BMW Ascona 2.8 Turbo (11.65sek@205 km/h) FOR SALE
- Mr Garrett
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 155
- Blev medlem: fre jul 21, 2006 8:05 am
- Ort: Luleå
Tack för kommentaren...!
Jag har formaterat om en dator till Windows 98 för att få kontakt med Haltech.......verkar som att det är ok.........men man vet aldrig......?
Någon som kört Haltech F3 med Win 98 ?
Jag har formaterat om en dator till Windows 98 för att få kontakt med Haltech.......verkar som att det är ok.........men man vet aldrig......?
Någon som kört Haltech F3 med Win 98 ?
Volvo 164 3.0 Turbo -73
Volvo Kadett Coupé 2.0 Turbo -74
BMW Ascona 2.8 Turbo -75 http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... 23&start=0
Volvo Kadett Coupé 2.0 Turbo -74
BMW Ascona 2.8 Turbo -75 http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... 23&start=0
- Mr Garrett
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 155
- Blev medlem: fre jul 21, 2006 8:05 am
- Ort: Luleå
Äntligen har jag fått kontakt med Haltech
Det funkade inte med en Pentium 4 med Win 98, var tvungen att plocka fram en äldre dator för att få kontakt.......mysko.....
Nu är den provstartad !

Det funkade inte med en Pentium 4 med Win 98, var tvungen att plocka fram en äldre dator för att få kontakt.......mysko.....
Nu är den provstartad !

Volvo 164 3.0 Turbo -73
Volvo Kadett Coupé 2.0 Turbo -74
BMW Ascona 2.8 Turbo -75 http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... 23&start=0
Volvo Kadett Coupé 2.0 Turbo -74
BMW Ascona 2.8 Turbo -75 http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... 23&start=0
- Mr Garrett
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 155
- Blev medlem: fre jul 21, 2006 8:05 am
- Ort: Luleå
Nu är den mappad upp till 0.8 bar.
Det rör på sig ganska bra trots lågt tryck, blir kul att prova på 1.6 bar
Lite bilder:






Det rör på sig ganska bra trots lågt tryck, blir kul att prova på 1.6 bar

Lite bilder:






Volvo 164 3.0 Turbo -73
Volvo Kadett Coupé 2.0 Turbo -74
BMW Ascona 2.8 Turbo -75 http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... 23&start=0
Volvo Kadett Coupé 2.0 Turbo -74
BMW Ascona 2.8 Turbo -75 http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... 23&start=0
Kommer å bli halkigt! 
Det är nog passande att du gör en provtryckning så det inte är läckage i ditt dump-arrangemang.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=361

Det är nog passande att du gör en provtryckning så det inte är läckage i ditt dump-arrangemang.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=361
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Ser bra ut, är säkert riktigt rolig att köra 

Amazon turbo -65 Dragrace/Streetrace
201m 6.81@164 60ft 1.41 Åmsele -15
201m 6.64@173 60ft 1.57 Åmsele -17
201m 6.93@178 60ft 1.75 Åmsele -19
201m 6.37@177 60ft 1.40 Fällfors -21
201m 6.43@176 60ft 1.43 Åmsele -21
201m 6.41@174 60ft 1.40 pite dragway -22
-------------------------------------
Daniel Westerlund
201m 6.81@164 60ft 1.41 Åmsele -15
201m 6.64@173 60ft 1.57 Åmsele -17
201m 6.93@178 60ft 1.75 Åmsele -19
201m 6.37@177 60ft 1.40 Fällfors -21
201m 6.43@176 60ft 1.43 Åmsele -21
201m 6.41@174 60ft 1.40 pite dragway -22
-------------------------------------
Daniel Westerlund
- Jonny Karlberg
- Forumsberoende
- Inlägg: 1255
- Blev medlem: mån aug 29, 2005 4:27 pm
- Ort: Lycksele
- Mr Garrett
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 155
- Blev medlem: fre jul 21, 2006 8:05 am
- Ort: Luleå
Tack för er positiva kommentarer....!!
De 4 Bosch dumparna kommer att ersättas av 1 st 75 mm PPF dump under vintern.
Har nu ställt upp trycket till 1.4 bar......lägger in en film......

De 4 Bosch dumparna kommer att ersättas av 1 st 75 mm PPF dump under vintern.
Har nu ställt upp trycket till 1.4 bar......lägger in en film......

Volvo 164 3.0 Turbo -73
Volvo Kadett Coupé 2.0 Turbo -74
BMW Ascona 2.8 Turbo -75 http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... 23&start=0
Volvo Kadett Coupé 2.0 Turbo -74
BMW Ascona 2.8 Turbo -75 http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... 23&start=0
- Mr Garrett
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 155
- Blev medlem: fre jul 21, 2006 8:05 am
- Ort: Luleå
Tackar, ja den rullar på hyfsat.......
Skulle behöva köpa mig en bredbandslambda så man törs börja snåla lite på bränslet.........
Den är väldigt fett justerad nu för att inte riskera något.
Jag blev tvungen att lämna tillbaka Varvräknaren jag köpt från Biltema då den visade helt skumma värden vid gaspådrag !
Tror att den inbyggda regulatorn i standard rotorn bryter vid 6400 varv/min, man hör att den börjar missa på höga varv när den bryter tändningen. Måste nog försöka spärra den på sikt, den vill varva mycket mer, dock så sparar det väl på grejorna att ha den kvar......
Blir kul att prova den på EDPS till våren.....hoppas på en bra slutfart...
Nån som vet om det greppar något med vanliga lågprofildäck på klistrat underlag......är det halkigare än oklistrat eller ungefär samma ?

Skulle behöva köpa mig en bredbandslambda så man törs börja snåla lite på bränslet.........

Den är väldigt fett justerad nu för att inte riskera något.
Jag blev tvungen att lämna tillbaka Varvräknaren jag köpt från Biltema då den visade helt skumma värden vid gaspådrag !
Tror att den inbyggda regulatorn i standard rotorn bryter vid 6400 varv/min, man hör att den börjar missa på höga varv när den bryter tändningen. Måste nog försöka spärra den på sikt, den vill varva mycket mer, dock så sparar det väl på grejorna att ha den kvar......

Blir kul att prova den på EDPS till våren.....hoppas på en bra slutfart...

Nån som vet om det greppar något med vanliga lågprofildäck på klistrat underlag......är det halkigare än oklistrat eller ungefär samma ?
Volvo 164 3.0 Turbo -73
Volvo Kadett Coupé 2.0 Turbo -74
BMW Ascona 2.8 Turbo -75 http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... 23&start=0
Volvo Kadett Coupé 2.0 Turbo -74
BMW Ascona 2.8 Turbo -75 http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... 23&start=0
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21725
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
sätt dit nåra DOT däck i vinter typ M/T et street. det är då det börjar röra på sig
drivlinan kommer att hålla bättre också.
jäkligt frän bil

drivlinan kommer att hålla bättre också.
jäkligt frän bil

True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- Mr Garrett
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 155
- Blev medlem: fre jul 21, 2006 8:05 am
- Ort: Luleå
Nja, jag har ju bara orignal bakaxel.....håller nog inte med med värre däck.
Någon som provat med lågprofil däck på strippen i Piteå, är det sämre grepp än på gatan ?
Någon som provat med lågprofil däck på strippen i Piteå, är det sämre grepp än på gatan ?
Volvo 164 3.0 Turbo -73
Volvo Kadett Coupé 2.0 Turbo -74
BMW Ascona 2.8 Turbo -75 http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... 23&start=0
Volvo Kadett Coupé 2.0 Turbo -74
BMW Ascona 2.8 Turbo -75 http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... 23&start=0