
volvo 245 (racebussen) OPPDATERT
- Nicke Nyman
- Forumsberoende
- Inlägg: 1958
- Blev medlem: tis mar 29, 2005 4:59 pm
- Ort: Umeå
- Kontakt:
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 1304
- Blev medlem: sön mar 29, 2009 8:26 pm
- Ort: Norrtälje
- Kontakt:
TAKK
Har fått begynt på bremserør... Det lakk ett par steder igår, men regner med å få fiksa det:

Fikk endelig beltene mine idag og... så nå begynner vogna snart å bli klar for banen:)

Har også fått varmkjørt motoren idag, men det blei uten trykkrør, da jeg ikke har fått silikonslangene ennå. Og siden det har blitt spørsmål om film, så blei det iallefall en kort mobil film...


Har fått begynt på bremserør... Det lakk ett par steder igår, men regner med å få fiksa det:

Fikk endelig beltene mine idag og... så nå begynner vogna snart å bli klar for banen:)

Har også fått varmkjørt motoren idag, men det blei uten trykkrør, da jeg ikke har fått silikonslangene ennå. Og siden det har blitt spørsmål om film, så blei det iallefall en kort mobil film...

- DieselHenke
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 31
- Blev medlem: sön mar 08, 2009 10:44 pm
- Ort: Gällared (Ullared)
Panseret tok i den låseplata jeg har laget så da var det bare en ting å gjøre..hehe:
før:

etter:

justert panser og boret hull til panser låser:

Har akkurat kommet hjem fra en lang kveld på jobben! Mye som skal gjøres før neste helg
Baksiden på panser klar for fyller:

Fremsiden hadde litt bulker som måtte tas

Fylleren ferdig på panseret, så da er det bare en ting å gjøre imorra:

Fikk også lagt på litt maling på sidepanelene og dørtrekka (bilde før maling da):

Panser, grill, list og tauekroker lakkert og montert:


Platene innvendig montert, syns det gjorde seg bra med svart i forhold til alu fargen




Fikk pakke med silikonslanger fra DO88.se, (ett firma jeg annbefaler på det sterkste) så da fikk jeg lagd trykk rør... Den lille biten iallefall..hehe


Så nå er det bare litt igjen, så er bilen klar for å stilles ut:


Fikk vært på sørlands treffet om lørdag, fikk 2 plass i peoples choice
Noen bilder fra treffet:




Takk for Fine bilder JSB..
Hvis noen andre har bilder, så bare send di til meg, eller legg di ut her...
Tok noen bilder selv også, fra turen og:
Litt vask kvelden før:


Turen nedover:

På plass i tvedestrand:



Matpause på vei hjem:

Har bestilt time til bremsing den 17 juli, så hvis alt går bra der (noe jeg er veeeldig spent på) så blir første ordentlige turen på volvoforum banetreffet den 19 juli! Kommer til å ta det litt rolig der å se hvordan ting funker!!
Har også fått etterstrammet toppen, må det siden jeg kjører med studs! Det er jo litt jobb på 16v`n siden øvre del av toppen må av! Og siden jeg har flyttet motoren lengere tilbake i bilen, så måtte jeg slippe ned traversen for å få den av. så blei en liten jobb ut av hele greiene
Øvre del av toppen av og klar for å etterstramme:

Delene klare for å monteres igjen:

Vurderer også å bytte felger. Fant ut at di jeg har nå så litt får "rolige" ut, så må ha noen andre trur jeg
Så prøvemonterte noen andre, men di ble litt breie, så det blir nok ikke dem, siden jeg ikke skal gjøre noe med karossen utvendig nå, må nok finne noen andre:

Ja, da var bilen bremset og ikke noe ras
Ble en lang dag hos PBC Auto igår, var blitt en dobbel booking så det ble litt venting. Men Christer ordnet det på en kjempe bra måte. Så all tak til han.
Resultatet ble 395hp og 482nm på hjula med 1.5 i ladetrykk
Da klarte ikke turbo`n mer. Siden det er en diesel turbo jeg har så er det litt liten kompressor del på den. Så blir nok en ny turbo etterhvert, men får prøve`n å se litt hvordan den er å kjøre nå først. Ble veldig fornøyd med resultatet siden alt er gjort selv, og lagd selv der det går ann... Var rimelig spennende å stå å se/høre på at bilen blir maksa helt ut..hehe! Trykte helt greit i brystet fra eksosen med 1.5 i trykk og 7000rpm
Etter endt mapping blei jeg tvinga til noen piruetter, var vist en kvalitets skjekk, så nå veit jeg iallefall at den spinner
Sliter litt med å få filmen inn på data`n så bremsefilm kommer etterhvert! Så da blir det noen bilder nå istede:








Takk for bildene.. morro at noen hadde bilder av di 3/4 rundene jeg kjørte..hehe
Dagen igår begynte veldig bra, etter å ha stått i kø enstund å var 3 bilen i køen som skulle utpå begynte den å gå på 2 syl. Tenkte kanskje den hadde blitt rå fra kø kjøringen og skjekka plugger osv osv.. Men hjalp ingenting. Etter endel feilsøking fant jeg ut at den ene ledningen på den ene coilen (syl 2&3) bare hang å dinglet, hadde ryki rett etter en lodding
!
Så fikk noen kompiser til å ta med seg loddebolt slik at jeg fikk loddet det sammen igjen, men det tok jo sin tid før di kom, men bilen startet helt fint når delene var sammen igjen
Så var det utpå banen da..hehe.. Fikk først en liten overaskalse da den dro løs på 2 gir utifra depo
Alt virket helt fint med understell og styring, så tenkte at jeg måtte skrense litt utifra langsvingen. Men fy, det blei mye ratting og kåling for å ikke dra ut, den var heeel JÆVLI på styringa! SÅ fant ut at jeg bare skulle kjøre noen rolige runder for å se hvordan resten funket! Og rett fram syns jeg det funken bra, var jævli bra skyv i motoren. Men etter ett par runder så hørte jeg noen rare lyder så kjørte inn for å titte, eneste jeg fant var at jeg hadde bulket den ene forskjermen litt slik at den lå nede på hjulet. Men tørte ikke å kjøre noe mer tilfelle det var noe annet! Så nå er det bare å begynne å finne ut hva som var feil med styringa og skjekke over resten!
Kunne iallefall kjøre opp på hengeren etter endt dag, fornøyd med det jeg..haha
før:

etter:

justert panser og boret hull til panser låser:

Har akkurat kommet hjem fra en lang kveld på jobben! Mye som skal gjøres før neste helg
Baksiden på panser klar for fyller:

Fremsiden hadde litt bulker som måtte tas

Fylleren ferdig på panseret, så da er det bare en ting å gjøre imorra:

Fikk også lagt på litt maling på sidepanelene og dørtrekka (bilde før maling da):

Panser, grill, list og tauekroker lakkert og montert:


Platene innvendig montert, syns det gjorde seg bra med svart i forhold til alu fargen




Fikk pakke med silikonslanger fra DO88.se, (ett firma jeg annbefaler på det sterkste) så da fikk jeg lagd trykk rør... Den lille biten iallefall..hehe


Så nå er det bare litt igjen, så er bilen klar for å stilles ut:


Fikk vært på sørlands treffet om lørdag, fikk 2 plass i peoples choice

Noen bilder fra treffet:




Takk for Fine bilder JSB..
Hvis noen andre har bilder, så bare send di til meg, eller legg di ut her...
Tok noen bilder selv også, fra turen og:
Litt vask kvelden før:


Turen nedover:

På plass i tvedestrand:



Matpause på vei hjem:

Har bestilt time til bremsing den 17 juli, så hvis alt går bra der (noe jeg er veeeldig spent på) så blir første ordentlige turen på volvoforum banetreffet den 19 juli! Kommer til å ta det litt rolig der å se hvordan ting funker!!
Har også fått etterstrammet toppen, må det siden jeg kjører med studs! Det er jo litt jobb på 16v`n siden øvre del av toppen må av! Og siden jeg har flyttet motoren lengere tilbake i bilen, så måtte jeg slippe ned traversen for å få den av. så blei en liten jobb ut av hele greiene
Øvre del av toppen av og klar for å etterstramme:

Delene klare for å monteres igjen:

Vurderer også å bytte felger. Fant ut at di jeg har nå så litt får "rolige" ut, så må ha noen andre trur jeg
Så prøvemonterte noen andre, men di ble litt breie, så det blir nok ikke dem, siden jeg ikke skal gjøre noe med karossen utvendig nå, må nok finne noen andre:

Ja, da var bilen bremset og ikke noe ras

Ble en lang dag hos PBC Auto igår, var blitt en dobbel booking så det ble litt venting. Men Christer ordnet det på en kjempe bra måte. Så all tak til han.
Resultatet ble 395hp og 482nm på hjula med 1.5 i ladetrykk

Etter endt mapping blei jeg tvinga til noen piruetter, var vist en kvalitets skjekk, så nå veit jeg iallefall at den spinner

Sliter litt med å få filmen inn på data`n så bremsefilm kommer etterhvert! Så da blir det noen bilder nå istede:






Takk for bildene.. morro at noen hadde bilder av di 3/4 rundene jeg kjørte..hehe
Dagen igår begynte veldig bra, etter å ha stått i kø enstund å var 3 bilen i køen som skulle utpå begynte den å gå på 2 syl. Tenkte kanskje den hadde blitt rå fra kø kjøringen og skjekka plugger osv osv.. Men hjalp ingenting. Etter endel feilsøking fant jeg ut at den ene ledningen på den ene coilen (syl 2&3) bare hang å dinglet, hadde ryki rett etter en lodding

Så fikk noen kompiser til å ta med seg loddebolt slik at jeg fikk loddet det sammen igjen, men det tok jo sin tid før di kom, men bilen startet helt fint når delene var sammen igjen

Så var det utpå banen da..hehe.. Fikk først en liten overaskalse da den dro løs på 2 gir utifra depo

Kunne iallefall kjøre opp på hengeren etter endt dag, fornøyd med det jeg..haha

- DieselHenke
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 31
- Blev medlem: sön mar 08, 2009 10:44 pm
- Ort: Gällared (Ullared)
- Audi_danne
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 183
- Blev medlem: fre apr 03, 2009 5:39 pm
- Ort: Åmål
Häftig bil, och härlig färg på buren
Fundera på vart du köpt willwood bromsarna? har sett att dom finns på e-bay till bra pris, verkar de som bra grejer?
Mvh

Mvh
Audi s2 600whp
Projekt tråd: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=36232
Oper ascona A
Projekt tråd: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... highlight=
Projekt tråd: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=36232
Oper ascona A
Projekt tråd: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... highlight=
- DieselHenke
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 31
- Blev medlem: sön mar 08, 2009 10:44 pm
- Ort: Gällared (Ullared)
Vært dårlig med noe oppdatering her i det siste!
Etter turen på rudskogen så ble det tatt en 4-hjuls kontroll. Det var ikke rart at bilen var rar å kjøre når den totale spissinga var nesten 12mm feil
Men nå er den riktig og bilen myye bedre å kjøre
Takk til frode for hjelp med dette midt i ferien!


Har ennå ikke fått di nye felgene mine. Han jeg kjøpte dem av i usa hadde plutselig ikke flere igjen på lager, så han måtte vente på at dem kom fra fabrikken. Men det er jo såpass lenge siden nå, at jeg burde snart ha dem her.
Fikk låne en felg i helja som har samme dim. og ET som di jeg skal ha, og nesten samme design selvom di ikke er helt like:

Må også få takke alle som stemte på bilen min på treffet i Kongsberg om helja.
Gøy med premie
Hadde prøveskilter på bilen den dagen og kjørte tur/retur siden det ikke var så langt. Dette var jævli morro, og bilen går bedre enn jeg hadde trudd! Merka det godt på veien for å si det sånn
Men dagen ente ikke fult så bra, når jeg var nesten hjemme skjedde det noe merkelig. Virker som det ene ende-leddet har knekt/blitt bøyd av en eller annen grunn. Har ikke fått sett på dette ennå.
Så dagen ente slik:

Idag kom felgene. Ante ikke åssen farge det var, men den kunne vært finere.. Men samme det, di skal lakkes alikevell, må bare finne ut hva slags dekk dim og sånn jeg skal bruke og se om jeg må modifisere litt på karossen
ett par bilder:




Noen som klarer å gjette hva som har skjedd/hva slags del dette er?


Har jobba litt med bilen den uka her, så humøret er litt bedre nå..
Prøvde Rota hjula forran med 215.45.17, men det ble litt "høy" profil, så skal teste med både 225.40.17 og 215.40.17 for å se hva som blir mest allright, så blir det lakk på di!



Har også tatt ut motoren, tenkte det var like greit, da får jeg fikset en olje svetting i bunnpanna også skjekka over resten, pluss at det nesten er lettere når alt rundt toppen må av uansett!
Deler blir demontert

Motor straks klar for å lempes ut

Demontering begynt:

Toppen er av og feilen syns ganske godt på syl 3.


Er litt små skader på di andre syl. og, så får gå over alle, får se i helja når jeg tar ut ventilene åssen det har gått med ventil styringene.
Men en ting som er veldig deilig, er at det ikke er anntydning på stemplene

Da er nye ventiler handlet inn. standar dim, men i rustfritt med chrome shaft

Litt forskjell enn di som sto på syl. 3! hehe


Slipt ventilene og tester med veske for å se om di er tette

Toppen klar for montering

toppen er satt på å skrudd fast

Grunnen til at det skjer litt lite her om dagen er at jeg har hendene fulle med en annen bil. Vet at en nissan ikke har noe her inne å gjøre men, siden motorvalget ble som det ble er det vell kanskje greit med ett bilde

Hadde håpet å iallefall få testet den en liten tur til iår, å sett at alt var i orden. Men skal fikse div andre ting også så vi får se. Men alt skal være klar til neste år når den settes bort for vinteren...
Har endelig klart å få filmen fra bremsinga inn på data`n men redigeringsprogrammet ville ikke ha det, så det er ett par klipp bare!


også ett drag nedover langstetta på volvoforum treffet

Etter turen på rudskogen så ble det tatt en 4-hjuls kontroll. Det var ikke rart at bilen var rar å kjøre når den totale spissinga var nesten 12mm feil

Takk til frode for hjelp med dette midt i ferien!


Har ennå ikke fått di nye felgene mine. Han jeg kjøpte dem av i usa hadde plutselig ikke flere igjen på lager, så han måtte vente på at dem kom fra fabrikken. Men det er jo såpass lenge siden nå, at jeg burde snart ha dem her.
Fikk låne en felg i helja som har samme dim. og ET som di jeg skal ha, og nesten samme design selvom di ikke er helt like:

Må også få takke alle som stemte på bilen min på treffet i Kongsberg om helja.
Gøy med premie

Hadde prøveskilter på bilen den dagen og kjørte tur/retur siden det ikke var så langt. Dette var jævli morro, og bilen går bedre enn jeg hadde trudd! Merka det godt på veien for å si det sånn

Men dagen ente ikke fult så bra, når jeg var nesten hjemme skjedde det noe merkelig. Virker som det ene ende-leddet har knekt/blitt bøyd av en eller annen grunn. Har ikke fått sett på dette ennå.
Så dagen ente slik:

Idag kom felgene. Ante ikke åssen farge det var, men den kunne vært finere.. Men samme det, di skal lakkes alikevell, må bare finne ut hva slags dekk dim og sånn jeg skal bruke og se om jeg må modifisere litt på karossen
ett par bilder:




Noen som klarer å gjette hva som har skjedd/hva slags del dette er?


Har jobba litt med bilen den uka her, så humøret er litt bedre nå..
Prøvde Rota hjula forran med 215.45.17, men det ble litt "høy" profil, så skal teste med både 225.40.17 og 215.40.17 for å se hva som blir mest allright, så blir det lakk på di!



Har også tatt ut motoren, tenkte det var like greit, da får jeg fikset en olje svetting i bunnpanna også skjekka over resten, pluss at det nesten er lettere når alt rundt toppen må av uansett!
Deler blir demontert

Motor straks klar for å lempes ut

Demontering begynt:

Toppen er av og feilen syns ganske godt på syl 3.





Er litt små skader på di andre syl. og, så får gå over alle, får se i helja når jeg tar ut ventilene åssen det har gått med ventil styringene.
Men en ting som er veldig deilig, er at det ikke er anntydning på stemplene


Da er nye ventiler handlet inn. standar dim, men i rustfritt med chrome shaft


Litt forskjell enn di som sto på syl. 3! hehe


Slipt ventilene og tester med veske for å se om di er tette

Toppen klar for montering

toppen er satt på å skrudd fast


Grunnen til at det skjer litt lite her om dagen er at jeg har hendene fulle med en annen bil. Vet at en nissan ikke har noe her inne å gjøre men, siden motorvalget ble som det ble er det vell kanskje greit med ett bilde


Hadde håpet å iallefall få testet den en liten tur til iår, å sett at alt var i orden. Men skal fikse div andre ting også så vi får se. Men alt skal være klar til neste år når den settes bort for vinteren...
Har endelig klart å få filmen fra bremsinga inn på data`n men redigeringsprogrammet ville ikke ha det, så det er ett par klipp bare!


også ett drag nedover langstetta på volvoforum treffet
