7,50 140,1064whp hästars volvo 4,a motor säljes

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
Kadett4wd
Forumsberoende
Inlägg: 10198
Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582

Inlägg av Kadett4wd »

Ja grattis grattis pöjk, nu är du med i 'klubben' som svensk turboservice har utlyst ;)

15 grader låter riktigt lågt på mettis, vilket komp körde du?


Tommy Luhr skrev:tror vi körde 15grader tändning, lambdan gick i botten..
tunade på stift och avgastemp
Användarvisningsbild
Henrik Braun
Forumsberoende
Inlägg: 663
Blev medlem: fre okt 26, 2007 12:23 am
Ort: Karlshamn

Inlägg av Henrik Braun »

Fan så trevligt..=)


hade vatt så jäkla trevligt med ett bromsdiagram!

Det är fan att det ska vara så dyrt med lamda som fixar metanol..
1018hp 1215nm S38 i E28

0708438759
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

Kadett4wd skrev:Ja grattis grattis pöjk, nu är du med i 'klubben' som svensk turboservice har utlyst ;)

15 grader låter riktigt lågt på mettis, vilket komp körde du?


Tommy Luhr skrev:tror vi körde 15grader tändning, lambdan gick i botten..
tunade på stift och avgastemp

Haha, har dom gjort det...


Jens svarar dig senare


tack för alla trevlig akommentarer
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Mathias
För mycket laddtryck
Inlägg: 161
Blev medlem: tor jun 26, 2008 8:50 pm
Ort: Arvika

Inlägg av Mathias »

Över 1000hk ur en rödfyra....

Inte så många som har kunskap att trolla fram den magiska siffran
ur blott 4 cyl och relativt liten cylindervolym.

Stort grattis till en makalös fin effekt och ett enormt arbete bakom.
2.9L vr6. rotrex c30-94 blåsandes 1,4bar.
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Användarvisningsbild
Driddler
Snake booster
Inlägg: 1503
Blev medlem: ons dec 06, 2006 9:18 pm

Inlägg av Driddler »

Hur många lägger upp en tråd och blottar sej med helt oprövade prylar?

Jag tycker du ska vara nöjd den här gången. Bara att grejerna sitter ihop en efter en sån smiskning är riktigt fint :)
No real power, Just turboshit!
Man är väl aldrig så ensam i garaget som när man skruvar. Men fan vad kompisar man har vid uppstart???
Användarvisningsbild
joel
Forumsberoende
Inlägg: 589
Blev medlem: lör dec 20, 2008 12:03 pm
Ort: Trollhättan

Inlägg av joel »

joel skrev:detta är bara så fräckt.. lycka till nu!! (tror 1012hk) :wink:
ganska bra gissning av mig själv=)..

Å framförallt GRATTIS till en 1000hk rödmotor :thumbright:
180zx..

joel lindell
norrback
Forumsberoende
Inlägg: 1988
Blev medlem: ons nov 12, 2003 2:47 pm
Ort: Jeppo / Finland
Kontakt:

Inlägg av norrback »

Nu lite tråkig teori igen :)

0,8bar 430hk
3.3bar 1008hk

Om man utgår från att motorns grundeffket är 238hk så blir effekten i teorin med densitetsökningen som 0,8bar ger 428hk och ökningen som 3.3bar ger blir 1012hk. Eller med andra ord, ganska nära dom verkliga sifrorna.

238hk är 10,5bar BMEP.

Grattis till en riktigt bra motor!

/Andre'
power
Användarvisningsbild
joel
Forumsberoende
Inlägg: 589
Blev medlem: lör dec 20, 2008 12:03 pm
Ort: Trollhättan

Inlägg av joel »

norrback skrev:Nu lite tråkig teori igen :)

0,8bar 430hk
3.3bar 1008hk

Om man utgår från att motorns grundeffket är 238hk så blir effekten i teorin med densitetsökningen som 0,8bar ger 428hk och ökningen som 3.3bar ger blir 1012hk. Eller med andra ord, ganska nära dom verkliga sifrorna.

238hk är 10,5bar BMEP.

Grattis till en riktigt bra motor!

/Andre'
inte alls tråkig.. bara lärorik :thumbright:
180zx..

joel lindell
Användarvisningsbild
Johan Lindberg
Forumsberoende
Inlägg: 750
Blev medlem: mån nov 08, 2004 6:26 am
Ort: Bollnäs
Kontakt:

Inlägg av Johan Lindberg »

Grattis till fin effekt och att det höll! 1000hk räcker nog ganska långt i ditt chassi, hoppas motorn håller å du får åka lite å sortera ut chassit sen kan du släppa lös alla pållar å åka riktigt rykar repor!
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

den gav 497hk på 0,8bar faktiskt.
Men jag var väll för feg på tändning på dom större effekterna helt enkelt;)
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Användarvisningsbild
Daniel-635
Forumsberoende
Inlägg: 2796
Blev medlem: fre jan 04, 2008 7:13 pm
Ort: Västra Småland, nästan i Halland

Inlägg av Daniel-635 »

Stort GRATTIS :revs:

Grymt imponerande.

Även vridmomentet på över 900Nm är ju mycket högt på en så liten motor, varvtal ?
Förr hade bilar fem hjul och fyra skärmar, nu är det tvärtom.

Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
Användarvisningsbild
Dennis Öhman
Forumsberoende
Inlägg: 3250
Blev medlem: sön nov 11, 2007 4:01 pm
Ort: Överkalix
Kontakt:

Inlägg av Dennis Öhman »

Tommy, Tror du att om du tände igång mettis/luft blandningen på riktigt samt justera in kammarna optimalt att potensen finns för 1100hk+? Grymt imponerad! Grattis
Dänniz 073-8447664
Användarvisningsbild
peppe
Skärgårds-trimmare
Inlägg: 5059
Blev medlem: mån aug 16, 2004 11:06 pm
Ort: Umeå / Skärgården
Kontakt:

Inlägg av peppe »

Äntligen Tommy!

Din tråd har varit riktigt underhållande och du har ju jobbat hårt med motorn. Ganska gött att få lite utdelning förstår jag?

Hoppas det håller nu bara :thumbright:
norrback
Forumsberoende
Inlägg: 1988
Blev medlem: ons nov 12, 2003 2:47 pm
Ort: Jeppo / Finland
Kontakt:

Inlägg av norrback »

Tommy Luhr skrev:den gav 497hk på 0,8bar faktiskt.
Men jag var väll för feg på tändning på dom större effekterna helt enkelt;)
Då blir det 275hk grundmotor (12 bar BMEP), skulle bli med 3.3bar 1170hk, vilket inte låter omöjligt med lite mera tid att ställa in grejerna.

Teori...

/Andre'
power
Skriv svar