Sida 6 av 23

Postat: ons apr 07, 2010 6:01 pm
av subw000fer
UPDATE!

silversurfaren: kommit fram till att det nog är bilstein dämpare :) (eftermarknadsgrejjer med andra ord)

Kapat lite här och svetsat på en bit på balken.
Bild
Bild

alla dessa högar med skit :roll:
Bild

översikt
Bild

sen var jag på elmia och fick syn på denna :D lika äckelgrön som min men det skiljer lite i puts... och effekt...
Bild
Bild

..
Bild
Bild

Sen gick det lite fort här, var inte på humör att fota riktigt och det är ju inte så mkt att se på 1000000 bilder på jäkla plåtbitar hit och dit.
Det såg bra upp sådär långt upp på kanten utifrån, men på insidan va de rostigt. därför jag bytte så långt upp på tröskelinnersidan.
Bild
Bild
Bild

Det här har inte så mkt med 242an att göra men :roll: fått paket från usa :)
Bild

...som innehöll dessa, Amerikaljus till 740. Passar väl på 242 med va? :mrgreen:
Bild
Bild

Åter till rostcontainern! plåååtbit.
Bild
Bild

Onödigt att helsvetsa? ja de håller kanske annars med, men känns stummare och känns bättre innombords :P
Bild

I jakten på änden av rosten...
Bild

den här tänkte jag bara slipa av lite och sätta tillbaks.
Bild

Men den var ju smittat på baksidan. USCH! blir att byta den biten där nere minsann.
Bild

Inte så mkt rost innåt här, mest precis intill den ljuvliga trippelplåten som sticker ut. Jag planerar att lägga 5 lager plåt i en kant här nu istället, för det rostar väl aldrig där flera plåtar ligger ihop? :O
Bild

Nejdå ;) från och med nu blir det ingen dubbelplåt här ;)
Bild

Postat: ons apr 07, 2010 6:41 pm
av Stener
Du kommer bli duktig rostlagare när du e klar iaf :hihi: För att få på dom USA lysena så behöver du nog byta ut en del. Tror du behöver andra framskärmar, annan front och annan huv. För det där är väl till nya fronten?

Postat: ons apr 07, 2010 7:07 pm
av subw000fer
Stener skrev:Du kommer bli duktig rostlagare när du e klar iaf :hihi: För att få på dom USA lysena så behöver du nog byta ut en del. Tror du behöver andra framskärmar, annan front och annan huv. För det där är väl till nya fronten?
hehe jo :P Ironin i det där om amerikaljusen trädde inte riktigt fram på det här forumet utan smileyn :doh: De är alltså till 740 ;) Ska fixa till det i texten.

Postat: ons apr 07, 2010 8:16 pm
av Manne
subw000fer skrev:Rüstarslet.. Har lite planer för det 8) Inspirerad av Manne!
Eyy! de är ju jag de :D


Gött att se att nå tar tag i en så här gammal bil :D
Blir inte lite med utbytta kvadratmeter plåt för dig ser ja :hihi:

Fast du spar de roliga till sist, ja gjorde tvärtom nu ja å började med motorn.. :hihi: Så nu har ja samma roliga jobb som du håller på med kvar :doh:


Tummarna upp för dig! :thumbright:

Postat: ons apr 07, 2010 9:57 pm
av subw000fer
Manne skrev:
subw000fer skrev:Rüstarslet.. Har lite planer för det 8) Inspirerad av Manne!
Eyy! de är ju jag de :D


Gött att se att nå tar tag i en så här gammal bil :D
Blir inte lite med utbytta kvadratmeter plåt för dig ser ja :hihi:

Fast du spar de roliga till sist, ja gjorde tvärtom nu ja å började med motorn.. :hihi: Så nu har ja samma roliga jobb som du håller på med kvar :doh:


Tummarna upp för dig! :thumbright:
Haha jajjemen :D
Ja plåten går åt hur fort som helst :shock:
Ja tyckte det var smartast så då jag troligtvis hade skitit i det senare, eller iaf inte haft lika stor lust att göra nåt med det. Eftersom jag fyller 18 i slutat av sommarn/början av hösten så känns det roligare att vara klar med rosten då men kanske få mecka lite med motorn istället :thumbright:

Postat: tor apr 08, 2010 7:57 am
av reine
blir imponerad över att du orkar laga all rost... ser bra ut oxå :thumbright:

Postat: tor apr 08, 2010 6:38 pm
av Sylvan
ser bra ut.. tur att det inte är bara jag som har en rostholk :thumbright:

Postat: fre apr 09, 2010 6:53 am
av subw000fer
Tackar tackar :)
Nä du är inte ensam då :roll:

Postat: fre apr 09, 2010 7:26 am
av Stener
Jaha det var till en 740 :doh: Lite trög man kände sig nu då :hihi:

Nä det är nog bäst att fixa karossen innan motorn, annars blir det nog aldrig av. iaf om det varit jag!

Postat: fre apr 09, 2010 1:06 pm
av subw000fer
Stener skrev:Jaha det var till en 740 :doh: Lite trög man kände sig nu då :hihi:

Nä det är nog bäst att fixa karossen innan motorn, annars blir det nog aldrig av. iaf om det varit jag!
Hehe :P

Jo, samma här. Just därför jag började i den här änden, alltid bäst att börja med det tråkiga :P

Postat: fre apr 09, 2010 6:00 pm
av subw000fer
Förresten har jag en donatorbil snart :) En släkting har en rostig bmw 325 E36 -91 som jag får köpa billigt. Det är rätt motor va? dvs M50B25. Bmw hade väl nån övergång från m20 till m50 nånstans runt det året men har inte fått klart för mig hur det är :?
Men vad jag har fått fram så ska den ha 192hk iaf och det stämmer ju med m50b25an?

Sen har väl E36an "rätt" tråg också med sumpen bakom framvagnsbalken?
Övriga kommentarer och tips ang det?

kommer ta hela elsystemet från beemern är tanken. Sen kylare och lite annat kul.

Postat: fre apr 09, 2010 6:56 pm
av Johnny
subw000fer skrev:Förresten har jag en donatorbil snart :) En släkting har en rostig bmw 325 E36 -91 som jag får köpa billigt. Det är rätt motor va? dvs M50B25. Bmw hade väl nån övergång från m20 till m50 nånstans runt det året men har inte fått klart för mig hur det är :?
Men vad jag har fått fram så ska den ha 192hk iaf och det stämmer ju med m50b25an?

Sen har väl E36an "rätt" tråg också med sumpen bakom framvagnsbalken?
Övriga kommentarer och tips ang det?

kommer ta hela elsystemet från beemern är tanken. Sen kylare och lite annat kul.
Rätt motor, utan Vanos dessutom. E36 fanns aldrig med M20, bara M50/M52/S52

Postat: fre apr 09, 2010 9:17 pm
av subw000fer
Johnny skrev:
subw000fer skrev:Förresten har jag en donatorbil snart :) En släkting har en rostig bmw 325 E36 -91 som jag får köpa billigt. Det är rätt motor va? dvs M50B25. Bmw hade väl nån övergång från m20 till m50 nånstans runt det året men har inte fått klart för mig hur det är :?
Men vad jag har fått fram så ska den ha 192hk iaf och det stämmer ju med m50b25an?

Sen har väl E36an "rätt" tråg också med sumpen bakom framvagnsbalken?
Övriga kommentarer och tips ang det?

kommer ta hela elsystemet från beemern är tanken. Sen kylare och lite annat kul.
Rätt motor, utan Vanos dessutom. E36 fanns aldrig med M20, bara M50/M52/S52
Precis vad jag trodde :D Tack att man fick det bekräftat :)

Postat: fre apr 09, 2010 9:49 pm
av Misse
WoW-WoW !!!

:thumbright: Imponerade med din uthållighet att så seriöst envist ge dig på det vidriga jobbet som det är att laga upp en bil som är murken lite överallt och dessutom så klåpigt kladdad med förr!

Jag tänker på min egen uthållighet i yngre dagar, den var obefintlig... Nu har jag en gnutta uthållighet iaf :roll:

Imponerad av bara fasen :thumbright: Gôtt att en till gammal bil blir seriöst räddad :D

Postat: fre apr 09, 2010 10:01 pm
av subw000fer
UPDATE!

Tvättade fälgarna lite innan jag ställde undan dem så länge. det brukar ju inte gå lättare att få bort skiten när den suttit där i hundra år..
Bild

...plåtbit
Bild

Masserad plåtbit...
Bild

Skrapat dän asfaltsmattan och den där äckliga skum-saken som väger ton!
Bild

Kant i kant är det som gäller!
Bild

Och helsvetsning såklart
Bild
Bild
Bild

Slipade av lite också.
Bild
Bild

Blluurrrzzzzzt
Bild

En liten plåtbit till ditsatt. Gjort ännu ett hål där skit kan rinna ut ist för att lägga sig o rosta där i hörnet.
Bild
Bild

Slipat lite på den här nu och den får fan duga! någonstans måste man lägga ribban!
Bild

Det var ju rostigt här och det är ju en del porer men slipar av och målar bara. sen hamnar det ju tectyl på med.
Bild

Bild

Sådär, nu fick ni lite status updatering iaf :) Imorrn ska jag till skroten så tänkte se om jag hittar nån bättre torpedplåt att hacka/såga/vålda dän.
Kommentera gärna ;)

EDIT: Bonusbilder!
Monterade ena amerikalycktan för tvätt
Bild
Sådär. Färgen har flagnat lite på själva plåten så de ska målas upp och de ska fixas iordning i övrigt med och säljas :)
Bild