Volvo PV 544 1965

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
Cpt Tuttle
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Cpt Tuttle »

Mitt ögonmått säger runt en tum...har inte mätt dem dock.
T Landholm
Forumsberoende

Inlägg av T Landholm »

Fasiken det händer lite iaf :thumbright:

360:i pumpen är inte sådär överdrivet kortare vet jag av egen erfarenhet.. Vet inte hur det spårar sedan med resten av remskivorna, men det kanske är lungt :D

Har en remskiva du kan få om du hämtar den :thumbright:
Tommy Landholm
Användarvisningsbild
Cpt Tuttle
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Cpt Tuttle »

Nä, men i det här fallet är den nog skillnaden mellan att byta kylare en gång i veckan och inte.
Var bor du?
Användarvisningsbild
Cpt Tuttle
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Cpt Tuttle »

Bild
Hmmm, en Ford LTD som står utan låskolvar, varför?

Bild
Jo, det fanns dessa praktiska plastbussningar med låsbleck i dem... Så nu har man det problemet löst i dörrlåsen.

Bild
Så nu ser det ut så här, Opel Ascona C centrallåsmotor i botten på dörren, ett ombockat stag från innerhandtaget till Opel Omega A...

Bild
...som sitter i bearclawlåset med plastbussningen från LTDn... Snacka om ett jävla hopplock. Men det fungerar... Dock kommer man nog få sätta en extra returfjäder till låset ändå...det gick lite för tungt med bussningen på plats.
Användarvisningsbild
Cpt Tuttle
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Cpt Tuttle »

Bild
Hämtade bakfälgarna på Kalix industrilack... :) Säga vad man vill om att göra saker själv, men för nån enstaka surhundring så ställer jag mig inte och blästrar fälgar med krom på. Han verkar ju till och med fått loss det mesta och om inte annat har man ju en roffligare yta att lägga färgen på...

Bild
Grundmålat de tre fälgarna som inte var det sen tidigare... Jaja, det är lite tattigt göra det med däck på men vafan...det är bara en gammal skitvolvo så orka bry sig...

Bild
Sådär, lite färg på...
Jaja, jag vet att det är däck och ventiler och skit där...
Men tänkte mest att får man på färg lite snabbt så håller man ju rosten borta (och en blank färg fastnar inte ev. smuts lika lätt på som på primern)... Kanske mattar dem och drar nåt varv till innan det blir dags att lägga på däck... För ytan är inte världens bästa den heller.

Lite osäker på om jag ska köra den här färgen. Jag vet inte om det är fel på mina ögon, men det är röd brytbas och ska alltså inte kunna bli rödare...men jag upplever alltid röd brytbas som orange. :? Färger med mer blått i däremot kan jag uppleva som mer röda... Så det kanske blir att dra nån mer "lila" (röd i mina ögon) kulör på dem i stället. Vi får se. Tycker fasen det ser för orange ut fast det inte ska finnas en gnutta orange där i teorin... :(
Användarvisningsbild
silversurfaren
För mycket laddtryck

Inlägg av silversurfaren »

Det där med brytbas är lite lurigt,lurat mig själv på samma sak,skulle lacka en bil "skrikgul" tog brytbasen men blev mäkta besviken när jag senare står utmed en Daf som är mkt gulare!! :doh:
viken bredd blev det på fälgarna bak?
På bild ser dock det röda helt ok ut :thumbright: Keep up the god work :D
Användarvisningsbild
Cpt Tuttle
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Cpt Tuttle »

7" bak (och 5" fram)
Användarvisningsbild
Cpt Tuttle
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Cpt Tuttle »

Bild
Ropade in en ratt på Tradera så man har nåt att styra med... :roll:

Jag skaffade ju en liten, vit grantratt för några år sedan men...ja, man får väl säga att smaken blir mer raffinerad med åren...den känns lite för pilsner idag eller vad man ska säga... :roll: Dessutom skymmer den mätaren...

Den här passar ju på navet jag har och det blir nog bättre i synnerhet då jag har en träknopp av 60/70-talssnitt också... :roll:
subw000fer
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av subw000fer »

Mycket vackra rattar dedär! sitter en sån i en av farsans Scoutar
Robin A
The 242 is no more..
Banbil: Audi A8 Turbo Quattro
Användarvisningsbild
Nicklas Eriksson
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Nicklas Eriksson »

schysst kringla :)

märkligt hur smaken förändras över tiden ;)
Användarvisningsbild
Cpt Tuttle
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Cpt Tuttle »

Bild
Vad finns i ett sånt här paket?

Bild
AH! Jag ska börja dela ut post med mercan?

Bild
Eller ska det månne lösa ett annat problem?

Bild
Nä, det kan det ju inte vara för hur man än bökar så går ju inte ratten dit...

Bild
Lite distinkt och elegant våld med kopparklubban kanske löser problematiken med bravur?

Bild
Fast om man börjar fundera lite så var det nåt som inte stämde här. Skulle väl vara för en sån där bil från Vinland...Camaro eller vad den nu heter. Men för att citera en känd mytoman i Kalix... "DET VAR INGEN CAMARO, DET VAR EN VOLVO!", så det är bara att sätta igång att göra nåt åt saken...

Bild
Lösningen finns i den vita insupna ratten, tror jag...

Bild
Jawohl! Nu sitter den där (efter lite filande då Volvos rattstång är för grov för att gå genom centrumhålet), och ptja, det kanske blir bra? Fast ratten är nog mer värd än bilen?
Centrum tänkte jag dock göra mig ett eget med delar från originalratten. Roligare ha nåt eget än den släta koppen som sitter där annars...
Latjo44
Ganska mycket laddtryck

Inlägg av Latjo44 »

Baksida av ett gammalt hederligt cykellyse sitter fint i den där typen av rattar. Ser även till att man kolar direkt vid en eventuell krock.
sudden
För mycket laddtryck

Inlägg av sudden »

En liten fråga har du sänkt in framvagnen får att få ner höjden på bilen eller har du lagt den direkt på orginal ramen.
Användarvisningsbild
Cpt Tuttle
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Cpt Tuttle »

Jag har bara lagt den direkt på balkarna. Som det är nu skulle den väl behöva komma ner runt 2" för att komma i acceptabel höjd (man får då dessutom tänka på att det är gott om grejer som ska dit ännu), och då är det ändå nån slags rallyfjädrar fram som inte verkar ha någon jättelust att komprimeras... Med andra ord, det är knappast värre än att det går att justera med fjädrarna. Det är klart, ska man ha modern toksänkning så blir det väl värre... :roll:
Användarvisningsbild
Cpt Tuttle
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Cpt Tuttle »

Fick för mig att jag hade tråkigt så jag betade igenom min lista med vad som var kvar att göra och tvingade mig själv till att göra första punkten som jag ansåg vara möjlig just nu....tja...det blev att bröla runt i skuffen...

Bild
Före...djeffla klåpare till att pensla röd primer överallt...

Bild
Efter ett tag...hoppas ni märker skillnad...för det gör inte jag. Döv blev man på kuppen också men det är ju praktiskt så slipper man lyssna på en massa onödigt trams...

Bild
Donatorn som står och skäms i väntan på döden... :roll:
Skriv svar