Sida 6 av 57

Postat: ons jun 23, 2010 9:52 am
av Tommy Luhr
Topparna är inte flödade i kallibrerad bänk tyvärr så det finns inget att jämföra med tyvärr..

Har ingen färdig portad topp liggande heller just nu som vi skulle kunna köra..

men får fixa det, är en stor betydande faktor

Postat: ons jun 23, 2010 10:55 am
av Rogga
*Tjo.. Ja hoppas man få se lite flöden vore fint =)

Tänkte kolla vad du tar för att fixa stop på treans v på M90 lådan ?

Postat: tis jun 29, 2010 11:13 am
av sick
Tommy Luhr skrev:Finns nån topp ute redan för provkörning och dom har visats sig var grymt effektiva.
Dock inga bromsresultat vad jag vet i detta nuet på turbo motorer.

Kört samma profiler på sugmotorer med bra resultat.

Har inte pratat med ägaren till turbotoppen förutom hans kompis.
Tydligen var det samma klipp i bilen på 0,7bars ladd med cnc toppen som vid 2bar som motorn laddade innan modifikation.

Det låter ju riktigt bra det.
tja det var jag som köpte den första cnc toppen. suger i riktigt fint redan på 0,7 hela motorn är precis nybyggd så har inte vågat ladda på 2 bar än men det kommer :thumbright: få fort den är mappad så kommer bromspapper skickat till dig så du kan lägga upp..
mvh sick

Postat: ons jun 30, 2010 9:23 am
av Tommy Luhr
Fixa treans stoppring kostar i runda slängar en tusenlapp.

Sick: trevligt att höra.
Ser fram emot bromspapper.
Men du tycker den fungerar bra annars?

Postat: ons jun 30, 2010 8:29 pm
av Vr6_mannen
Tänkte höra vad du ska ha för att köra en Golf topp 1.8liter 8v.. ingen x-flox utan en vanlig topp... ska vara ett riktig race topp... Mvh Gustav

Postat: fre jul 02, 2010 9:08 pm
av Tommy Luhr
dra iväg ett pm eller ring mig så löser vi det:)

Postat: sön jul 04, 2010 2:22 pm
av sick
Tommy Luhr skrev:Fixa treans stoppring kostar i runda slängar en tusenlapp.

Sick: trevligt att höra.
Ser fram emot bromspapper.
Men du tycker den fungerar bra annars?
ja den har funkat bra ..men mitt jävla skit rostfria grenrör har sprukigt igen tappa orken i värmen. :thumbdown: Du vet ingen som kan ha ett riktigt gren rör till 240. :wink:

Postat: mån jul 12, 2010 5:36 pm
av Tommy Luhr
Ett riktigt grenrör till den modellen finner man tyvärr inte på chinas hemsidor.
Det är hemmasnickrarna som får sakerna att hålla.

Köp ett 6-pack redbull och en kartong tryck-kärlsböjjar skall du se att du snart har nått som funkar mycket bättre.

Postat: fre okt 01, 2010 8:26 am
av Tommy Luhr
Har gjort om lite och utökat portnings delen.
Har byggt mig flödesbänk, 3" flowquick med variabel motorstyrning från sverbry electronics.

Framförallt så skall det bli gött med ett bättre portningställe, nu med utsug och uppsammlingslåda.

Bytt kompressor har jag med gjort mot en Atlas copco.


Det som är på gång inom det närmaste nu i verkstan så är det Motorrum för montering av motorer.
En svets och slipdel för grenrörsbygge och andra konstruktioner.


Har flyttat sakerna från våran andra verkstad som jag och min far har till verkstaden i direkt anslutning till mitt hus.

Så nu kan jag porta i morgonrocken :D

Lite bilder :)

Skåpet för portning
Bild
Bild

Bänk och flödesbänk
Bild
Bild
Bild
Flödesbänk
Bild

Postat: fre okt 01, 2010 8:39 am
av Lars J
Ser ju skitbra ut ditt garage!

Postat: fre okt 01, 2010 8:57 am
av Jens Gustavsson
:thumbright:

Postat: fre okt 01, 2010 9:10 am
av norrback
:thumbright:

Postat: fre okt 01, 2010 11:54 am
av Martin H
tjusigt :thumbright: men är det bara jag som är lat och vill sitta när jag slipar?

Postat: fre okt 01, 2010 1:15 pm
av Tommy Luhr
Får man inte ont i ryggen av att sitta?

Flyger runt toppen som en propeller hela tiden jag för bästa läge att se så sitta går tyvärr bort.

Har kört ett snabbtest på en 530 nu..

en std flödade 150cfm och efter 20 min portning 185cfm
Men den stallar snabbt redan vid 12mm då den bara höjjer några cfm efteråt..

Skall fortsätta sen lägger jag upp bilder och papper:)

Postat: fre okt 01, 2010 2:29 pm
av Jens Gustavsson
har du kalibrerat mer erlands plattor än?

jo 530 är en bra tränings topp att lära sig på.

jag portade en utan plast och orörd 44mm ventil bara för nån månad sen inget super extremt men jag är ändå nöjd med de 196cfm jag fick ut. inte minsta tendens till turbulens eller backnigar i cfm på höga lyft. 37mm dim på minsta stället.

vi vill se lite flöden och data på dina cnc 531 toppar sen också :thumbright: