RickardP skrev:Blir säkert bra det. btw, får jag jobb snart så är nog mitt ms till salu
vad ska du köra med för sprut då?, lr ska du sälja iväg bilen?;)
Hehe, isf ett Vipec för min del med riktiga VAG-spolar istället.
Blir dyrt att kosta på ms:et med msd grejer , altenativt bygga om boxen osv..
Men beror helt på om jag får det jobb jag vill nu
Happ nu har man kommit till det där tankespridda läget.
allt efter att man vart ute och gasa lite varvstopp i snön så har bilen fått för sig att blanda lite vatten i oljan, ja notera att oljelocket va vit/grå.
inte så att man behöver fylla på varje vecka men det går ju inte att köra nå överladd med detta..
så nu funderar jag på om man ska renovera b234an som som är nerplockad med nytt block, vev och packningar, lager å dyligt. svarva kolvarna 2mm. lätta svänghjulet. kkk27, adapterrör och MS
eller om man skulle fixa en b230ft/fk och regga om bilen så man slipper flytta på turbo installationen varje bes.
alt. 3. köp en till 740 och ha som pendlarbil och kör 16v turbo obes.
Annars, om du kan hitta en b23fk till rätt pris så är väll det ett bra val, men du kommer väll fortfarande få byta turbo och sprut inför besiktningen, så blir ju lite mek där ändå.
jag får se:), har besiktning på bilen senast i mars tro jag så sen är den ju bes 1år fram så har man tur kan ju allt va fixat så den funkar fint under sommar halvåret iaf:P
fick ju lön idag så nån pryl till bilen ska man väll kunna handla
ja då har man kommit hem från en resa till linköping, va till j björk här på forumet och köpte ett b234 block med vev så nu ska ja riva och plocka ihop i veckan.
fick också se hans bmw bygge, MYCKET imponerande! . ska absolut följa hans tråd:). för övrigt mycket trevlig kille desutom.
nej vädret sök!, stannade 3gånger på vägen hem för att tobort is från torkarna. cupe fläkten la av efter statoil besöket, men kom igång då ja hota med att byta säkring .
sen finns det ju dom som absolut inte ska va ute i snöyan och köra!