am
av Cpt Tuttle

Svetsade och grundade framfälgen igår...

Bredvid en original PV-fälg...ingen kan väl påstå att det blev fulare?

Var tvungen lägga på däck och kolla...det blir ju rätt bra det här...

Med lite distans till det hela...jepp jepp, perfekt till en framfälg, nu hade man bara behövt en till Saabfälg att slakta för banan...
Postat: ons jul 07, 2010 12:17 pm
av mattsvart
Blir ju hur bra som helst!
Rotade igenom huvudet och tänkte om jag har någon saab fälg.
Tror det är dåligt med det, men vilken modell är det du vill ha?
Kan kolla med en kompis som grejar mycket med saabar.
Mvh // Christoffer
Postat: ons jul 07, 2010 2:38 pm
av Cpt Tuttle
5x15" 99a-plåtfälg...fast en sån lär ju knappast bära sig att skicka ens...kan ju inte vara svårt hitta i närmaste dikeskant...typ.
Postat: lör jul 10, 2010 9:41 am
av Glufsen
Fasiken så kul att du är igång och härjar igen

Kör hårt! Tycker fälgen blev kalas

Postat: lör jul 10, 2010 12:21 pm
av Cpt Tuttle

Fler phetingrimz från Saab 99 inhandlade från det exklusiva stället bilskroten..... :badgrin: IT'S SLAUGHTER TIME!

Hejdå fula Saabfälg, ingen kommer sakna dig...

Ligg där och skäms ditt fula fälgcentrum över att ha tillbringat dina första 32 år på en Saab 99 för nu ska din kompis fälgbanan få sitta på en häftigare bil! :badgrin:

Delarna blästrade och klara till att bli en till framfälg...

Sådärja.

Den extra bredden märks inte så mycket på bild men det blir klart trevligare på bilen.

Hejdå fula fejkekerfälg med borttappad fejkekernavkapsel, ingen kommer sakna dig heller!

Då var centrum ute från den men mer orkade jag inte den här kvällen.

Lade på däcket från fejkekerfälgen på den färdiga bakfälgen.... Första gången jag provar den med däck på bilen och se, det blev ju alldeles prima rent breddmässigt. Följer hjulhuset riktigt bra också, men kommer kanske gå upp till 70-profil (65 på detta), tvivlar att det blir någon nackdel... Får väl höja upp arslet lite om inte annat

Bakfälgen med ring och kapsel.... Ser ju riktigt bra ut det här (ja, om man får dit lite färg och jag använder de splitternya kapslar jag har på hyllan, givetvis!).

Och fram... Riktigt bra det här... Om man tänker bort vinterdäcket från Torbjörn Fälldins tid så klart! :badgrin:
Postat: lör jul 10, 2010 7:23 pm
av Hposth
men vart har du kopparpastan på glidytorna på beläggen o pinnarna ?

Postat: lör jul 10, 2010 9:27 pm
av Cpt Tuttle
ääääh, det ska kärva lite så man känner att man lever!

Postat: tis aug 10, 2010 10:41 pm
av Cpt Tuttle

Var och rensade en skönhet...

...så nu har man kanske lite fräschare maskineri.

Går åtminstone runt så i bästa fall är den väl rätt räddningsbar.

Vattenpump från 300-serien med B19 införskaffad. Verkar kunna spara en hel del plats, 240-pumpen är i längsta laget. Har jag tur så är även den lilla skillnaden i vinkel på anslutningen till min fördel!

Nåt dög visst de där haschkartongerna till... Då skulle man bara haft en remskiva också, men man tycker ju att den nöts ju inte så någonstans borde det väl finnas en skrotad 300-bil att ta ifrån... Annars får man väl ställa sig vid svarven...
Postat: ons aug 11, 2010 12:49 pm
av ergu
hur mycket kortare är 360 pumpen?