Volvo 242 b20 turbo
I helgen så har det hänt lite i garaget
Jag har rivit av toppen och ska slipa in ventilerna och plana av den lite, sen tror jag inte att jag ska göra så mycket mer på den.
Jag tänkte jag inte göra nått mer på motorn idag, men hade inget att göra så jag gjorde ett ryck och tog ur kolvarna
Det verkar iallafall inte var något fel på kolvarna, men det var rättså skapliga vändkanter i cylindrarna men det kanske går att hona bort hoppas jag.
Om jag hinner i veckan så ska jag ta med kolvarna till skolan och svarva av dom

Jag har rivit av toppen och ska slipa in ventilerna och plana av den lite, sen tror jag inte att jag ska göra så mycket mer på den.
Jag tänkte jag inte göra nått mer på motorn idag, men hade inget att göra så jag gjorde ett ryck och tog ur kolvarna

Det verkar iallafall inte var något fel på kolvarna, men det var rättså skapliga vändkanter i cylindrarna men det kanske går att hona bort hoppas jag.
Om jag hinner i veckan så ska jag ta med kolvarna till skolan och svarva av dom

Det har varit lungt i garaget ett tag nu.
Men motorn sitter iallafall ihop, men veven glappar så jälva mycket men jag tycker att ramlagrena ser fina ut ut
men jag tänker inte lägga ut nå mer pengar på lager nu, så jag flyttar över kolvarna och toppen till en annan b20 som jag har ligger. Och den motorn har jag kört med så den vet jag funkar iallafall 
Men motorn sitter iallafall ihop, men veven glappar så jälva mycket men jag tycker att ramlagrena ser fina ut ut


Har öppnat den andra motorn nu. Den satt i en 142 epa som jag bara startade men körde aldrig med den för jag skrotade epan men sparade motorn.
Och det ser ut som att tidigare ägare har rustat den för inte så länge sen, för alla lager ser fina ut och såg att den var borrad en överdim så jag ska svarva av dom kolvarna nån dag i veckan på skolan
Och det ser ut som att tidigare ägare har rustat den för inte så länge sen, för alla lager ser fina ut och såg att den var borrad en överdim så jag ska svarva av dom kolvarna nån dag i veckan på skolan

Nu är det väldigt länge sen det uppdaterades.
Det har iaf hänt lite grejjer under våren och sommarn. Har spacklat det mesta och motorn sitter i i bilen, ska bara byta soppapump och köpa lite slangar så kan jag provstarta sen.
Har även köpt en portad och planad topp till b20 och webrar och lite andra trimgrejjer till b20 och en b20 motor som behövs renoveras.
Så jag ska bygga en sugmotor nu, turbomotorn kommer troligtvis bara startas och provköras sen blir det nog en annons på den så kör jag med sugmotor sen.
http://img263.imageshack.us/i/dsc00421f.jpg/
http://img32.imageshack.us/i/dsc00422l.jpg/
Det har iaf hänt lite grejjer under våren och sommarn. Har spacklat det mesta och motorn sitter i i bilen, ska bara byta soppapump och köpa lite slangar så kan jag provstarta sen.
Har även köpt en portad och planad topp till b20 och webrar och lite andra trimgrejjer till b20 och en b20 motor som behövs renoveras.
Så jag ska bygga en sugmotor nu, turbomotorn kommer troligtvis bara startas och provköras sen blir det nog en annons på den så kör jag med sugmotor sen.
http://img263.imageshack.us/i/dsc00421f.jpg/
http://img32.imageshack.us/i/dsc00422l.jpg/
- Sn@keSh!T Performance
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 137
- Blev medlem: ons maj 27, 2009 8:53 pm
- Ort: Snart i ett dike nära dig
Ja släng på en turboSn@keSh!T Performance skrev:kul projekt du har. Du har gjort det jag har funderat på att göra till min 242 L 76a. Har funderingar på om jag ska slänga på turbo på b20in min.
Är det en tidig eller sen 76a du har? Själv har jag en sen. Likadan lack som din och allt

Jag har faktiskt ingen aning och det är en sen eller tidig 76a
