Sida 6 av 9
Postat: fre jul 23, 2010 7:36 am
av Hanky
Skönt att det är riv i maskinen!

Postat: fre aug 13, 2010 1:31 pm
av Wallisson

Japp....Igår var jag å mappade bilen lite smått på en flygraka.
Faktiskt hyffsat bra snyt i motorn redan....dock mkt kvar att justera på,kammar etc.
STORT tack till DanG,Krister&Jumbo för en trevlig dag
/Matte
Postat: fre aug 13, 2010 5:58 pm
av GordonE
Härligt att få den justerad så du kan åka lite med den innan säsongen är slut. Har du tänkt att köra med den på någon tävling?
Jag har snackat lite med Andreas Karlsson Med S2an och det enda vi kommit på i närheten är på Emmaboda då Brinkarna arrangerar. Annars är det väl bara Kjula och dit är ju en bit! Men det är ju bra grepp, så det kanske är värt det!
Mvh Gordon
Postat: fre aug 13, 2010 6:03 pm
av Wallisson
Aslak ringde idag å tipsade om moholmstrippen i slutet av aug......svinbra grepp där sa han
http://www.402m.se/. Jag kör emmaboda om inget oförutsett händer.
/Rännan
Postat: fre aug 13, 2010 8:14 pm
av Babs
ja,helt klart mer ork i maskinen nu än tidigare setup..lite finlir,sen ska vi se om det är några tider att hänga i julgranen på emmaboda första helgen i september
Postat: lör aug 28, 2010 8:51 pm
av Wallisson
Då står bilen "turnkey" å hoppas på fint väder nästa helg......premiär

/Matte
Postat: sön aug 29, 2010 1:31 pm
av Hanky
Ska bli kul och höra lite tider!

Postat: sön aug 29, 2010 3:08 pm
av Wallisson
Hanky skrev:Ska bli kul och höra lite tider!

Ha inte för stora förhoppningar bara
....första gången jag kör race med bilen efter total ombyggnad,,,jävligt ringrostig med....hoppas på en bra dag iaf.
/ Matte
Postat: sön aug 29, 2010 8:11 pm
av Babs
blir lite mek för den gode mattias,vid ett provpull nu idag drogs alla svänghjulsbultar(12-9) samt styrstiften av i veven,fick ett samtal från en halvstressad mattias som stod på en parkering på allmän väg,och inte kom nånstans..som lök på laxen hade det ju bara fattats att kapten blå skulle dykt upp,men vi klarades oss
Postat: sön aug 29, 2010 9:47 pm
av Wallisson
Ha ha....stort tack för bogseringen jimpa.
Nu e iaf lådan nere,dom avgångna bultarna har pillats ur etc...
Nu ska jag bara fundera fram ett koncept som håller iforts...
/Matte
Postat: sön aug 29, 2010 10:52 pm
av Daniel 850
haha verkar ha varit lite mer fäste i bitarna nu än förr då;)
Mvh Wigge
Postat: sön aug 29, 2010 11:23 pm
av Martin H
trots att tråden har funnits i drygt ett år så har jag lyckats missa denna
frän kärra

Postat: mån sep 06, 2010 7:04 pm
av Wallisson
Ja då var premiären för i år avklarad.
Även jag var på Brinkarnas evenemang i Emmaboda.
Bilen är grovmappad på 1,45bar.....
Hade inga större förväntningar om stordåd utan mest få tillfälle att köra lite
med kärran man har skruvat med ist varenda kväll sedan länge...
Lördagen: Drogs med lite mystiska fel hela dagen "bludder" mellan växlingar samt kopplings slir,,,
Tid:12,44-196kmt 1,9 i 60fot som bäst...
Söndag:Mekade hela natten& fixade felet med bluddret(pumparna hade bristfällig matning från tanken.Dock hade jag ökade problem med kopplingen under söndagen(hydraliken till kopplingen bygger på ngt vis upp tryck själv,,troligen för trång slang/nipplar? Någon som varit med om detta??

)
Bilen gick iaf hyffsat bra...
Tid:med sänkt däcktryck sattes 60fot på 1,6 11,42-182kmt(gick inte att köra på 4an,kopplings slir så jag släppte vid ca 300-320m)
201m gick på 7,2-163kmt så man får ändå vara nöjd med premiären...
Nya person bästa direkt iaf
/Matte
Postat: ons sep 08, 2010 7:16 pm
av Wallisson
Tar helt sonika och slänger upp en bild jag hittade på nätet......

/Matte

Postat: tor sep 09, 2010 8:30 pm
av jonas landin