så ja! nu hittade jag fellet varför den inte fick laddtryck!

det var en dämpare som get upp och täpt igen avgassystemet med stopningen från dämparen! så nu låter min bil lite mer efter operation rensa

så lite test körning 0.5 bar lägsta som går nu! afr värden på ca 10.8 stabilat ändå upp till rödlinjen från 5000 varv jo jag vet det är lite för fet men jag tar den sakta men säkert! under det så kommer det i en fin kruva från ca 3500 där lamda korigeringen slutar!
plus laddtryck vid ca 4000rpm och fult vid ca 5000rpm men som sakt så är det bara 0.5 bar nu och jag vill kålla igenom allt före jag drar upp det nå mer! varv stop vid ca7000rpm så det skulle inte skadda om den kom lite tidigare plus man fick lite mer rpm att jobba med men det blir en senare fråga!
problemet med att det läcker nån stans när man provtrycker systemet har jag inte löst men jag hoppas den klarar sig annars får jag väll renovera mycke i vinter

funderar om det är nån ventiltätning som blev dålig!? men efter som jag ska utt med motor i vinter så känns det som att det får va dom få veckorna det är kvar på bil sommaren!
fick reda på vem som varit och lånat min kompressor också men det var inte illa menat !

men man blir frustrerad i stundens hetta när det händer grejor man inte vill ska hända
nu har jag fåt skriva av mig och det känns helt sjukt bra att få saker att börja lira före vintern så man vet vad man ska göra i vinter!