Sida 6 av 17

Postat: fre dec 30, 2005 12:53 pm
av Filaren
Hej,

Såg att du pulverlackat spjällhusen.
Vilken firma har gjort det, eller känner du till någon firma
som fixar sådant?

Annars, grymt bygge :)

Mvh//Andreas

Postat: fre dec 30, 2005 5:13 pm
av dannej
Rogge skrev:Din brors bil, det är väl den som har setts på film? jag hittade en film på den när den går mest på ställ genom en rondell och på raksträcka.. den går bra, mycket bra


Btw:

den slipen? är den nå bra? har funderat på att köpa en sån nämligen..
Ja det stämmer, bilen gick även på driftinguppvisningen på vallåkra.

Slipen använde jag endast där man itne kom åt mer portningsverktyget, du kan absolut inte porta med det, endast putsa

Postat: fre dec 30, 2005 5:14 pm
av dannej
Filaren skrev:Hej,

Såg att du pulverlackat spjällhusen.
Vilken firma har gjort det, eller känner du till någon firma
som fixar sådant?

Annars, grymt bygge :)

Mvh//Andreas
Det är en i småland som fixar det åt mig

Postat: fre dec 30, 2005 7:13 pm
av Rogge
dannej skrev: Ja det stämmer, bilen gick även på driftinguppvisningen på vallåkra.

Slipen använde jag endast där man itne kom åt mer portningsverktyget, du kan absolut inte porta med det, endast putsa
ok, blir det nått i sommar oxå? missade det på vallåkra :(

ok

Postat: lör dec 31, 2005 2:44 am
av marmander
Måste bara säga att du får till det riktigt bra, verkar som vi har en del gemensamt när det gäller byggandet, alltså att man är inte slarvar allt för mkt med finish och funktion :)

Jag byggde också med saab 9000's slavcylinder till 164:an och så använde jag pedalstället från opel omega, blev avsevärd skillnad mot org.

Hoppas vi ses på ngt av sommarens evenemang!

Gott nytt år!

MVH/
Simon

Postat: lör dec 31, 2005 7:00 am
av dannej
marmander skrev:Måste bara säga att du får till det riktigt bra, verkar som vi har en del gemensamt när det gäller byggandet, alltså att man är inte slarvar allt för mkt med finish och funktion :)

Jag byggde också med saab 9000's slavcylinder till 164:an och så använde jag pedalstället från opel omega, blev avsevärd skillnad mot org.

Hoppas vi ses på ngt av sommarens evenemang!

Gott nytt år!

MVH/
Simon
Ja funktion och finish ihop tar mycket tid, men samtidigt så är det ju inte roligt att göra nått man inte är nöjd med.

Varför omega pedalställ?
Jag funderar på att bygga om original pedalställ så jag får mera "utväxling" för nu så frikopplar lamellen redan när pedalen är halvvägs, och den är ju ganska stum som den är nu.

Postat: lör dec 31, 2005 7:32 pm
av marmander
Omegapedalstället fanns nära till hands och var gratis, samtidigt som det har en hjälpcylinder org. hela konsollen passade ganska bra till 164, bara att göra en platta, förlänga pedalerna och flytta isär dom, samt bygga lite fästen för rattstång mm. ;)

Jag fick även mkt bättre utväxling på både koppling och broms, så bromsarna tar mkt bättre, samtidigt som kopplingen är både snabb och inte allt för stum. Som en liten bonus så sitter det en kontakt till kopplingen, som man kan avända till att avaktivera ALS:en mm.

Visst tar det tid att bygga snyggt, speciellt när man studerar och bara kan jobba 3mån/år! men det är värt varenda krona och timma :)

MVH/
Simon

Postat: sön mar 05, 2006 9:03 pm
av dannej
Downpipen klar
Bild


Turbon på plats
Bild


Oljekylaren på plats
Bild


Kopplingsplint
Bild


12V motorvärmare (4st glödstift)
Bild


Vattenventiler, den vänstra är ombyggd för att ha motsatt verkan mot original,
på detta sättet får jag alltid cirkulation på vattnet
Bild


Elektrisk Cirkulationspump
Bild


Ritning och beskrivning på Olja och Vattensystemet
Bild


Främre biten av avgassystemet med "Katalysator"
Bild


Separat avgassystem till wastegatarna
Bild


Värmeväxlare och motorvärmare på plats
Bild


Ytterligare förstärkning av bakvagnsbryggan
Bild


Mätarpanel nästan klar
Bild


Spjällhusen ihopmonterade efter pulverlack och el-förzinkning
Bild


Spjällhusen igen
Bild

Postat: sön mar 05, 2006 9:42 pm
av peppe
Riktigt snyggt måste jag säga!

Gillar din lösning på olje / vatten frågan.

Postat: mån mar 06, 2006 8:31 am
av Filaren
Svart bälte i mätare :wink:

Mvh//Andreas

Postat: mån mar 06, 2006 5:59 pm
av DanielW
Mycket fint....

Postat: mån mar 06, 2006 7:07 pm
av S.Strömbäck
Mycket stiligt bygge måste jag säga!

.

Postat: sön mar 26, 2006 1:12 am
av sonfrabest
Mycket stiligt bygge!

http://www.kallebacksmotor.se/

Vems motor är det som vi ser längst ner? Hm... :lol:

Mvh.

Postat: sön mar 26, 2006 2:24 am
av Tommy Luhr
kolla bilder på den sidan och sedan kollar ni noga på kitet till 16v.
Dom tryckarna skulle inte jag vilja köra med iaf.

Kan ju vara synvilla men svårt att tro..


Sorry för offtopicen

Postat: sön mar 26, 2006 10:03 am
av 142 TiXeR
asså vilket bygge... sån finish på allting! :shock: