Sida 6 av 6

Camaro-67

Postat: tis jun 21, 2011 5:38 am
av Chev 555
Race rapport: Va och smygåkte i SG på en helt fantastisk anläggning i Tierp, vart nio rundor där innan Halmhatt satte stopp i kvartsfinalen :-) körde denna klass mest för att få några lugna rundor efter vinterns service av motorn.
I helgen var det då dax att ladda på lite i Sundsvall vart person bästa första rundan ut. 60ft 1.21 201m 5.0 233km och 402m 7.87s 273km den låga speeden pga av ratt rostig chaufför som inta vågade hålla i hela vägen :-) som den va upp satt borde den öka mellan 52-54 km från 201m, denna repa var långt i från bra då vi underskattat banan och skakade däck så ordentligt att växellådan gav upp i värmaren rundan efter. Skall beställa lite nya delar till den i veckan så får vi göra ett nytt försök i Fällfors.

Re: Camaro-67

Postat: ons jun 29, 2011 8:44 pm
av nova70
Vi finns även på Facebook där vi lägger in lite race-reports som lite bloggande
http://www.facebook.com/?ref=home#!/pag ... 6807349318

Re: Camaro-67

Postat: lör jan 28, 2012 2:39 am
av c_wester
Undrar om denna kunde sätta stop för Asconans SO framfart... Likaså Brillkos fd LeMans...
Nån som har åsikter?

Re: Camaro-67

Postat: tis jan 31, 2012 12:34 pm
av nova70
Mot Brilkos gamla Lemans vet vi redan resultatet ;-) Men var den stod motormässigt när den hade sina glansdagar låter jag vara osagt.

Re: Camaro-67

Postat: tis jan 31, 2012 5:55 pm
av Scuderia-F1
Den behövde då aldrig "gas" på gatan... :thumbright:

Re: Camaro-67

Postat: fre feb 03, 2012 4:57 am
av c_wester
nova70 skrev:Mot Brilkos gamla Lemans vet vi redan resultatet ;-) Men var den stod motormässigt när den hade sina glansdagar låter jag vara osagt.
Har Asconan kört mot Första Lemansen 72an?
När SO 2006?

Re: Camaro-67

Postat: tor jun 28, 2012 5:06 pm
av nova70
Åter en liten update: Vi åkte ner till Tierp för tävlingen den 14-17/6 mest bara för att testa om vi läst läxan rätt under vintern. Har tyckt att den är lite seg ut från linjen och att 1.23 på 60-foten inte har motsvarat den effekt motorn lämnar. Jag har studerat film under vintern och då har det sett ut som att vi haft lite för aggresivt chassie och med det som facit så provade vi att ändra lite i four-link inställningarna å se det bar hem hälsningen direkt. Första repan ut med en safe inställning på dämpare så blev det genast 1.21 sek, sen började vi tuna lite med att vrida igen returerna fram och vips hade vi 1.19. Sen provade vi att pumpa lite bakdäck och då blev det 1.17 och där börjar det ju va ganska acceptabelt med tanke på en ganska tung bil (1300+kg) Vi bättrade dessutom 201m tiden från 5.0 till 4.93. När nu sportsmanklasserna prioriterades bort för EM klasserna pga regn så kändes det väldigt positivt ändå och det var ett glatt team som åkte hem :D

/Peter

Re: Camaro-67

Postat: fre jun 29, 2012 11:42 am
av Jens Gustavsson
det är kul då man justerar och allt bara blir bättre och bättre :thumbright:

ni har inga showmotion filmer där man ser skillnaderna?

Re: Camaro-67

Postat: lör nov 10, 2012 8:39 pm
av Driddler
Den här videon kanske kan vara intressant till tråden? http://www.youtube.com/watch?v=u6ANBjvMCTE" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Camaro-67

Postat: tis maj 27, 2014 7:03 am
av nova70
Vi var och busade på Kubbe och Camaron verkar funka bra på oklistrat fortfarande :lol:
https://www.facebook.com/photo.php?v=84 ... 7216377704

Bästa tid blev 5,28 på 201m

Re: Camaro-67

Postat: tor maj 29, 2014 8:50 am
av Jens Gustavsson
avrättning en efter en 8)

Re: Camaro-67

Postat: mån jan 26, 2015 9:39 pm
av Danne W
nova70 skrev:Vi var och busade på Kubbe och Camaron verkar funka bra på oklistrat fortfarande :lol:
https://www.facebook.com/photo.php?v=84 ... 7216377704

Bästa tid blev 5,28 på 201m
Camaron måste ju åka ned med dem andra från norr & köra gata i Sthlm i sommar!