Kadett c 2.3 -79
De där kommer sluta som amatörbyggt, har du bara sett till att du har tillräckligt grova rör till rörramen så är de nog lugnt 

Manta A Rallye - Såld till Polen
Kadett C -76, på gång med V8 från Audi
Audi V8 -91, med RS4 B7 V8
https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/
Kadett C -76, på gång med V8 från Audi
Audi V8 -91, med RS4 B7 V8
https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/
Cassius: Jo de kommer de att göra får hoppas de kommer gå att köra bil jäveln bara utan att den är allt för krokig
Vad är de för kadett du har ute i ladan, tillsalu
?
smen: Tackar, Jasså vad ska göras på den då ? bara sätta så stora bromsar som möjligt sen beror de på vad du har råd med.
Men ascona är lätta så några orginal skivor från en bmw eller liknande funkar nog utmärkt.
Tex bromsarna jag ska ha är från en bmw e34 och dom är ju gode mycket större än orginal
Sitter även trummor bak på kadett orginal så nog tror jag mina bromsar räcker gott å väl.

smen: Tackar, Jasså vad ska göras på den då ? bara sätta så stora bromsar som möjligt sen beror de på vad du har råd med.
Men ascona är lätta så några orginal skivor från en bmw eller liknande funkar nog utmärkt.
Tex bromsarna jag ska ha är från en bmw e34 och dom är ju gode mycket större än orginal

har en motor som jag har bearbetat under ett par år av och ann som jag tänkte trycka i. urgrunden är ett 230 fk block som kommer från kent karlsson. sitter en 3 liters vev h profil stakar mm. en så kallad festivalmotor från första börgan. regält bearbetad 531 topp. eget byggt insug med dubbla spridare, 3 tums spjällhus. 3 liters plenium kammare mm. snurran jag kör med är ett kkk 27 agg men får se om jag ska byta ut de. där av är väll lite av receptet som kommer att finnas i bilen. använder motorn idag i "bruksbilen". har väll lite fundeingar när det gäller frambromsarna som sagt. om man skall behöva byta ut hela kittet eller om det kan räcka att knö dit större skivor samt andra ok. annser att bromsarna e de viktigaste så de spelar mej ingen större roll va de kommer att kosta men e lite halv less på att göra provisoriska lösningar som sagt. har väll lite funderingar bla använda en kortad 1031 axel som jag redan en gång använt på en tidigare ascona 400 men om man då skall försöka bygga till så man kan ha bromsar från 240 eller 740 rent av. då bör man ju få stopp pån. vikten nu ligger redan under orgintal pga huv skärmar dörrar samt skuff är i plast från www.rpglasfiber.com8200rpm skrev:Cassius: Jo de kommer de att göra får hoppas de kommer gå att köra bil jäveln bara utan att den är allt för krokigVad är de för kadett du har ute i ladan, tillsalu
?
Tex bromsarna jag ska ha är från en bmw e34 och dom är ju gode mycket större än orginalSitter även trummor bak på kadett orginal så nog tror jag mina bromsar räcker gott å väl.
bättre med lustgas och klumpfot än syrgas och simfot!!
Re: Mer bilder
tjenare8200rpm skrev:Lite mer bilder från idag![]()
Ena fjäderbenet på plats
Fick även dit det andra. Fan vad svårt de var att hålla den exakt på rätt plats sen mäta samtidigt som jag skulle punkta upp det. men gick tillslut.
På egna ben efter några månader på pallbockar.
Dock ska den väl sänkas 2dm bak och 1.5dm fram xD

sveriges häftigaste opel ??
Låter som ett bra bygge du håller på medsmen skrev: har en motor som jag har bearbetat under ett par år av och ann som jag tänkte trycka i. urgrunden är ett 230 fk block som kommer från kent karlsson. sitter en 3 liters vev h profil stakar mm. en så kallad festivalmotor från första börgan. regält bearbetad 531 topp. eget byggt insug med dubbla spridare, 3 tums spjällhus. 3 liters plenium kammare mm. snurran jag kör med är ett kkk 27 agg men får se om jag ska byta ut de. där av är väll lite av receptet som kommer att finnas i bilen. använder motorn idag i "bruksbilen". har väll lite fundeingar när det gäller frambromsarna som sagt. om man skall behöva byta ut hela kittet eller om det kan räcka att knö dit större skivor samt andra ok. annser att bromsarna e de viktigaste så de spelar mej ingen större roll va de kommer att kosta men e lite halv less på att göra provisoriska lösningar som sagt. har väll lite funderingar bla använda en kortad 1031 axel som jag redan en gång använt på en tidigare ascona 400 men om man då skall försöka bygga till så man kan ha bromsar från 240 eller 740 rent av. då bör man ju få stopp pån. vikten nu ligger redan under orgintal pga huv skärmar dörrar samt skuff är i plast från www.rpglasfiber.com

Vill också ha huv osv av glasfiber. Funderar om de är mycket billigare å göra de själv. Jag vill dock ha en flipfront jag
Lite mera bilder
Svetsat lite mera idag.

Flyttade bak stolen och ratten 2dm. Blev mycket bättre så

Satt dit styrväxeln också

Flyttade bak stolen och ratten 2dm. Blev mycket bättre så

Satt dit styrväxeln också
- Daniel-635
- Forumsberoende
Har kollat igenom tråden lite nu, frågan är om inte detta projektet vinner.
"Minst original bil kvar 2009"
Även om Knotan och J Björk är starka "runners up"
Ska blir kul att se detta när det kommer på lite färg och det börjar se färdigt ut
"Minst original bil kvar 2009"

Även om Knotan och J Björk är starka "runners up"
Ska blir kul att se detta när det kommer på lite färg och det börjar se färdigt ut

Förr hade bilar fem hjul och fyra skärmar, nu är det tvärtom.
Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo