Idag har det hänt mer saker ändå.
har fått bilen att styra på hjulen med hjälp av ratten..
gött när det bara är 3 rattvarv istället för 11 rattvarv som det är std.
Plockade styrstag från 740, passade som handsken det
Men det är ju som det är sagt, akerman blir ju lidande, det drar med hjulet styggt sista kvartsvarvet på ratten.
Men sällan man kör med fullt rattutslag visserligen, mest i slir och sladd.
Om man gör nya spindlar eller tillverkar adaptrar för akerman som Marmander gjorde kanske man kommer kring problemet.
Sen kollade vi bumpsteer, det blir det lite med, men när jag skruvat på dämparna och fått i en lite hårdare krängare fram så kanske inte det uppenbaras så mycket heller.
Funkar det inte så löser jag ju det helt enkelt:)
Men provar så här nu.
Kortade ju styrväxeln 5mm på varje sida, 1cm är ju alltid nått.
Fått på en 740servopump.
Men en sak jag funderar på så är det oljan.
Det skall vara "vit" olja i bmw styrväxeln och volvo kör ju med atf i sina pumpar.
Då köper jag vit olja helt enkelt och slänger i.
Pumpen är exakt en sådan som sitter på golf, där kör dom vit olja så det funkar nog.
Någon som vet vilket tryck ett servo system arbetar med?
Funkar det med slangklämmor på tryckledningen?
Eller skall man pressa sig en slang och krångla?
Byggt avgassystem med. skall bara svetsas så blir det in klämma på downpipen med.
Sen skall jag bygga om grenröret för en enkel wastegate, tänkte länge på två wastegates, men när kl inte hade någon av den traditionella sorten hemma så får det bli en..
Fiskade lite med kompisar i kväll som avslappning efter lyckad garagedag, en liten bild
Sen skulle jag vilja ha ett tipps av er.
Bilen skall (om allt går som tänkt) besiktigas på onsdag nästa vecka.
Skall jag plocka ut lagerdel och kompressor och köra den genom bes med avgashuset bara.
Eller skall jag åka med turbon som den är tro?
Står b21et i papprena