Sida 49 av 60

Postat: fre nov 19, 2010 7:34 pm
av Cpt Tuttle
Bild
Kapad 140-slang till tankpåfyllningen...blir nog bra.

Bild
Brölat runt lite mer i skuffen...får nog nästan vara bra snart...men det är klart, finare blir det ju...

Bild
Jao....

Vad tror ni? Måste man dra bilens färg i skuffen? Funderade nästan på om man kunde dra den mattsvart eller om det blir för klåparaktigt? Orkar inte med nåt vidare underarbete här... :roll:

Bild
Lite rostig balja men man får väl ta och slipa upp den med... Relativt frisk ändå, har bara fått lägga igen ett litet hål, det hade kunnat vara värre...inga problem att hitta en 25 år nyare Volvo 245 där baljan saknas helt, om man säger det som så...

Bild
Hmm, inspirerande små fynd var det ja... :evil: Jaja, den är ju 45 år gammal så man får väl ha överseende med lite små detaljer.

Bild
Vilket jävla lappverk...man börjar ju nästan tro att jag skarvat ihop den med en blå PV...men inte tror ni väl såna saker om mig?

Postat: fre nov 19, 2010 8:25 pm
av Sputtnick
Vad ska du använda för tank?? Skulle vara roligt att veta för min tank är det hål i.

Postat: fre nov 19, 2010 8:47 pm
av Cpt Tuttle
Bara en universal plasttank modell billigt och nitti på Summit...hoppas att inte besiktningen gnäller allt för mycket...

Re: Volvo PV 544 1965

Postat: mån jan 17, 2011 7:09 pm
av Cpt Tuttle
Bild
Blir krängningshämmare bak verkar det som...från en Opel Manta...verkar gå att få dit utan några större bekymmer (i värsta fall får jag dra om avgassystemet, surt man var klar med det bara, men men).

Re: Volvo PV 544 1965

Postat: ons feb 23, 2011 11:46 pm
av Cpt Tuttle
Bild
Efter att ha insett att det är omöjligt att uppbringa ett par hyggliga begagnade bakre bromssköldar till 240 så investerade jag i två svindyra men ack så nya plåtbitar. Surt och kul på samma gång... :?

Bild
Om man har en tokrisig gammal mercedesstol utan klädsel ståendes i garaget för att man är för lat för att plocka ut den, så är det en resurs som skall tas tillvara på. Måleriställ it is....

Bild
Fenomenet hos de flesta bakre bromssköldar till 240 i dagens läge är att de påminner om potatischips. Jag tycker det är rätt äckligt med chips så jag slipper av psykologiska orsaker gärna det problemet. Därför fick jag för mig att ta fram en burk klåpargalv och lackera dem med...kan knappast skada...eller?

Bild
Ett bakre fjäderfäste till 240 kom med på samma gång. Har ju tänkt prova åka med 240-bakfjädrar för lite mer styvhet och enkelhet att justera höjden, så det återstår väl att se hur det fungerar på riktigt.

Bild
Blaskade på lite svartfärg och body...inte med världens bästa resultat men å andra sidan så ska den väl inte se så många saltbilar...

Bild
Oh jippi, ett stort steg, jag har fått en bromssköld på plats efter 8 år! :clap:

Bild
En tendens jag sett är att många nöjer sig med falskt skräp i sina bilar. Inte jag. Åt mig duger bara äkta skräp. Beviset finns på bilden. Härnäst - montering.

Bild
Sitter numer ihop också. Är det någon 240-fantom som kan svara på om det ser rätt ut? Min spontana känsla var "jodå" men det är länge sedan man pillade med handbromsen på en dylik nu.

Bild
Hittade en snygg motorkylvätsketemperaturmätningsinstrumentationsanordning... Elektrisk dessutom vilket ju förenklar vid motorbytet... Dock tycker jag mig känna igen den...någon som kan spåra?

Re: Volvo PV 544 1965

Postat: tor feb 24, 2011 9:59 am
av BakAxel
temp mätaren är saab 96 typ -65 eller något senare : )

Re: Volvo PV 544 1965

Postat: tor feb 24, 2011 12:25 pm
av Cpt Tuttle
Intressant...då kanske man skulle försöka få tag i resten av mätarna från Saaben också. :thumbright:

Re: Volvo PV 544 1965

Postat: tor feb 24, 2011 12:31 pm
av silversurfaren
Du har säkert visat redan men jag ser inte dina bilder från -08 o bakåt,hur har du löst övre stagen till bakaxeln?,gärna bild håller själv på med samma operation,bra jobbat
för övrigt :thumbright:

Re: Volvo PV 544 1965

Postat: tor feb 24, 2011 1:48 pm
av BakAxel
vilka behöver du?
har en komplett instrumentbräda med alla mätare förutom tempmätaren från en -67 saab v4 : )

Re: Volvo PV 544 1965

Postat: fre feb 25, 2011 9:38 am
av Hot Rod Nisse
Cpt Tuttle skrev:

Bild
En tendens jag sett är att många nöjer sig med falskt skräp i sina bilar. Inte jag. Åt mig duger bara äkta skräp. Beviset finns på bilden. Härnäst - montering.
Blå färg på etiketten på påsen.. det måste vara 100% Volvo orginaldelar i den påsen. :wink:

Re: Volvo PV 544 1965

Postat: fre feb 25, 2011 4:09 pm
av Whiplash
silversurfaren skrev:Du har säkert visat redan men jag ser inte dina bilder från -08 o bakåt,hur har du löst övre stagen till bakaxeln?,gärna bild håller själv på med samma operation,bra jobbat
för övrigt :thumbright:
Här hittar du en annan PV tråd där en lösning på stagen syns http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... 7&start=75" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Volvo PV 544 1965

Postat: lör feb 26, 2011 2:11 pm
av silversurfaren
Whiplach skrev:
Här hittar du en annan PV tråd där en lösning på stagen syns

Tack för länken :thumbright: ,faktist liknande mitt eget tänk så det borde funka bra :lol:

Re: Volvo PV 544 1965

Postat: sön feb 27, 2011 11:24 am
av jonas landin
Cpt Tuttle skrev:
Bild
Sitter numer ihop också. Är det någon 240-fantom som kan svara på om det ser rätt ut? Min spontana känsla var "jodå" men det är länge sedan man pillade med handbromsen på en dylik nu.
Ser ut som fjädrarna sitter fel, den grova ska sitta på "rörelse sidan"!

Re: Volvo PV 544 1965

Postat: sön feb 27, 2011 11:38 am
av Cpt Tuttle
Är det verkligen säkert det, för längderna passar betydligt bättre så här...

Axel: Pris på de mätare som finns kvar från Snaabeln då?

Re: Volvo PV 544 1965

Postat: sön feb 27, 2011 6:36 pm
av BakAxel
jadu, vad tycker du låter som ett bra pris... typ 250-300 spänn är det okej pris enligt dig eller?

Och jag brukar åka buss till kalix ganska ofta, så i så fall kan du ju hämta mätarna på busstationen eller något.
Är inte hemma just nu, men jag kan hämta in instrumentbrädan å skruva loss dom och kolla så att alla mätare funkar som dom ska
på fredag eftermiddag, och sen kan jag höra av mig via pm och skicka med nån bild på dom om min kamera känner för att funka