Sida 6 av 26
Postat: sön jan 06, 2008 9:03 pm
av Micke Johansson
okej vilken sida är bra för sånt här då

Postat: ons jan 09, 2008 2:49 pm
av josun
Micke Johansson skrev:okej vilken sida är bra för sånt här då

Får man föreslå
www.josun.se
Hittar du inte det du söker på hemsida? så maila mig på
info@josun.se Det finns mkt mkt mer på lager än vad som ligger uppe i webshoppen.
Mvh
Johan
Postat: ons jan 09, 2008 8:50 pm
av Jens Gustavsson
nu har mats flödat en ny topp igen.
det vart lite bättre men det som gav mest var den nya 60mm "cylindern" som nu är mer anpassad till de borrningar som kommer
vid 7mm så flödar det nu 92cfm iallafall
jag snodde en bild också på förgasaren som ska börja användas nu också
det är en KEHEN FCR "down draft" 28mm

Postat: fre jan 11, 2008 4:10 pm
av josun
Det ska bli mkt spännande att följa Mats resultat med sitt nya motorbygge. 60mm cylinder

Det låter som han fräst upp blocket rejält!!
Jag misstänker att det blir många timmar i snickeboa innan hela detta motorprojekt är redo för race
Go on Teflon Mats! eller jag ska börja kalla honom för "Telefon" Mats

För våra telefonsamtal brukar vara långa och trevliga när vi snackar Mini motorer bla.
Mvh
Johan
Postat: lör jan 19, 2008 1:01 pm
av Jens Gustavsson
60mm cylindern är nog mer ett långtids progekt men nuvarande jaling motorn uppdateras ständigt, ett mycket lyckat flödestest i går indekerar att denna veckas topplocks versionen är överlägsen alla andra

.
blir kul att höra hur den går, sen har vi räknat igenom Z40 kammen så det fins mycke data på den nu.
kan lägga upp det sen om nån vill se?
Postat: lör jan 19, 2008 1:45 pm
av Richard
Det skulle vara enormt intressant att se bromspapper på en motor som provat båda nya å gamla z40-kammen...

Postat: lör jan 19, 2008 6:37 pm
av norrback
klart vi vill se z40 kammens värden, är det V2 eller den första z40?
Har själv blivit biten av dessa små leksaker
/andre'
Postat: mån jan 21, 2008 3:03 am
av Erland Cox
Jag hittade en kam med vettiga värden till min lilla 3-ventilare. ZS 108 heter den och har i princip samma värden som Z40 men den passar i Jialing topparna som har det lilla yttre kamlagret. Motorn låter rapp men jag har inte justerat och bromsat än. Erland.
Postat: mån jan 21, 2008 6:31 pm
av norrback
var hittar ni alla kammar? söker och söker men hittar inget alls

Postat: ons jan 23, 2008 12:45 am
av Erland Cox
Jag har lånat in alla kammar jag kunnat från Josun och från en Dansk kompis som har en monkey firma. Sen har jag mätt upp dom och oftast förvånats över varför man överhuvudtaget gör en kam med sådana väden. Z40 och ZS 108 verkar vara samma slipning och den har vettiga värden. Ur minnet 7.2mm i lyft, 226 graders duration vid .050" och 104 graders lobseparation. Pipemax visade att jag behövde mer mantelarea eller duration på avgas men mindre kanal. Mer duration hade varit bäst. Erland.
Postat: tor feb 14, 2008 10:31 pm
av Erland Cox
Hej Mats! John har bänkat sin fiddy till 20,1 hästar idag. 21nm i vrid. När ska du få fart på din racer? Erland
Postat: fre feb 15, 2008 6:31 pm
av Jens Gustavsson
Erland Cox skrev:Hej Mats! John har bänkat sin fiddy till 20,1 hästar idag. 21nm i vrid. När ska du få fart på din racer? Erland
härligt att ni kommit över 20whp

jag hörde det har varit rätt tufft (svårt) när det närmar sig de effekterna?
vilken cc och vilka varv, speedparts mm var de med?
våran bänk är i form nu men mats sålde ju den motorn så det får vi nog alldrig veta

Postat: lör feb 16, 2008 5:24 pm
av HaLinG
Jag får ta o fixa bättre avgasrör o sen får vi bänka den
(jag som köpte motorn)
Postat: lör feb 16, 2008 5:48 pm
av Jens Gustavsson
HaLinG skrev:Jag får ta o fixa bättre avgasrör o sen får vi bänka den
(jag som köpte motorn)
jo helt klart och kanse låna en större gasare av mats

Postat: lör feb 16, 2008 6:28 pm
av HaLinG
De skulle va nått ! Ni som vet vad i skillnad skulle de bli om jag köpte en PWK 28 har en VM 26 nu ?