Lancia Delta integrale -90 Liket lever!

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Limpan88_
Ganska mycket laddtryck

Inlägg av Limpan88_ »

Hoppas det funkar bättre nu när du får ihop en!, Såg att du hade jobbat med mycket annat en bilen i helgen! hehe tack för Grenröret hämtade ut det idag så du borde ha fått in pengarna!. Mycket nöjd med det, Stort tack :)
Ajden
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Ajden »

Limpan88_ skrev:Hoppas det funkar bättre nu när du får ihop en!, Såg att du hade jobbat med mycket annat en bilen i helgen! hehe tack för Grenröret hämtade ut det idag så du borde ha fått in pengarna!. Mycket nöjd med det, Stort tack :)
Bra att du är nöjd med det. Bussgods brukar vara lite sega att föra över pengar men dom kommer väll när dom kommer.
Ajden
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Ajden »

Har fortsatt att skruvat i motorn, det som saknas nu är bara grenrör, oljeslangar, kylare, ic, tryckrör och downpipe så är allt ihop igen.

Desutom har Backeliten som är Megasquirt guru fixat till mitt ms så det funkar bra och han har byggt till ett extrakort som har en massa funktioner:
launch, shiftlight, shifttable, Fläkt-control, 2x reläutgång, PWM-idle, Boost-control, samt VR-krets

Är ni intreserade av ett extrakort och tändstegskort kan ni skicka ett pm till honnom så kan han fixa det.

Megasquirtet med alla extra grejer, extrakort, kort för tändsteg och flybackortet.
Bild

Bevis på att jag skruvar
Bild
Användarvisningsbild
Markus
Sävar Turbo Racing

Inlägg av Markus »

ditt "nya" ms såg lite proffsigare ut än de gamla ;)

ser bra ut! hoppas den är i ordning så du kan ta den till luleå!
Ajden
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Ajden »

Markus skrev:ditt "nya" ms såg lite proffsigare ut än de gamla ;)

ser bra ut! hoppas den är i ordning så du kan ta den till luleå!

Blir nog att jag tar den till Luleå först i oktober, vill hinna köra den lite kortare sträckor först innan jag ger mig iväg på en längre tur.

Nu lever den igen! Varit på en kortare provtur och allt verkar funka som det ska nu!
SKa bara låta den stå lite för att se om det är några större oljelekage undertiden jag städar garaget, sen blir det nog en lite längre provtur.
Användarvisningsbild
Markus
Sävar Turbo Racing

Inlägg av Markus »

Roligt att höra att den går!
tråkigt att inte få se den förrns oktober... men då kanske den är hel tills första snön kommer ;)
Ajden
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Ajden »

Nu ger jag upp med den här biljävlen, varken min tid, ekonomi eller psyke klarar av att fortsätta med den.
Blev för mycket nu när motorn börjar låta konstigt igen och när jag skulle köra in i garaget och kolla vad felet var så fastnade en växel i och den går inte att få ur.
Om ni tycker jag är slö som inte fortsätter så kan ni kolla på den här listan över de stora sakerna som jävlats och jag tror inte det är många som skulle vilja fortsätta efter så här mycket strul.

1. Punktering på släpvagnen 2 på natten mitt ute i skogen när jag skulle hämta den.
2. Tappat avgassystemet efter 500 meter när jag skulle åka och försöka få tag på ett nytt däck..
3. Råkade beställa 12 vevstakar, resulterade att jag fick inga.
4 fel lager tillstakarna
5. fel lager igen
6. blev strul med kolvarna jag skulle köpa
7. behövde köpa dyrare kolvar och sen borra blocket för att få ned dom
8 blåst på en koppling
9. leveranstid på 1,5 månad för nästa koppling.
10. utslängd ur garaget
11 byggt nytt garaget bara för att ha någon stanns att plocka ihop bilen.
12. idiot som dumpar två lastbilslass med sopor utanför garaget och påstår att det går att använda som byggmaterial.
13. fick aldrig köpa någon kamremsbräddning.
14. avbrutit hop monteringen för att åka till östersund och besikta Spriten bara för att få reda på att den inte går att besikta.
15. Sprickor i veven efter 200 mil.
16. Bytt vev, olje läckage efteråt.
17. Låter konstigt från motorn igen.
18. En växel har fastnat i och går inte att få ur.
Användarvisningsbild
jonnystrand
Forumsberoende

Inlägg av jonnystrand »

tungt! hoppas du inte bränner ut dig! jag bruckar göra nåt annat ett tag när jag blir les på jobbiga bilar! lycka till vad än du väljer att göra!
ART
Lite mer laddtryck

Inlägg av ART »

jonnystrand skrev:tungt! hoppas du inte bränner ut dig! jag bruckar göra nåt annat ett tag när jag blir les på jobbiga bilar! lycka till vad än du väljer att göra!
Har med glädje följt denna tråd (du har goda ideer man kan inspireras av :thumbright:) och instämmer med ovanstående till 100%. Inte så att jag har några bilprojekt det gått troll i, men det är ju allmänt applicerbart på alla projekt man ledsnar på.

Så, Ajden, varva ner. Strunta i bilen. Sov mycket, läs en god bok, se en film (eller vad ni nu gör som avkoppling där uppe i norr -- lämmelpolo? :shock: :roll: ). Glöm inte att äta och dricka gott.

Å minns att det är 'bara' två problem du har, de andra sexton har du redan löst på föredömligt vis.
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

har kännt så själv mycket och förstår. går med i valet och kvalet om jag skall sälja min bil..

Hoppas du finner nått annat som kan lysa upp vardagen..
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Ajden
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Ajden »

jonnystrand skrev:tungt! hoppas du inte bränner ut dig! jag bruckar göra nåt annat ett tag när jag blir les på jobbiga bilar! lycka till vad än du väljer att göra!
Bränna ut mig tror jag blir svårt nu, om det inte skulle komma i efterhand.
volvo140turbo skrev:har kännt så själv mycket och förstår. går med i valet och kvalet om jag skall sälja min bil..

Hoppas du finner nått annat som kan lysa upp vardagen..
Frågan är bara vad jag ska göra, har egentligen inte haft tid för något annat de 8 senaste åren än att hålt på med bilar så det kan bli lite svårt.

Funderar på att köpa mig en AC/DC tig svets och börja svetsa åt dom som behöver, får ju tillbaka försäkrningspremien på lancan nu när den är avstäld så det är ju halva tigen det.
ART skrev: Har med glädje följt denna tråd (du har goda ideer man kan inspireras av :thumbright:) och instämmer med ovanstående till 100%. Inte så att jag har några bilprojekt det gått troll i, men det är ju allmänt applicerbart på alla projekt man ledsnar på.

Så, Ajden, varva ner. Strunta i bilen. Sov mycket, läs en god bok, se en film (eller vad ni nu gör som avkoppling där uppe i norr -- lämmelpolo? :shock: :roll: ). Glöm inte att äta och dricka gott.

Å minns att det är 'bara' två problem du har, de andra sexton har du redan löst på föredömligt vis.
Varva ned det vågar jag fanme inte göra har aldrig slappnat av de senaste åren så jag vågar inte göra det nu.
j björk
Forumsberoende

Inlägg av j björk »

Surt med så mycket strul :(
Jobbiga leveranstider har man ju varit med om, (tror rekordet ligger på närmare 2 år) men inte så mycket saker som går sönder(som man inte räknat med)...

Det är helt klart tungt ibland när bara tiden och pengarna försvinner, men man ser inget resultat :doh:

Du kommer nog igen om ett tag :wink:
Användarvisningsbild
Nordgren
Lite mer laddtryck
Kontakt:

Inlägg av Nordgren »

Keep Up The Good Work :thumbright:
Bild
Ajden
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Ajden »

Börjar fundera på att göra i ordning en annan motor istället. Har ju ett fiat block liggandes.
Ajden
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Ajden »

Har börjat riva isär lancian igen, men jag håller inte något jätte tempo nu. Tog bort tråget och där fanns det några små metal flisor så något håller på att gå sönder.

Någon som börjar känna igen den här typen av bild i min projekt tråd?
Bild

En bonus kortet på min nya 315A AC/DC Tig.

Bild
Skriv svar