Robert Ågren skrev:Kul att bilen får lite utvändig puts, var ju några år sen sist... angående Fredriks historia om turboraset så blev högerskärmen lite ful på ett ställe där impellern mest troligt träffade på sin väg bort. Den hittades för övrigt aldrig och ligger nånstans längsefter Piteå dragway!
Bilen gick låga 10 men jag minns faktist inte vad bästa tiden vart, fick aldrig till nån perfekt vända med doug nash växelådan då jag varvade friskt (kortslagig vev och stor turbo) och det gärna var upptaget när man ville byta växel, försökte mig aldrig på fullgasväxla heller. Automaten som jag hade från början funkade bäst med T04E turbon jag hade först innan det vart större holset snurror.
Hade man vetat och kunnat det man gör idag så skulle man säkert kört snabbare. Med en beprövad "försiktig" motor så kommer det säkert bli mycket kul körning i sommar och bilen kan säkert orka med 9:or? (om inte motorn lönntrimmats!!?)
Förövrigt kul se gamla bilder på bilen (huvva vad jobb man lagt ner på skrotet och man var ju inte rädd för att bygga om heller) och även att ordningen i garaget tycks förbättras alltefter åren gick.....
Näe, ingen lönntrimning här inte!
Får se hur det funkar med utväxlingen, kan bli lite väl varvigt mot slutet på 402m.
murre skrev:Riktigt fint!
Vart fick du tag på dom helvita bakljusen?
Hmm, om jag kommer ihåg rätt så köpte jag dem på en privatannons i Wheels för en massa år sen.
KG säljer vita blinkers iaf, vet inte om de har bakljus också?
murre skrev:Riktigt fint!
Vart fick du tag på dom helvita bakljusen?
det var reproglas numera racicast som gjöt upp dessa,,vet inte om de finns kvar,,jag fick han att gjuta upp vita blinkers fram till volvo 140 1966-72,efter han hade slutat me dessa,så prova maila han,mkt trevlig kille.. www.radicast.se
Ja, nu blev det inget EDPS En läckande kylare på torsdag kväll fick mig att kasta in handduken efter en veckas tokmek! Gjorde i alla fall ordning allt annat så nu ska det bara dit en ny kylare så ska vi provstarta!
Mattz Larsson skrev:kanon fin bil, Blir det sundsvall i helgen?
Mattz
Nja, inget race till helgen. Det får bli nästa tävling i Piteå, då har man förhoppningsvis sorterat ut bitarna så allt ska lira.
Eventuellt körning på nåt blackrace i Fällfors innan dess?
Äntligen! Bilen startad efter diverse småproblem, bl.a. blivit lurad av en säkring som jag trott varit hel... lagomt kul, men nu verkar alla system lira!
Lite småsaker kvar att göra men till Midnight Sun Piteå MÅSTE man ju hinna färdigt! Lägger till en solig bild från garaget.
GOLiO skrev:Grattis till uppstarten, blir det bromsning eller gatmapp?
Tyvärr jobbar jag under midnightsun. Du ska inte till fällfors (goldtown) och gasa?
Nja, det blir att åka med mappen som finns. Det enda som skiljer i motor-setup från förra året är grenröret som är ganska liknande så det får bli lite småjusteringar vid race. Hinner inte med nån bromsning. Får se hur det blir med Fällfors.