Christian L skrev:Kul med förslag! Har så mycket att göra på bilen så jag har knappt hunnit tänka på vad den ska bli för färg. Jag gillar mera sleeper färger än skrik men inte heller tråkiga Silver med sidenmatt svarta fält kanske skulle vara tufft
Ränder blir det nog inte tycker man har sett så grymt mycket bilar med det så det är nästan bara cobran och vipern som kan bli ursäktade
Silver med några mörkare grå eller svarta fält blir
Ränder passar som du säger bättre på Cobra å viper dessutom för vanligt.
Sen om den är grå med ränder är det lätt hänt att denna blir en Eleanor "kopia" och det vill du väl inte
Skrikiga färger
Så tycker jag iallafall
Ser mkt. bra ut i övrigt
Tackar!
Nä någon Eleanor vill man inte att folk ska dra liknelser till det är ju en kebab musse
Fattar inte varför så många gillar dom, tycker bara att det är synd att smeta på massa plast som sticker ut åt alla håll. För inte är det ju något snyggt body kitt heller,inte ens lite rejs stuk
Christian L skrev:Jo det ska nog inte vara nå problem, såg bara lite kul ut klant yenkare
Ska bli grymt spännande att se vad den kan ge! Ser ut på diagramet som att en cam med just över .600 i lyft och dur för ca 6500-7000varv blir ganska optimal?
Visst var det ca 70 cm vi pratade om att rören skulle gå separat?
Ang insuget så blir det ju ett super victor med infrästa spridarhål mm och sen har jag beställt ett 100mm spjäll. Spjället tänkte jag bara montera med en 90gr 4" böj direkt på insuget, ska man sätta en rak bit efter böjen för att få lite större volym på insuget eller ska man ha det så litet som möjligt?
Tänkte bara för när man ser på alla plenium som folk bygger så är ju endel groteskt stora och andra snygga smidiga men vad passar till min tro?
ge mig nåra dar så ska jag fundera och lägga in alla data i ea programmet.
Nä någon Eleanor vill man inte att folk ska dra liknelser till det är ju en kebab musse
Fattar inte varför så många gillar dom, tycker bara att det är synd att smeta på massa plast som sticker ut åt alla håll. För inte är det ju något snyggt body kitt heller,inte ens lite rejs stuk
Håller med dej . Det var väl filmbilen som var lite ball. Allt efter det har gått inflation i.
Ska bli intressant att se vad blir av det här bygget
No real power, Just turboshit! Man är väl aldrig så ensam i garaget som när man skruvar. Men fan vad kompisar man har vid uppstart???
Christian L skrev:Kul med förslag! Har så mycket att göra på bilen så jag har knappt hunnit tänka på vad den ska bli för färg. Jag gillar mera sleeper färger än skrik men inte heller tråkiga Silver med sidenmatt svarta fält kanske skulle vara tufft
Ränder blir det nog inte tycker man har sett så grymt mycket bilar med det så det är nästan bara cobran och vipern som kan bli ursäktade
Annars silver med en diskret mörkare silver i fälten. Tror nog inte den här bilen blir klassad som mer show än go med fält
Med andra ord, tycker absolut du ska överväga fält. När det börjar bli dax.
No real power, Just turboshit! Man är väl aldrig så ensam i garaget som när man skruvar. Men fan vad kompisar man har vid uppstart???
Driddler skrev:Annars silver med en diskret mörkare silver i fälten. Tror nog inte den här bilen blir klassad som mer show än go med fält
Med andra ord, tycker absolut du ska överväga fält. När det börjar bli dax.
Jo nå sånt blir det, Lite halvsugen på att köra klarlackad kolfiber huv, front och drapera bakstamen mellan lysena och låta det motsvara fälten i lacken och resten av bilen lite mörkare silver.
Jens Gustavsson skrev:ge mig nåra dar så ska jag fundera och lägga in alla data i ea programmet.
har du fårr hem insuget? mått på runners?
Ok det blir nog kanon, har inte fått insuget än men det borde komma snart. Kan mäta portarna i topparna för dom borde vara väldigt lika, bara match portning ifrån varann.
Jag ska iväg till Norge och jobba 2:a februari i 2veckor men sen är jag ledig i två veckor, då har jag tid att hjälpa dig om det behövs?
/Jocke
Inte börjat med grenrören än, tänkte göra buren klar först för det blir strävor i motorrummet som kan bli ivägen annars. Även styrningen ska jag gör klar innan.
Men buren blir nog klar snart, dock bara svetsad uppe vid taket och resten punktat, ev skulle fjällström hjälpa mej med svetsning av buren men vi får väll se... annars får jag nog låna en tigg av någon så svetsning ska jag nog fixa ganska snart.
Så mitten på feb kan ju vara ganska lämpligt att bygga lite rör, jag har då annat att göra så jag står då inte och väntar på de
THE SHOP skrev:de ser bra ut! de kanske går att få hälsa på dej nån gång? jag har mina motor delar i piteå på balansering så jag hoppas få hämta dom snart
Tackar! Har du vägarna förbi så är det bara att höra av dej!