Ny instrumentpanel... Har även svetsat i en folkracebur. Har tappat lite motivation och lust just nu bara, så det går inte jättefort framåt. Men till våren ska det nog ha löst sig iaf
Ang. Bakvagn. Du märker rätt snabbt när du väl börjar med bygget hur det passar. Du får kapa 3 hål i golvet och göra urtag ur längsgående balkarna. Inget avancerat alls. När jag mätte in den så mätte jag mot bärarmsinfästningarna och kryssmätte mot lite olika punkter på karossen.
mycket fränt bygge
och nog tycker jag du gjort ett vettigt motorval,
är faktiskt lite impad av saabarnas hållbarhet orginal, verkar som du säger, tåla duktigt me smisk innan dom tackar för kaffet..
ser gärna flera bilder på den här kärran, så de är bara ladda upp
Jo jag ångrar mig inte. Kostar gratis, och nu finns det grejer så man kan live-mappa också. Så jag har köpt mig en sån kabel och kör vidare med original. Suveränt bra system faktiskt. Får försöka ta mig i kragen och mecka ihop lite så jag har nya saker att ta kort på!
jasså? de låter ju kanon.. de som alltid gjort att man aldrig petat på en saab är ju för att dom är framhjulsdriven och iåmed det lite ointressant som busbil.. men om man gör som du gör så äre ju helt rätt
aja som sagt bilder är kul, så de ska bli skoj att följa dina uppdates..
Blästrade avgashus+kompressorkåpa och börjat polera lite. Blir inget seriöst, bara så man kan torka bort smutsen lättare.
Nyrenoverad! Nya hjul och nya lager! Sweet!
Motorn håller på att monteras ihop, ska bara slänga i kamaxlarna (som jag inte har än ) Hängde dit ett av dom gamla aggregaten, skaplig storleksskillnad
Tänkte visa min blivande biltransport, hör ju till asconan Började med ett underrede från en solifer. Byggde lite förra sommaren, och tog äntligen tag i att bygga vidare. Nu är det el och fixa bromsen kvar. Tanken är att den ska galvas sen när allt fungerar och den är reggad.
Här har jag precis hämtat mitt chassie.
Här håller jag på att bygga flaket!
Homemade lamphållare.
Här är flaket monterat på det ombyggda underredet.
Vad fick du ge för underredet? hur kraftig axel? Såg enkel och bra ut
för att inte förvandla detta till en släpvagnstråd så måste jag också passa på att fråga varför du inte klämde dit en kraftigare bur än en FR? Härlig bil för övrigt, jag går i tankar att rakställa saabmotor med, verkar ju vara rejäla grejer
Gav 1000kr för det. Är en solifer 470 -75 från början. Reggad på 1150kg totalvikt, dock är axel och påskjut 1300kgs. Så det blir att fixa däck som pallar 650kg styck och regga för den högre vikten. Totalt har jag lagt 3500 eller om det var 4000kr för släpet som det står+lampor.
Varför jag inte valde kraftigare bur än folkrace. Billigare. Och den är ändå inte byggd "rätt". Alla strävor osv sitter inte riktigt som dom ska ändå. Vill inte sabba användbarheten.
Det var en biltrailer i rätt kurs den kan du nog sälja bra mycket dyrare sen, brukar ligga rätt högt i pris. 1300kg axel är dock i klenaste laget enligt mig, men kärran såg lätt ut och en ascona väger inte mycket.
Jo, men det är så att jag får dra max 1340kg på b-kort efter min bil så (Audi A6 TDS quattro -96). Och asconan blir nog inte mer än max 100kg överlass. Kärran väger ~300kg om jag inte minns fel. Har vägt den men det var ju 1 år sen
Är även svårt att hitta tyngre husvagnschassien. Och eftersom flaket är tippbart kan jag bygga nytt underrede och skruva fast flaket på det istället. Har lite funderingar på att galva överdelen och regga. Eftersom jag behåller gamla dragstängerna+axlarna så blir det ombyggt istället för nybyggt. Är det nybyggt så är inte gamla axlar godkända tyvärr. Men sen när det är reggat, bygga nytt underrede och galva det. Så blir det nybyggt fast ombyggt
Buren är köpt av finess. Satt som smäcket i passform.