Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Kadett4wd
Forumsberoende
Inlägg: 10198 Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Inlägg
av Kadett4wd » tor jul 02, 2009 2:30 pm
Ja grattis grattis pöjk, nu är du med i 'klubben' som svensk turboservice har utlyst
15 grader låter riktigt lågt på mettis, vilket komp körde du?
Tommy Luhr skrev: tror vi körde 15grader tändning, lambdan gick i botten..
tunade på stift och avgastemp
Henrik Braun
Forumsberoende
Inlägg: 663 Blev medlem: fre okt 26, 2007 12:23 am
Ort: Karlshamn
Inlägg
av Henrik Braun » tor jul 02, 2009 2:55 pm
Fan så trevligt..=)
hade vatt så jäkla trevligt med ett bromsdiagram!
Det är fan att det ska vara så dyrt med lamda som fixar metanol..
1018hp 1215nm S38 i E28
0708438759
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537 Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:
Inlägg
av Tommy Luhr » tor jul 02, 2009 3:01 pm
Kadett4wd skrev: Ja grattis grattis pöjk, nu är du med i 'klubben' som svensk turboservice har utlyst
15 grader låter riktigt lågt på mettis, vilket komp körde du?
Tommy Luhr skrev: tror vi körde 15grader tändning, lambdan gick i botten..
tunade på stift och avgastemp
Haha, har dom gjort det...
Jens svarar dig senare
tack för alla trevlig akommentarer
Mathias
För mycket laddtryck
Inlägg: 161 Blev medlem: tor jun 26, 2008 8:50 pm
Ort: Arvika
Inlägg
av Mathias » tor jul 02, 2009 4:53 pm
Över 1000hk ur en rödfyra....
Inte så många som har kunskap att trolla fram den magiska siffran
ur blott 4 cyl och relativt liten cylindervolym.
Stort grattis till en makalös fin effekt och ett enormt arbete bakom.
2.9L vr6. rotrex c30-94 blåsandes 1,4bar.
Driddler
Snake booster
Inlägg: 1503 Blev medlem: ons dec 06, 2006 9:18 pm
Inlägg
av Driddler » tor jul 02, 2009 6:04 pm
Hur många lägger upp en tråd och blottar sej med helt oprövade prylar?
Jag tycker du ska vara nöjd den här gången. Bara att grejerna sitter ihop en efter en sån smiskning är riktigt fint
No real power, Just turboshit!
Man är väl aldrig så ensam i garaget som när man skruvar. Men fan vad kompisar man har vid uppstart???
joel
Forumsberoende
Inlägg: 589 Blev medlem: lör dec 20, 2008 12:03 pm
Ort: Trollhättan
Inlägg
av joel » tor jul 02, 2009 6:36 pm
joel skrev: detta är bara så fräckt.. lycka till nu!! (tror 1012hk)
ganska bra gissning av mig själv=)..
Å framförallt GRATTIS till en 1000hk rödmotor
180zx..
joel lindell
norrback
Forumsberoende
Inlägg: 1988 Blev medlem: ons nov 12, 2003 2:47 pm
Ort: Jeppo / Finland
Kontakt:
Inlägg
av norrback » tor jul 02, 2009 7:48 pm
Nu lite tråkig teori igen
0,8bar 430hk
3.3bar 1008hk
Om man utgår från att motorns grundeffket är 238hk så blir effekten i teorin med densitetsökningen som 0,8bar ger 428hk och ökningen som 3.3bar ger blir 1012hk. Eller med andra ord, ganska nära dom verkliga sifrorna.
238hk är 10,5bar BMEP.
Grattis till en riktigt bra motor!
/Andre'
power
joel
Forumsberoende
Inlägg: 589 Blev medlem: lör dec 20, 2008 12:03 pm
Ort: Trollhättan
Inlägg
av joel » tor jul 02, 2009 7:55 pm
norrback skrev: Nu lite tråkig teori igen
0,8bar 430hk
3.3bar 1008hk
Om man utgår från att motorns grundeffket är 238hk så blir effekten i teorin med densitetsökningen som 0,8bar ger 428hk och ökningen som 3.3bar ger blir 1012hk. Eller med andra ord, ganska nära dom verkliga sifrorna.
238hk är 10,5bar BMEP.
Grattis till en riktigt bra motor!
/Andre'
inte alls tråkig.. bara lärorik
180zx..
joel lindell
Johan Lindberg
Forumsberoende
Inlägg: 750 Blev medlem: mån nov 08, 2004 6:26 am
Ort: Bollnäs
Kontakt:
Inlägg
av Johan Lindberg » tor jul 02, 2009 8:27 pm
Grattis till fin effekt och att det höll! 1000hk räcker nog ganska långt i ditt chassi, hoppas motorn håller å du får åka lite å sortera ut chassit sen kan du släppa lös alla pållar å åka riktigt rykar repor!
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537 Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:
Inlägg
av Tommy Luhr » tor jul 02, 2009 8:33 pm
den gav 497hk på 0,8bar faktiskt.
Men jag var väll för feg på tändning på dom större effekterna helt enkelt;)
Daniel-635
Forumsberoende
Inlägg: 2796 Blev medlem: fre jan 04, 2008 7:13 pm
Ort: Västra Småland, nästan i Halland
Inlägg
av Daniel-635 » tor jul 02, 2009 8:42 pm
Stort GRATTIS
Grymt imponerande.
Även vridmomentet på över 900Nm är ju mycket högt på en så liten motor, varvtal ?
Dennis Öhman
Forumsberoende
Inlägg: 3250 Blev medlem: sön nov 11, 2007 4:01 pm
Ort: Överkalix
Kontakt:
Inlägg
av Dennis Öhman » tor jul 02, 2009 8:46 pm
Tommy, Tror du att om du tände igång mettis/luft blandningen på riktigt samt justera in kammarna optimalt att potensen finns för 1100hk+? Grymt imponerad! Grattis
Dänniz 073-8447664
peppe
Skärgårds-trimmare
Inlägg: 5059 Blev medlem: mån aug 16, 2004 11:06 pm
Ort: Umeå / Skärgården
Kontakt:
Inlägg
av peppe » tor jul 02, 2009 8:48 pm
Äntligen Tommy!
Din tråd har varit riktigt underhållande och du har ju jobbat hårt med motorn. Ganska gött att få lite utdelning förstår jag?
Hoppas det håller nu bara
norrback
Forumsberoende
Inlägg: 1988 Blev medlem: ons nov 12, 2003 2:47 pm
Ort: Jeppo / Finland
Kontakt:
Inlägg
av norrback » tor jul 02, 2009 9:10 pm
Tommy Luhr skrev: den gav 497hk på 0,8bar faktiskt.
Men jag var väll för feg på tändning på dom större effekterna helt enkelt;)
Då blir det 275hk grundmotor (12 bar BMEP), skulle bli med 3.3bar 1170hk, vilket inte låter omöjligt med lite mera tid att ställa in grejerna.
Teori...
/Andre'
power