Sida 6 av 16

Re: grenrör

Postat: lör feb 07, 2009 4:56 pm
av Jockek
t-lila skrev:Snyggt grenrör :thumbright:
Tackar! :)


Mvh
Joakim

Postat: lör feb 07, 2009 4:57 pm
av Jockek
Teaser på hur det börjar arta sig!
Docks skall kompressorhuset vridas 180 grader.

Bild






MVh
Joakim

Postat: tis feb 10, 2009 12:18 am
av Jockek
Liten uppdatering.

Idag har vi tillverkat en downpipe och dragit rör till wastegateventilen och vidare in i downpipen.
Bara punktat än men imorgon blir det helsvets.


Bild






Mvh
Joakim

Postat: tis feb 10, 2009 8:47 pm
av Johnny
Trångt och bra! :thumbright:

Postat: ons feb 11, 2009 10:10 am
av Jockek
Johnny skrev:Trångt och bra! :thumbright:
Jajjemen! :wink:
Kommer kapa lite till och lägga dit ny plåt sedan, det kommer nog blir lagom när det är klart :thumbright:


Mvh
Joakim

Postat: tor feb 12, 2009 1:22 am
av Jockek
Idag innan jobbet så gick min lediga tid åt att slipa spackel.
Vart riktigt bra nu, näst intill finspackling kvar innan sprutspackel!

Slänger upp en liten bild!

Bild






Mvh
Joakim

Postat: sön feb 15, 2009 6:36 pm
av Jockek
Då har ännu en helg gått och man har fått lite gjort.
Grenröret och downpipen blev klart i slutet på veckan som varit,
lite små puts kvar sen är de 100% klara :)

I helgen så vände jag på kompressorhuset på turbon så det går att dra tryckrören, samt att vi började bygga ihop hjulhuset igen.
Tryckröret på avgassidan kommer att dras i hjulhuset, pga platsbrist och bättre kylning.
Vet inte riktigt hur det blir på insugssidan än, men det finns mer plats att dra tryckröret där så det blir nog i motorutrymmet på den sidan.

Vi har påbörjat att bygga nya torpedväggen och växellådstunneln i helgen.
Växellådstunneln är nästan klar, liten bit kvar att bygga bakåt bakom växelspaken innan den är klar.
Så motor och låda kommer åka ur igen under veckan för att kunna göra färdigt väggen och tunneln.
Jag kommer sedan att bygga en konsol över växellådstunneln och fram mot torpedväggen, för att dölja plåt-tunneln :)


Jag och ett par kompisar gick ihop och beställde lite delar från Driftworks som vi fick hem i fredags.
Jag hade beställt 4st infällda huvlås och 2st 5 punktsbälten till amazonen :D
Slänger upp bilder på grejorna i veckan ;)



Här kommer lite bilder från helgens arbete! :)


Kompressorhuset vändt :)
Bild

90 böj kommer att svetsas på turbon så det går att dra tryckröret smidigt!
Bild



Påbörjan till nya torpedväggen.
Bild

Plåtarna kommer att svetsas ihop sedan.
Bild

Växellådstunneln börjar ta form! :)
Bild

Fick bygga runt downpipen lite smidigt för att få lagom med utrymme både i motorrum och kupen.
Bild

Det som återstår är att bygga sista biten bakom växelspaken en bit :)
Bild





Det var allt för mig, tack och hej!






Mvh
Joakim

Postat: sön feb 15, 2009 7:11 pm
av batterix
Ser helt underbart bra ut som vanligt :) Kanske står någonstans, men kommer den vara ute på gatorna i sommar tro?

Postat: sön feb 15, 2009 11:12 pm
av ThaSaint
Härligt bygge detta :thumbright:

//Erik

Postat: mån feb 16, 2009 12:13 pm
av Turbokoftan
Vilket tempo! :thumbright:

Ser ju kanonbra ut!

/C

Postat: mån feb 16, 2009 7:41 pm
av Jockek
batterix skrev:Ser helt underbart bra ut som vanligt :) Kanske står någonstans, men kommer den vara ute på gatorna i sommar tro?
Tackar tackar! :)
Japp, i sommar ska den köras för fulla muggar ;)
Kan bl a annat avslöja att den kommer stå nere på Elmia mässan i påsk lackad, dock ej startklar men kommer se till att det mesta sitter på plats :)




Mvh
Joakim

ThaSaint skrev:Härligt bygge detta :thumbright:

//Erik
Tackar! :D


Mvh
Joakim
Turbokoftan skrev:Vilket tempo! :thumbright:

Ser ju kanonbra ut!

/C
Det börjar rulla på bra nu faktist! :hihi:
Tackar! :D


Mvh
Joakim

Postat: mån feb 16, 2009 7:55 pm
av Jockek
Då kommer en uppdatering från dagens arbete.

Växellådstunneln är nästan helt klar, fick tyvärr ingen bild på den! Jag är jätte nöjd med den! :D
Torpedväggen börjar det blir något av med, hela väggen ihop punktad nu, lite små fix med en del plåtbitar kvar bara :)



Lägger upp ett par bilder.


Bild

Bild

Plåten är välvd innåt, syns dock inte så bra på bilden!
Bild





Allt för mig, tack och hej!






Mvh
Joakim

Luft

Postat: tis feb 17, 2009 9:36 am
av Blomquist
Bra tempo på detta, riktigt kul tråd att följa. Du sparade friskluftsintaget överst på torpeden ser jag. Skall du ha luft och värme in i kupén eller?

Till sist ett personligt tyck i samband med dina vedermödor med bakskärmarna; när du nu kör den cleana stilen så föreslår jag att du skulle ta och knacka ut veckena på grusplåtarna. Skulle jag ha gjort.
(Men nu kör jag med kombi så då behöver man inte tänka på sånt.)

Postat: tis feb 17, 2009 12:28 pm
av weber-power
mycket snygg tunnel! bra gjort

Re: Luft

Postat: tis feb 17, 2009 9:22 pm
av Jockek
Blomquist skrev:Bra tempo på detta, riktigt kul tråd att följa. Du sparade friskluftsintaget överst på torpeden ser jag. Skall du ha luft och värme in i kupén eller?

Till sist ett personligt tyck i samband med dina vedermödor med bakskärmarna; när du nu kör den cleana stilen så föreslår jag att du skulle ta och knacka ut veckena på grusplåtarna. Skulle jag ha gjort.
(Men nu kör jag med kombi så då behöver man inte tänka på sånt.)
Tackar, riktigt kul att höra! :)

Ja, jag ska försöka med det. Tänkte bygga någon plåt med slangar från friskluftsintaget och dra in i kupen.
Kommer bli snyggare än vad det låter om det blir så ;)
Men jag vet inte riktigt vad jag ska använda mig av för värmepaket?
Har fått tips om bmw e36 compact har ett litet och smidigt värmepaket till bakrutan som tydligen används i banbilar och liknande.
Men en bekant till morfar har ett sprillans nytt 740 eller 940 värmepaket liggandes som vi skulle testa och se hur det gjorde sig beroende på storleken på det :thumbright:

Knacka ut veckena på sandplåtarna är nog inte så enkelt som det låter.
Så jag låter nog bli det, men det vore snyggt med helt släta plåtar dock :)



Mvh
Joakim