Plast i kanalen med exotiska bränslen, vad är rätt?

Diskussioner för erfaret folk
SWR
Forumsberoende

Inlägg av SWR »

JB selges i større kvantum under navnet Industro-weld...
NikkO
Forumsberoende

Inlägg av NikkO »

Har ett paket industro weld, räcker ett tag men finns ju inte att få tag på i sverige.

kadett4wd: Har du nån aning om den aralditen säljs under något namn eller så i "vanlig" affär?
/Niklas Eliasson

Portning, ventilslipning, MIRA-fräsning, svarvning, montering utväxlingar, provtryckning av tryckplattor mm.
F-skatt

0761460960
Användarvisningsbild
Mattias J
Forumsberoende

Inlägg av Mattias J »

Kadett4wd skrev:jo men om typ 13 st säger det funkar, då ser jag ingen anledning att bilda sin egen uppfattning.
men om 13 andra har testat det och fått det till att fungera utan att säga något då? då vet du bara om de som misslyckats.. det gäller inte bara plast i en kanal utan det gäller allt annat med.
om 13 personer skriver att det är helt omöjligt att få en opel 16v topp att flöda över 230cfm .. är det hela sanningen då?

bäste dräng är en själv :thumbright:
PSIMotor.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
Användarvisningsbild
Kadett4wd
Forumsberoende

Inlägg av Kadett4wd »

NikkO skrev:Har ett paket industro weld, räcker ett tag men finns ju inte att få tag på i sverige.

kadett4wd: Har du nån aning om den aralditen säljs under något namn eller så i "vanlig" affär?
Nånstans på Zatzy har jag skrivit vad det var för typ.
ska kolla om jag hittar det.
NikkO
Forumsberoende

Inlägg av NikkO »

Värmde båda samtidigt med värmepistolen, ungefär samtidigt började det att spraka och ryka om båda och det blev bränt, gav mig då. När de båda svalnat så va dom stenhårda!!

EDIT: La ner båda i bensin igen, båda blev lite mjuka men ingen skillnad på jb eller biltemas epoxy.

Slutsats, jag provar biltemas i toppen nu då den verkar ha samma egenskaper som jb.
/Niklas Eliasson

Portning, ventilslipning, MIRA-fräsning, svarvning, montering utväxlingar, provtryckning av tryckplattor mm.
F-skatt

0761460960
Skriv svar