Bra med lite alternativ...

Home made rullvippor i 2541 seghärdat stål...
120 * 120 ämne på g hem nu...
Lite större än vad som behövs men går ju såga ner till 90mm då sågen klarar det...
VÅGA VÄGRA OHC måste det stå nånstans iaf...
Nån som har en alu kåpa lös som kan mäta djupet på den från
packnings ytan till botten när man vänder upp åner pån..?
Bra att veta så ja inte tar te för lite eller för mkt...
Ska fräsa en distans för att kunna flytta upp org kåpan ca 20 mm då det kan
bli lite tigt under org kåpan med rull vippor o stadiga bockar när ja ändå har fräs
banorna klar sen av skrotbiten ja kapar bort... Kan va bra å ha i gömmorna...
Nästan rivit dän wast gatsen på volvon nu... Ska byta till fram för allt längre
och "lite goare" fjädrar och skippa juster skruvarna, plugga, och köra med mot tryck istället...
Typ testa "pysa" mot tryck...

Problemet ja har nu är att ja inte vet om dom öppnar samtidigt...
Kalibrera in dom med tryckluft o se vid vilket bar dom öppnar nu och öka på lite...
Kanske bestycka om lite till större högfart oxå om det behövs och bygga om soppa systemet lite...
Slangarna börjar torka så suger lite tjyvluft nånstans då pumpen sitter fram är det väldigt känsligt har ja märkt.....
Kan va org bränsle röret som börjar gå hål på med.....
Köpa ett nytt retur koppar rör och andvända gamla returen till sug/tryck sida har ja funderat på för
att få en lite grövre retur än nu då ja vill öka flödet med en pump till paralellt...
Trycket klarar sej nog helt ok men är orolig för få för lite flöde då laddet ska upp...
Så blir nog dubbla pumpar vid tanken framöver istället...
Första semester dagens äventyr börjar nu!
