Sida 6 av 51

Postat: ons aug 27, 2008 8:38 pm
av Evileyer
Johnny H skrev:Igår provkörde jag bilen ute på stan.
Resulterade i en böteslapp och några piskade bilar.
Roligast var nog att köra mot en Nissan 350.....
Det kan jag förstå satt i 350Z då vi rejsa ;)
Trodde vi skulle ta dig då vi skulle in med fyran men växeln slog ur sig och la in tvåan därav det feta stället vi fick bakom dig :twisted:

Annars ett jävligt snyggt projekt :thumbright:

Postat: ons aug 27, 2008 8:42 pm
av Johnny H
Evileyer skrev:
Johnny H skrev:Igår provkörde jag bilen ute på stan.
Resulterade i en böteslapp och några piskade bilar.
Roligast var nog att köra mot en Nissan 350.....
Det kan jag förstå satt i 350Z då vi rejsa ;)
Trodde vi skulle ta dig då vi skulle in med fyran men växeln slog ur sig och la in tvåan därav det feta stället vi fick bakom dig :twisted:

Annars ett jävligt snyggt projekt :thumbright:
Ahha...jag fick hjärtat i halsgropen där....var inte långt ifrån refugen!
Skoj att gasa lite var det iaf. Det får vi göra om sen. :)

Postat: ons aug 27, 2008 9:09 pm
av Evileyer
Johnny H skrev:
Evileyer skrev: Det kan jag förstå satt i 350Z då vi rejsa ;)
Trodde vi skulle ta dig då vi skulle in med fyran men växeln slog ur sig och la in tvåan därav det feta stället vi fick bakom dig :twisted:

Annars ett jävligt snyggt projekt :thumbright:
Ahha...jag fick hjärtat i halsgropen där....var inte långt ifrån refugen!
Skoj att gasa lite var det iaf. Det får vi göra om sen. :)

Haha vad fan tror du vi fick då :shock:
Men blire inge mer 2008 för din del eller?

Postat: ons aug 27, 2008 9:32 pm
av Johnny H
Evileyer skrev:
Johnny H skrev: Ahha...jag fick hjärtat i halsgropen där....var inte långt ifrån refugen!
Skoj att gasa lite var det iaf. Det får vi göra om sen. :)

Haha vad fan tror du vi fick då :shock:
Men blire inge mer 2008 för din del eller?
Jag kan tänka mig att det blev hjärtstillestånd bra länge hos er.
Fy fan alltså...men bra av chauffören, han var snabb i reaktionerna.

Min bil kommer nog inte ut i år. Iaf inte om inte dom som ska få göra maskinjobben inte är snabba, och det brukar dom ju inte vara.
Precis i skrivande stund har jag köpt lite saker till den för att få ihop den snabbare och styggare än förut.

Kändes ju helt tokigt att det gick att ladda 1,5 bar (fel på laddstyrningen) utan att den spikade eller nått. Måste vara riktigt bra utformade förbränningsrum i dessa motorer.
Detta med orginal 9,7:1 i kompförhållande!
Tänkte dock att om jag ändå river den så passar jag på att sänka det lite.
Och så gillar jag ju att varva....så det måste också ordnas till.
Lägger nog varvstoppet på dryga 8500rpm sen. ;)

Postat: ons aug 27, 2008 9:38 pm
av Evileyer
Johnny H skrev:Jag kan tänka mig att det blev hjärtstillestånd bra länge hos er.
Fy fan alltså...men bra av chauffören, han var snabb i reaktionerna.

Min bil kommer nog inte ut i år. Iaf inte om inte dom som ska få göra maskinjobben inte är snabba, och det brukar dom ju inte vara.
Precis i skrivande stund har jag köpt lite saker till den för att få ihop den snabbare och styggare än förut.

Kändes ju helt tokigt att det gick att ladda 1,5 bar (fel på laddstyrningen) utan att den spikade eller nått. Måste vara riktigt bra utformade förbränningsrum i dessa motorer.
Detta med orginal 9,7:1 i kompförhållande!
Tänkte dock att om jag ändå river den så passar jag på att sänka det lite.
Och så gillar jag ju att varva....så det måste också ordnas till.
Lägger nog varvstoppet på dryga 8500rpm sen. ;)
Haha jo han har ju en bra bil att öva sina färdigheter på :hihi:

Haha är det hemliga saker som inhandlats då eller :roll:

Jasså men koppling sa upp sig rätt tidigt eller? 1,5 bar kan ju vara rätt kul även i en merca :lol:

Postat: ons aug 27, 2008 9:50 pm
av Johnny H
Inga hemligheter alls.

SPM H profil stakar.
Smidda Volvo!! kolvar.
2,5liters kamaxlar som gillar höga varv bättre än 2,3ans.
Ska enligt insatta funka ända till 9000rpm, men jag vet inte...liiiite kan man ju hålla igen. Lär nog byta ventilfjädrar också. Är ju väldigt tunga ventiler etc i dessa stenålders maskiner.

Kopplingen funkade till 1 bar med jäääääte fet blandning.
Men när jag snålade av mappen pallade den inte med det alls. He he
Skulle tippa på ca 250hk innan den gav sig.
Rätt kul att testa med 1,5 och ligga i typ 210 och kliva på fullt....så fort den drar så slirade det. Men smög man lite så kunde man iaf känna lite av draget....och jag säger bara det...den kommer bli rolig. :twisted:

Nytt effektmål är konservativa 600hk. Men delarna lär dimensioneras högre för att förhoppningsvis få hållbarhet i maskinen.
Tittar efter turbo nu. Kan inte bestämma mig för om jag ska ha en "Sävar" turbo typ Holset eller om jag ska åka med samma som på min gamla 2,8....

Postat: ons aug 27, 2008 10:35 pm
av Turbokoftan
Johnny H skrev:Inga hemligheter alls.

SPM H profil stakar.
Smidda Volvo!! kolvar.
2,5liters kamaxlar som gillar höga varv bättre än 2,3ans.
Ska enligt insatta funka ända till 9000rpm, men jag vet inte...liiiite kan man ju hålla igen. Lär nog byta ventilfjädrar också. Är ju väldigt tunga ventiler etc i dessa stenålders maskiner.
.. ...
.
..

Nytt effektmål är konservativa 600hk. Men delarna lär dimensioneras högre för att förhoppningsvis få hållbarhet i maskinen.
Tittar efter turbo nu. Kan inte bestämma mig för om jag ska ha en "Sävar" turbo typ Holset eller om jag ska åka med samma som på min gamla 2,8....
Now we talking..! :thumbright:

Postat: ons aug 27, 2008 10:42 pm
av Johnny H
Turbokoftan skrev:Now we talking..! :thumbright:
Ja man måste ju uppgradera nu när det kommer så många tuffa bilar på byn. ;)

Postat: ons aug 27, 2008 11:07 pm
av Turbokoftan
Tycker vi får ta oss ett tyskrejs nästa sommar! :D

Postat: ons aug 27, 2008 11:30 pm
av Johnny H
Ja det är ju inte alls omöjligt. ;)

Postat: tor aug 28, 2008 8:16 am
av noech
Johnny H skrev:Inga hemligheter alls.


2,5liters kamaxlar som gillar höga varv bättre än 2,3ans.
Ska enligt insatta funka ända till 9000rpm, men jag vet inte...liiiite kan man ju hålla igen. Lär nog byta ventilfjädrar också. Är ju väldigt tunga ventiler etc i dessa stenålders maskiner.
du måste väll ta 2.3ans kamdrev då för på 2.5an e de väll dubbla kamkjedjor?

Postat: tor aug 28, 2008 8:35 am
av Johnny H
noech skrev:du måste väll ta 2.3ans kamdrev då för på 2.5an e de väll dubbla kamkjedjor?
Japp.
Lär försöka "renovera" de gamla dreven.

Postat: tor aug 28, 2008 9:31 am
av Evileyer
Turbokoftan skrev:Tycker vi får ta oss ett tyskrejs nästa sommar! :D


Haha sådärja :thumbright:
Har man tur kanske man smyger med och ryker ner er :hihi:

Postat: tor aug 28, 2008 9:52 am
av Johnny H
Evileyer skrev:
Turbokoftan skrev:Tycker vi får ta oss ett tyskrejs nästa sommar! :D


Haha sådärja :thumbright:
Har man tur kanske man smyger med och ryker ner er :hihi:
Ja alla får ju va med. ;)

Postat: tor aug 28, 2008 9:55 am
av Ersviken
blir hårda drabbningar på Kubbe dragway till sommaren då med andra ord ! :)