Sida 6 av 55
Postat: ons okt 11, 2006 11:35 am
av peppe
Behöver man strävan mellan stöttorna bak till hjulhus ? Kikade på bilden på svets o smide och där såg det inte ut som att det skulle vara någon.
Undra vad det står i reglerna, någon som kan läsa SBF regel boken? Jag fattar noll av den.
Postat: ons okt 11, 2006 11:39 am
av Nicke Nyman
peppe skrev:Behöver man strävan mellan stöttorna bak till hjulhus ? Kikade på bilden på svets o smide och där såg det inte ut som att det skulle vara någon.
Undra vad det står i reglerna, någon som kan läsa SBF regel boken? Jag fattar noll av den.
Den är inte med i buren, de är något jag byggt till själv. Finns många olika stag som jag inte har som finns i bla rallycrossbilar. Detta är ett av dem. Jag har ju egentligen "bara" fram till tornen kvar nu så är de en rallycross bur. Förutom tjockleken på rören.
MVH
Postat: ons okt 11, 2006 11:43 am
av peppe
Tänkte mest för min egen del, slipper gärna att sträva mellan dom som går bakåt.
Där ska annat godis sitta

Postat: ons okt 11, 2006 1:43 pm
av Nicke Nyman
peppe skrev:Tänkte mest för min egen del, slipper gärna att sträva mellan dom som går bakåt.
Där ska annat godis sitta

Du tänker alltså på själva snedsträvan? Eller en del har ju kryss?? Den behöver du inte när du sätter dina strävor bakåt lite tätare ihop!
Jag börjar förstå vad du siktar på att bygga din gamle räv...

Postat: ons okt 11, 2006 3:32 pm
av Rogga
Måste burarna vara godkänd för visa saker lr? Om man ska åka på stripen lr bana?
Bygger du din bur för nått spec Nyman? Själv tänkte jag bara ha för att om man nu skulle rulla...
Postat: ons okt 11, 2006 3:52 pm
av Nicke Nyman
Rogga skrev:Måste burarna vara godkänd för visa saker lr? Om man ska åka på stripen lr bana?
Bygger du din bur för nått spec Nyman? Själv tänkte jag bara ha för att om man nu skulle rulla...
De beror väl lite på. Ska du tävla med bilen, tex nån cup, typ Volvo-Cupen finns de väl? Eller dragracing och åka fortare än 10,99s@402m så måste man väl ha godkänd skyddsbåge. Jag ska ju ha min bil för gatan mest men självklart ta några varv på bana när de är förarträning. Och precis som dig Rogga, om man skulle rulla nångång, så kan ju bågen rädda ens liv. De är väl mera så jag ser de hela. Sen tycker jag att bur ger mera racekänsla över bilen än utan.
MVH
Postat: ons okt 11, 2006 5:51 pm
av Rogga
Aha fint, då går vi på samma linje

Postat: ons okt 11, 2006 6:49 pm
av Hanky
Sen att den blir lite mer vridstyv är ju inte heller helt fel

Postat: ons okt 11, 2006 8:26 pm
av Nicke Nyman
Hanky skrev:Sen att den blir lite mer vridstyv är ju inte heller helt fel

Precis! De är ju oxå en del av idéen.

Postat: tor okt 12, 2006 4:05 pm
av Nicke Nyman
Postat: tor okt 12, 2006 4:31 pm
av S.Strömbäck
Blir ju lite halvjobbigt om du får dem i Fahrenheit och psi, åtminstone när det gäller tempen
Är autometers mätarhus av plast förresten? Tycker de flesta mätare känns plastiga, har däremot inte fingrat på nån autometer.
Postat: tor okt 12, 2006 6:53 pm
av Nicke Nyman
Varvräknaren ja har är inte i plast iaf, vissa detaljer förståss men inte allt!
Postat: fre okt 13, 2006 8:48 am
av Rogga
Fina mätare
Skicka och ta en uppsätning till mig oxå

Postat: fre okt 13, 2006 9:10 am
av Hanky
Det var riktigt snygga mätare, funderar på att ta hem några jag med

Postat: fre okt 13, 2006 9:38 am
av Nicke Nyman
Ni kan ju alltid snacka ihop er, frakt och tull tillkommer ju för mig nu. Fick mail om de nämligen. Bättre o skicka inom Sverige till varann då!
Jag har sett sånna här mätare IRL förr en gång o ja gillade dom vid första anblicken!
