Heinan´s Amazon -65 B20

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
Victor Heinerud
För mycket laddtryck

Inlägg av Victor Heinerud »

Hej!

Nu var det ett tag sen jag skrev, men det har inte blivit mycket gjort på bilen pga alla fyller 18 just nu, och det har varit mycket i skolan och svårt att få tid i garaget. Men jag har fått hem sprängkåpan nu i alla fall så jag slänger upp två bilder :wink:

Bild
B20 till vänster och B30 till höger :wink:

Bild
Insidan

Förhoppningsvis kommer jag ut i garaget så fort som möjligt, men nu på lovet kommer jag inte kunna göra något då jag sticker upp till fjällen. Fast man måste ju hinna umgås med vännerna också så man inte bosätter sig i garaget :roll:

//Victor
WTB
Forumsberoende

Inlägg av WTB »

Nicenice ser du oxå införskaffat en kåpa från kjetil antar jag?Han skicka
en idag till mej skrev han :hihi: Köpt på mej en M400 1000 spänn hemkörd te garaget :)

Vad ska du köra för koppling ??

Mvh Tobbe
Tobias J
F.F.F = Funktion Före Form
Användarvisningsbild
Victor Heinerud
För mycket laddtryck

WTB skrev:Nicenice ser du oxå införskaffat en kåpa från kjetil antar jag?Han skicka
en idag till mej skrev han :hihi: Köpt på mej en M400 1000 spänn hemkörd te garaget :)

Vad ska du köra för koppling ??

Mvh Tobbe
Precis, köpte den av Kjetil :thumbright: Låter som en bra pris, fick nästan samma förutom frakten som kostar en del för en låda :doh:

Koppling hade jag tänkt börja med en sinter från KL och sen med original tryckplatta vilket inte känns jättebra men har inte riktigt råd med hela kopplingspaketet.

När jag fått allt att lira kan man lägga pengar på allt som kan förbättras :thumbright:

//Victor
Användarvisningsbild
Victor Heinerud
För mycket laddtryck

Har inte blivit så mkt gjort på motorn, däremot har det hänt lite mer på bilen nu. Kolla tråden på amazonforumet för att se det :thumbright:

Men idag har jag plockat ihop motorn lite och har upptäckt att ventilfjädrarna trycks ihop jäkligt mycket. Lägger ut en bild på hur det ser ut nedan!

Bild

Bild
Såhär ser det ut, jäkligt tajt!

Någon som vet hur hårt bultarna till vipparmsbryggan ska dras? :roll:

//Victor
Användarvisningsbild
Malmström
För mycket laddtryck

Inlägg av Malmström »

max 25nm har jag för mig att man ska dra vipparmsbryggan med.
Carl Malmström
Volvo 142 B20 Turbo 380hk 477nm på naven.
Skriv svar