Volvo PV 544 1965
- Cpt Tuttle
- Forumsberoende
- Kontakt:
-
- Forumsberoende
- Cpt Tuttle
- Forumsberoende
- Kontakt:
- Cpt Tuttle
- Forumsberoende
- Kontakt:

Hmmm, en Ford LTD som står utan låskolvar, varför?

Jo, det fanns dessa praktiska plastbussningar med låsbleck i dem... Så nu har man det problemet löst i dörrlåsen.

Så nu ser det ut så här, Opel Ascona C centrallåsmotor i botten på dörren, ett ombockat stag från innerhandtaget till Opel Omega A...

...som sitter i bearclawlåset med plastbussningen från LTDn... Snacka om ett jävla hopplock. Men det fungerar... Dock kommer man nog få sätta en extra returfjäder till låset ändå...det gick lite för tungt med bussningen på plats.
- Cpt Tuttle
- Forumsberoende
- Kontakt:

Hämtade bakfälgarna på Kalix industrilack...

Grundmålat de tre fälgarna som inte var det sen tidigare... Jaja, det är lite tattigt göra det med däck på men vafan...det är bara en gammal skitvolvo så orka bry sig...

Sådär, lite färg på...
Jaja, jag vet att det är däck och ventiler och skit där...
Men tänkte mest att får man på färg lite snabbt så håller man ju rosten borta (och en blank färg fastnar inte ev. smuts lika lätt på som på primern)... Kanske mattar dem och drar nåt varv till innan det blir dags att lägga på däck... För ytan är inte världens bästa den heller.
Lite osäker på om jag ska köra den här färgen. Jag vet inte om det är fel på mina ögon, men det är röd brytbas och ska alltså inte kunna bli rödare...men jag upplever alltid röd brytbas som orange.

- silversurfaren
- För mycket laddtryck
Det där med brytbas är lite lurigt,lurat mig själv på samma sak,skulle lacka en bil "skrikgul" tog brytbasen men blev mäkta besviken när jag senare står utmed en Daf som är mkt gulare!!
viken bredd blev det på fälgarna bak?
På bild ser dock det röda helt ok ut
Keep up the god work 

viken bredd blev det på fälgarna bak?
På bild ser dock det röda helt ok ut

orginal e för gubbdjävlar/
Martin Gustafsson
http://www.flatoutrodders.com/roddforum ... =13&t=2229
http://www.flatoutrodders.com/roddforum ... f=13&t=235
http://www.flatoutrodders.com/roddforum ... =13&t=3647
Martin Gustafsson
http://www.flatoutrodders.com/roddforum ... =13&t=2229
http://www.flatoutrodders.com/roddforum ... f=13&t=235
http://www.flatoutrodders.com/roddforum ... =13&t=3647
- Cpt Tuttle
- Forumsberoende
- Kontakt:
- Cpt Tuttle
- Forumsberoende
- Kontakt:

Ropade in en ratt på Tradera så man har nåt att styra med...

Jag skaffade ju en liten, vit grantratt för några år sedan men...ja, man får väl säga att smaken blir mer raffinerad med åren...den känns lite för pilsner idag eller vad man ska säga...

Den här passar ju på navet jag har och det blir nog bättre i synnerhet då jag har en träknopp av 60/70-talssnitt också...

-
- Forumsberoende
- Kontakt:
- Nicklas Eriksson
- Forumsberoende
- Kontakt:
- Cpt Tuttle
- Forumsberoende
- Kontakt:

Vad finns i ett sånt här paket?

AH! Jag ska börja dela ut post med mercan?

Eller ska det månne lösa ett annat problem?

Nä, det kan det ju inte vara för hur man än bökar så går ju inte ratten dit...

Lite distinkt och elegant våld med kopparklubban kanske löser problematiken med bravur?

Fast om man börjar fundera lite så var det nåt som inte stämde här. Skulle väl vara för en sån där bil från Vinland...Camaro eller vad den nu heter. Men för att citera en känd mytoman i Kalix... "DET VAR INGEN CAMARO, DET VAR EN VOLVO!", så det är bara att sätta igång att göra nåt åt saken...

Lösningen finns i den vita insupna ratten, tror jag...

Jawohl! Nu sitter den där (efter lite filande då Volvos rattstång är för grov för att gå genom centrumhålet), och ptja, det kanske blir bra? Fast ratten är nog mer värd än bilen?
Centrum tänkte jag dock göra mig ett eget med delar från originalratten. Roligare ha nåt eget än den släta koppen som sitter där annars...
- Cpt Tuttle
- Forumsberoende
- Kontakt:
Jag har bara lagt den direkt på balkarna. Som det är nu skulle den väl behöva komma ner runt 2" för att komma i acceptabel höjd (man får då dessutom tänka på att det är gott om grejer som ska dit ännu), och då är det ändå nån slags rallyfjädrar fram som inte verkar ha någon jättelust att komprimeras... Med andra ord, det är knappast värre än att det går att justera med fjädrarna. Det är klart, ska man ha modern toksänkning så blir det väl värre... 

- Cpt Tuttle
- Forumsberoende
- Kontakt:
Fick för mig att jag hade tråkigt så jag betade igenom min lista med vad som var kvar att göra och tvingade mig själv till att göra första punkten som jag ansåg vara möjlig just nu....tja...det blev att bröla runt i skuffen...

Före...djeffla klåpare till att pensla röd primer överallt...

Efter ett tag...hoppas ni märker skillnad...för det gör inte jag. Döv blev man på kuppen också men det är ju praktiskt så slipper man lyssna på en massa onödigt trams...

Donatorn som står och skäms i väntan på döden...

Före...djeffla klåpare till att pensla röd primer överallt...

Efter ett tag...hoppas ni märker skillnad...för det gör inte jag. Döv blev man på kuppen också men det är ju praktiskt så slipper man lyssna på en massa onödigt trams...

Donatorn som står och skäms i väntan på döden...