Sida 49 av 56
Re: B20 T Rest insug. Mean Machine. Portningsfeber...
Postat: tor jun 07, 2012 1:17 pm
av Roger Persson
Lite kvalitets tid med min nya B20 topp för dubbla su, fin liret nu...
Slipat in avgas ventilerna... Insug kvar...

Re: B20 T Rest insug. Mean Machine. Portningsfeber...
Postat: fre jun 08, 2012 8:36 am
av Roger Persson
Slipa in ventilerna färdigt igår och monterat fjädrarna...

Krut torrt när ja gjorde sprit testet...

Monterat o klart! Bilder kommer innom kort!

Re: B20 T Rest insug. Mean Machine. Portningsfeber...
Postat: lör jun 09, 2012 10:19 am
av Roger Persson
Re: B20 T Rest insug. Mean Machine. Portningsfeber...
Postat: lör jun 09, 2012 8:30 pm
av Roger Persson
Var precis så att stötstängerna funkade i längd, behövde inte kortas... Beställa 12/9 M12 insex på måndag sen är det bara bulta ihop o dra runt så får vi se om det går runt... Ett kritiskt moment är att ventil fjäder brickan inte bottnar mot styrningen vid fullt lyft... Har 15mm mellan styrning o brickan så det borde ju räcka då det teoretiskt lyfter runt 13mm... Tänkt testa utan tätning på avgas så dom sticker ut med orginal mått medans insug är kortade och lite extra inknackade så att måttet blir samma med tätning på som på avgas... Svarvade nya ringar i alu till styrningen av insuget... Så nu är det nästan bara att bulta ihop...
Re: B20 T Rest insug. Mean Machine. Portningsfeber...
Postat: mån jun 11, 2012 8:25 am
av larsat
Kan man inte montera styrningarna lite djupare, dvs pressa ner dom ett par mm om man vill?
Om du har portat bort styrningarna i kanalen är det ju bara porta lite till isf?
Vilken längd ska du ha på bultarna, jag kanske har liggandes, skicka ett sms om du har kvar mitt nummer, står annars på min hemsida.
Re: B20 T Rest insug. Mean Machine. Portningsfeber...
Postat: mån jun 11, 2012 10:29 am
av Jens Gustavsson
finna grejor som vanligt roger
jag skulle vilja ringa och surra lite B20, när är bäst? kväll eller dag?
mvh jens
Re: B20 T Rest insug. Mean Machine. Portningsfeber...
Postat: mån jun 11, 2012 2:54 pm
av Roger Persson
larsat skrev:Kan man inte...
Det ska vara tillräckligt med spel...
I avgas är styrningen portad jäms med kanalen...
Insug är den kortad lika mycket som den är extra inknackad...
3mm tror ja... Duger det inte får ja knacka in exta o porta om...
Köper bultar i laxå då dom har i lager hemma... /Roger!
Re: B20 T Rest insug. Mean Machine. Portningsfeber...
Postat: mån jun 11, 2012 2:56 pm
av Roger Persson
Jens Gustavsson skrev:finna grejor...
Kväll funkar nog bäst...

Re: B20 T Rest insug. Mean Machine. Portningsfeber...
Postat: mån jun 11, 2012 7:25 pm
av blackadder
Roger Persson skrev:
Kanske skulle ta nc fräsa en egen RPR ventil kåpa!

Självklart ska du det

Re: B20 T Rest insug. Mean Machine. Portningsfeber...
Postat: mån jun 11, 2012 8:59 pm
av Roger Persson
Tror ja får problem med få plats med vipporna under org kåpan... Så är nog illa tvungen...

Semester nöjjet!

Re: B20 T Rest insug. Mean Machine. Portningsfeber...
Postat: ons jun 13, 2012 7:23 pm
av Roger Persson
Beställt ett ämne nu 110 * 90 * 470...
Blir att fräsa in ett orings spår så man slipper orginal kladdet runt...
Text förslag nån..?
Föslag på oljelock..?

Re: B20 T Rest insug. Mean Machine. Portningsfeber...
Postat: ons jun 13, 2012 7:26 pm
av Kadett4wd
R-tune
Lite med tanke på volvos R modeller och ditt namn.
Annars hade jag en fin en på polarens bil.. iofs på framskärmarna.
Var juh mode med T gul då på alla möjliga bilar.
Den var röd.
Fick heta T-rött
Re: B20 T Rest insug. Mean Machine. Portningsfeber...
Postat: tor jun 14, 2012 1:27 pm
av Kadett4wd
höhö..

Re: B20 T Rest insug. Mean Machine. Portningsfeber...
Postat: tor jun 14, 2012 2:24 pm
av Roger Persson
Kadett4wd skrev:R-tune
Lite med tanke på volvos R modeller.......
Race Line funderas det på...

Den va inte så dum annars... Fast vill inte egentligen inte ha med mitt namn i det hela...

Möjligtvis "R Line" skulle funka...
Re: B20 T Rest insug. Mean Machine. Portningsfeber...
Postat: tor jun 14, 2012 2:29 pm
av Roger Persson
Bara infräst VOLVO skulle kunna bli snyggt tex... Det är ju inte alltid det mest kompliserade som blir bäst i slutändan...