Panseret tok i den låseplata jeg har laget så da var det bare en ting å gjøre..hehe:
før:
etter:
justert panser og boret hull til panser låser:
Har akkurat kommet hjem fra en lang kveld på jobben! Mye som skal gjøres før neste helg
Baksiden på panser klar for fyller:
Fremsiden hadde litt bulker som måtte tas
Fylleren ferdig på panseret, så da er det bare en ting å gjøre imorra:
Fikk også lagt på litt maling på sidepanelene og dørtrekka (bilde før maling da):
Panser, grill, list og tauekroker lakkert og montert:
Platene innvendig montert, syns det gjorde seg bra med svart i forhold til alu fargen
Fikk pakke med silikonslanger fra DO88.se, (ett firma jeg annbefaler på det sterkste) så da fikk jeg lagd trykk rør... Den lille biten iallefall..hehe
Så nå er det bare litt igjen, så er bilen klar for å stilles ut:
Fikk vært på sørlands treffet om lørdag, fikk 2 plass i peoples choice
Noen bilder fra treffet:

Takk for Fine bilder JSB..
Hvis noen andre har bilder, så bare send di til meg, eller legg di ut her...
Tok noen bilder selv også, fra turen og:
Litt vask kvelden før:
Turen nedover:
På plass i tvedestrand:
Matpause på vei hjem:
Har bestilt time til bremsing den 17 juli, så hvis alt går bra der (noe jeg er veeeldig spent på) så blir første ordentlige turen på volvoforum banetreffet den 19 juli! Kommer til å ta det litt rolig der å se hvordan ting funker!!
Har også fått etterstrammet toppen, må det siden jeg kjører med studs! Det er jo litt jobb på 16v`n siden øvre del av toppen må av! Og siden jeg har flyttet motoren lengere tilbake i bilen, så måtte jeg slippe ned traversen for å få den av. så blei en liten jobb ut av hele greiene
Øvre del av toppen av og klar for å etterstramme:
Delene klare for å monteres igjen:
Vurderer også å bytte felger. Fant ut at di jeg har nå så litt får "rolige" ut, så må ha noen andre trur jeg
Så prøvemonterte noen andre, men di ble litt breie, så det blir nok ikke dem, siden jeg ikke skal gjøre noe med karossen utvendig nå, må nok finne noen andre:
Ja, da var bilen bremset og ikke noe ras
Ble en lang dag hos PBC Auto igår, var blitt en dobbel booking så det ble litt venting. Men Christer ordnet det på en kjempe bra måte. Så all tak til han.
Resultatet ble 395hp og 482nm på hjula med 1.5 i ladetrykk

Da klarte ikke turbo`n mer. Siden det er en diesel turbo jeg har så er det litt liten kompressor del på den. Så blir nok en ny turbo etterhvert, men får prøve`n å se litt hvordan den er å kjøre nå først. Ble veldig fornøyd med resultatet siden alt er gjort selv, og lagd selv der det går ann... Var rimelig spennende å stå å se/høre på at bilen blir maksa helt ut..hehe! Trykte helt greit i brystet fra eksosen med 1.5 i trykk og 7000rpm
Etter endt mapping blei jeg tvinga til noen piruetter, var vist en kvalitets skjekk, så nå veit jeg iallefall at den spinner
Sliter litt med å få filmen inn på data`n så bremsefilm kommer etterhvert! Så da blir det noen bilder nå istede:
Takk for bildene.. morro at noen hadde bilder av di 3/4 rundene jeg kjørte..hehe
Dagen igår begynte veldig bra, etter å ha stått i kø enstund å var 3 bilen i køen som skulle utpå begynte den å gå på 2 syl. Tenkte kanskje den hadde blitt rå fra kø kjøringen og skjekka plugger osv osv.. Men hjalp ingenting. Etter endel feilsøking fant jeg ut at den ene ledningen på den ene coilen (syl 2&3) bare hang å dinglet, hadde ryki rett etter en lodding

!
Så fikk noen kompiser til å ta med seg loddebolt slik at jeg fikk loddet det sammen igjen, men det tok jo sin tid før di kom, men bilen startet helt fint når delene var sammen igjen
Så var det utpå banen da..hehe.. Fikk først en liten overaskalse da den dro løs på 2 gir utifra depo

Alt virket helt fint med understell og styring, så tenkte at jeg måtte skrense litt utifra langsvingen. Men fy, det blei mye ratting og kåling for å ikke dra ut, den var heeel JÆVLI på styringa! SÅ fant ut at jeg bare skulle kjøre noen rolige runder for å se hvordan resten funket! Og rett fram syns jeg det funken bra, var jævli bra skyv i motoren. Men etter ett par runder så hørte jeg noen rare lyder så kjørte inn for å titte, eneste jeg fant var at jeg hadde bulket den ene forskjermen litt slik at den lå nede på hjulet. Men tørte ikke å kjøre noe mer tilfelle det var noe annet! Så nå er det bare å begynne å finne ut hva som var feil med styringa og skjekke over resten!
Kunne iallefall kjøre opp på hengeren etter endt dag, fornøyd med det jeg..haha
