Sida 6 av 11

Postat: lör dec 08, 2007 9:10 pm
av zajja
Respekt! hoppas på film :!:

Postat: lör dec 08, 2007 10:01 pm
av Ponte
Manligt, hoppas på ännu högre effekter imorrn då :)

Postat: lör dec 08, 2007 10:16 pm
av Jckssn
Jens Gustavsson skrev: (13.5psi är väll ca 0.85-0.9bar? ingen räknare här, psi x 0.069)
Bara såhär med snabb huvuräkning tror jag det är 0,93079224 bar (Eller så har jag en smidig omvandlare på datorn...)


Svårt att få begrepp om hur jävla mycket effekt det är egentligen, man blir lätt blind av så stora siffror :shock:

/Jocke

Postat: lör dec 08, 2007 10:30 pm
av peppe
1337 på miniräknaren då man gick i plugget vart ju LEET då man vände på den. LEET = Internet slang för ELIT..

Siffrorna talar för sig själv d.v.s.

Postat: lör dec 08, 2007 10:40 pm
av Jens Gustavsson
Jckssn skrev:
Jens Gustavsson skrev: (13.5psi är väll ca 0.85-0.9bar? ingen räknare här, psi x 0.069)
Bara såhär med snabb huvuräkning tror jag det är 0,93079224 bar (Eller så har jag en smidig omvandlare på datorn...)


Svårt att få begrepp om hur jävla mycket effekt det är egentligen, man blir lätt blind av så stora siffror :shock:

/Jocke
ni i piteå är vass i huvudet, 8 decimaler med huvud räkning :thumbright:

jag uppdatera så att vi inte för med osaningar här på sävar turbo forumet :hihi:


jo 1370 hk är ju lite mer än en prostock motor och de kör ju 6.7sec eller nått sånt nuförtiden, men de har inte en TH400 låda med en turbin eller en cool döskalle tunderbird som väger bly :hihi:

1500nm är respekt och också en förklarig på att det gick åt nåra lådor i sommras, vad blir det för vrid på 1.4-1.5bar 1900-2000nm??? :wink:

tyvär så ställer ett sånt vrid till mer skada än nytta men med lite trix med laddtrycks kurvor och så kan man trolla bort det och göra sköna hk istället av de.

Postat: lör dec 08, 2007 11:06 pm
av turbo uffe
Oj,oj,oj..... skitfränt med den effekten på det låga laddtrycket!!! :shock:

Lycka till pojkar! :thumbright:

Postat: sön dec 09, 2007 12:10 am
av emil
Första dagen var mest tänkt att rigga och kolla så allt fungerar
Vi testade först som jens skrev på grundtryck, sedan provade lite högre, men stötte på misständningar på lite högre varv. fick ett smakprov på 17.9 PSI(1.234 bar), 1811 Nm vid 5100 rpm däröver misständningar..

Postat: sön dec 09, 2007 6:50 am
av christellracing
:roll: nu bär det av mot dr ernie strax :thumbright:

Postat: sön dec 09, 2007 9:57 am
av j björk
Lycka till, hoppas på film :thumbright:

Postat: sön dec 09, 2007 2:22 pm
av Jens Gustavsson
det går år rätt håll har jag hört 8) men siffrorna var lite hemliga än :hihi: , tuning pågår.

Postat: sön dec 09, 2007 2:59 pm
av Tommy Luhr
hur härligt som hellst :)

Skall bli riktigt intressant vad den ger för effekt.
Hoppas ni filar bort tändmissarna

Postat: sön dec 09, 2007 3:13 pm
av Mattias J
Tommy Luhr skrev:hur härligt som hellst :)

Skall bli riktigt intressant vad den ger för effekt.
Hoppas ni filar bort tändmissarna

får dom bort dom kan det ju springa iväg ganska rejällt i pulver...sjuka siffror redan på macksoppa :)

Postat: sön dec 09, 2007 3:52 pm
av Jens Gustavsson
Mattias J skrev:
Tommy Luhr skrev:hur härligt som hellst :)

Skall bli riktigt intressant vad den ger för effekt.
Hoppas ni filar bort tändmissarna

får dom bort dom kan det ju springa iväg ganska rejällt i pulver...sjuka siffror redan på macksoppa :)
de hadde hittat en tändkabel nu som var dålig (legat för nära grenröret)

Postat: sön dec 09, 2007 4:01 pm
av Tommy Luhr
va bra:)
vad kör dom för tändning annars på den?
vanliga msd prylar eller?

Postat: sön dec 09, 2007 4:34 pm
av Jens Gustavsson
Tommy Luhr skrev:va bra:)
vad kör dom för tändning annars på den?
vanliga msd prylar eller?
en msd 7 har dom om jag inte mins fel, och en msd fördelare.