hur ska ni rösta i september?

Tjata om vad som helst .

HUr ska ni rösta?

Socialdemokraterna
12
10%
Vänsterpartiet
6
5%
Miljöpartiet
1
1%
Folkpartiet
4
3%
Moderaterna
34
28%
Centern
0
Inga röster
Kristdemokraterna
3
2%
Sverigedemokraterna
53
43%
Piratpartiet
3
2%
Annat/ blankt
7
6%

Antal röster: 123

Falkenrejsing
Forumsberoende

Inlägg av Falkenrejsing »

B_Christoffersson skrev: du vet väl att om invandringen fortsätter i samma takt som nu och dom föder barn i samma takt som nu så är muslimerna den största folkgruppen 2056
så räkna med att vi har ett muslim parti väldigt snart och jag skulle tro att redan om 20 år så är de bland de största partiet i sverige om vi låter de fortsätta som de gör nu

så de är inte en fråga om rasister eller inte de är en fråga om att förlora hela landet inom 20 år till ett folkslag som inte har speciellt mycket att göra i sverige överhuvuttaget
därför röstar jag på sd och jag tycker varenda person ska göra de för att vi ska stoppa denna utveckling som våra tidigare politiker har satt sverige i
Måste bara fråga, trots att jag ser massinvandring som ett problem i ett land med sysselsättningsbrist, men anser du muslimer vara ett folkslag och är det då ok att ta in invandrare från protestantiska länder?
Eller ser du den protestantiska läran som rent svensk? För hur jag än ser på invandringen så finns det för mig inget som är viktigare än att själv få välja min grupptillhörighet i samhället, religiöst, partimässigt, fackförening osv. och vissa av de mer "höger-orienterade" partierna verkar inte se detta som grundläggande vilket är ett stort problem i mina ögon.
loop
Forumsberoende

Inlägg av loop »

Klart ni haft våldtäkter under de 15 åren(Antar att du inte heller denna gång kan visa upp nån oberoende källa. De flesta våldtäkter begås dessutom i hemmet, tror det är 70%). Men ingen har väl skrivit om det för det saknade nyhetsvärde. Sen så var det inte svenskar som var skyldiga då hade det nyhetsvärde. Så funkar media.
Det uppskattas att bara 20% av alla våldtäkter anmäls. Det gör att det är svårt att basera saker på de få som fälls.

Du undviker allt som har med ekonomi att göra. Varför?

Du ska nog inte prata så mycket om att kunna svenska.

Muslimer är inte ett folkslag. Du blandar ihop religion med andra saker.
Jag avskyr religion oavsett vilken sort.
http://www.sydsvenskan.se/sverige/artic ... amsas.html
Kristna SDare. Intoleranta idioter. Skulle du se skillnad på honom och en muslimsk irakier?
Användarvisningsbild
Driddler
Snake booster

Inlägg av Driddler »

Jag tror att SD kommer få över 6% av rösterna.

På sifoöndersökningarna vill inte folk tala om att de ska rösta SD skulle jag tro. För det får man ju inte gå ut med i ett demokratiskt samhälle.

Är det en demokrati när man tar bort reklamfilmer, stänger ett etablerat parti ute från tv debatter o.s.v. Nej !

Men allt sånt skit gör att folk blir ändå mer förbannade.

Dagens politiker är ett stort inkompetent skämt som endast vågar yttra det som ser politiskt myspys ut.
Dom är endast intresserade av sin lön och skiter i folket.
No real power, Just turboshit!
Man är väl aldrig så ensam i garaget som när man skruvar. Men fan vad kompisar man har vid uppstart???
subw000fer
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av subw000fer »

Vill bara tillägga detta då det var tal om invandring kostar sverige pengar och att det inte fanns siffror.
Hörde på radion idag att sfi ska dela ut bonusar till de som lyckades bra med att lära sig svenska för att få dem motiverade. Detta kommer kosta 100 miljoner kronor per år... Detta finns nu i 13 försökskommuner och kommer till hela sverige nästa sommar.

Jag tycker det är ganska galet.. Jag tycker att det borde vara motiverande på andra sätt att lära sig svenska. Ska man bli svensk så ska man kunna språket. Gillar sättet (de har i danmark?) att om man inte lär sig språket på en viss tid (2år i danmark tror jag) så utvisas man. På två år hinner man lära sig det OM MAN VILL.
Ett bra mkt mindre kostsam morot om inte annat.

För övrigt känns sävarturo site som en konstig plats att prata politik? vi är här för att vi gillar laddtryck allihopa! :D
Robin A
The 242 is no more..
Banbil: Audi A8 Turbo Quattro
ErikR
För mycket laddtryck

Inlägg av ErikR »

Det har redan gått så långt att SD kommer komma in nu oavsett vad ni motarbetare säger och gör.
En käftsmäll på etablissemanget, precis vad som behövs!

Synd att det inte går att lösa alla problem som Palmes politik la grunden för dock, men man måste ju börja någon stans..
http://www.projekteffekt.nu" onclick="window.open(this.href);return false;
B_Christoffersson
Forumsberoende

Inlägg av B_Christoffersson »

Falkenrejsing skrev:
B_Christoffersson skrev: du vet väl att om invandringen fortsätter i samma takt som nu och dom föder barn i samma takt som nu så är muslimerna den största folkgruppen 2056
så räkna med att vi har ett muslim parti väldigt snart och jag skulle tro att redan om 20 år så är de bland de största partiet i sverige om vi låter de fortsätta som de gör nu

så de är inte en fråga om rasister eller inte de är en fråga om att förlora hela landet inom 20 år till ett folkslag som inte har speciellt mycket att göra i sverige överhuvuttaget
därför röstar jag på sd och jag tycker varenda person ska göra de för att vi ska stoppa denna utveckling som våra tidigare politiker har satt sverige i
Måste bara fråga, trots att jag ser massinvandring som ett problem i ett land med sysselsättningsbrist, men anser du muslimer vara ett folkslag och är det då ok att ta in invandrare från protestantiska länder?
Eller ser du den protestantiska läran som rent svensk? För hur jag än ser på invandringen så finns det för mig inget som är viktigare än att själv få välja min grupptillhörighet i samhället, religiöst, partimässigt, fackförening osv. och vissa av de mer "höger-orienterade" partierna verkar inte se detta som grundläggande vilket är ett stort problem i mina ögon.
alla får tro precis på vad dom vill men de är väl ingen nyhet att muslimer står för en hel del saker i världen som inte är bra
alltså tar jag häldre in en ryss tills verige som inte följer en bok till punkt och pricka och tolkar den som han vill och har sjuka saker för sig som att sy igen sina döttrar mellan bena och skära bort klitoris och hjärntvätta hela dess umgänge med diverse texter från en bok

en ryss må väl gilla vodka men sen är dom ganska lik en vanlig svensk och dess värderingar

alltså religon är verkligen inte nå jag gillar och de förstör mäniskor och får dom till att göra de mest sjuka saker som jag inte ens skulle önska min värsta ovänn
B_Christoffersson
Forumsberoende

loop skrev:Klart ni haft våldtäkter under de 15 åren(Antar att du inte heller denna gång kan visa upp nån oberoende källa. De flesta våldtäkter begås dessutom i hemmet, tror det är 70%). Men ingen har väl skrivit om det för det saknade nyhetsvärde. Sen så var det inte svenskar som var skyldiga då hade det nyhetsvärde. Så funkar media.
Det uppskattas att bara 20% av alla våldtäkter anmäls. Det gör att det är svårt att basera saker på de få som fälls.

Du undviker allt som har med ekonomi att göra. Varför?

Du ska nog inte prata så mycket om att kunna svenska.

Muslimer är inte ett folkslag. Du blandar ihop religion med andra saker.
Jag avskyr religion oavsett vilken sort.
http://www.sydsvenskan.se/sverige/artic ... amsas.html
Kristna SDare. Intoleranta idioter. Skulle du se skillnad på honom och en muslimsk irakier?
men snälla någon jag har bott i byn i 27 år så jag vet att de inte har varit någon våldtäckt de senaste 15 åren utomhus i alla fall
att de händer hemma kan de ha gjort men risken är jävligt mycke större att de våldtas hemma även just nu då detta folk har kommit hit

de är inte tidningarna som skrivit att de är utlänska män utan de har jag tagit reda på själv och i en liten by som denna så kommer de ganska fort fram vem som är våldtäcksman och inte och nu råkar båda vara utlänska och de är ju inte nå som förvånar mig
dom står ju för 64 procent av alla grova våldtäkter

vad ska jag svara på ekonomin förutom att dom kostar sinnessjukt mycke pengar är de en nyhet för dig eller
att vi sen har tusentals arbetslösa som är just arbetslösa pga att invandrarna har förtur på jobben är förjävligt
givetvis ska dom ha jobb men bara för att man heter muhammed så ska man inte gå före en vanlig svensk med samma erfarenhet som en vanlig svensk

sen snackar alla om att invandrarna startar så mycket resturanger mm som inbringar så mycke pengar till vårat samhälle
men hur många pizzor tex har samma ägare i 2 år
dom tömmer ju fretagena på pengar och kör ju minst hälften svart och dessutom står offtast någon annan på kontraktet på firman så den riktiga ägaren jobbar svart och får dessutom socbidrag och sen kommer dom med finare vardagskläder än vad min kostym kostar
sen är de en bmw på parkeringen efter ett halvår och den nyaste telefonen direkt
hur fan har man råd med detta som flykting eller fattig invandrare
B_Christoffersson
Forumsberoende

här har du lite länkar till diverse saker

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7412046.ab
du tror inte ett antal invandrare som bor i sverige har gjort samma sak

http://www.youtube.com/watch?v=p1B3ci3A ... re=related
invandringen och dess brotslighet i sverige

http://www.newsmill.se/node/22423
till och med invandrarna själva röstar på sd

http://www.youtube.com/watch?v=JdyKmzEd ... r_embedded
riktigt skötsamma invandrare detta bråk handlar om en teknad bild endast

http://www.youtube.com/watch?v=6g_tSs5OJqs
mångkulturens ansikte

http://www.youtube.com/watch?v=EFdu4zlc6y4
europarekord i våldtäkter

http://allahuakbar.se/wordpress/2009/10 ... sm-rasism/
när blev man rasist för att man bryr sig om sitt land

http://www.youtube.com/watch?v=J9BPH32tJKI
ytteligare ett exempel på hur lugna dessa invandrare är

http://www.youtube.com/watch?v=ew0yLMPO ... re=related
rosengård och dess anhängare

http://www.youtube.com/watch?v=EFdu4zlc6y4
sverige och dess våldtäckter

http://www.youtube.com/watch?v=wRnP-XzB_U0
muslimerna kommer vara fler än oss på 40 år

loop
nu tycker jag du ska se och läsa varenda länk jag har lagt upp och så förklarar du för du hur du tror sverige ser ut om 20 år om inte sd kommer in i valet i år
Falkenrejsing
Forumsberoende

Inlägg av Falkenrejsing »

B_Christoffersson skrev:Måste bara fråga, trots att jag ser massinvandring som ett problem i ett land med sysselsättningsbrist, men anser du muslimer vara ett folkslag och är det då ok att ta in invandrare från protestantiska länder?
alla får tro precis på vad dom vill men de är väl ingen nyhet att muslimer står för en hel del saker i världen som inte är bra
alltså tar jag häldre in en ryss tills verige som inte följer en bok till punkt och pricka och tolkar den som han vill och har sjuka saker för sig som att sy igen sina döttrar mellan bena och skära bort klitoris och hjärntvätta hela dess umgänge med diverse texter från en bok

en ryss må väl gilla vodka men sen är dom ganska lik en vanlig svensk och dess värderingar

alltså religon är verkligen inte nå jag gillar och de förstör mäniskor och får dom till att göra de mest sjuka saker som jag inte ens skulle önska min värsta ovänn[/quote]

En ryss är fortfarande en landsman, en muslim är en religionsutövare, som tillhör en av de tre världsreligionerna. Där finns galna fundamentalister inom denna religion liksom inom kristendomen.
Det finns dessutom ex.vis många kristna libaneser, stora delar av sydamerika är kristet (katolskt dock) är dessa människor inte utlänningar? Och är kristna fundamentalister mindre galna än muslimska?
B_Christoffersson
Forumsberoende

alla religösa fanatiker borde stanna hemma i deras hemland
loop
Forumsberoende

Inlägg av loop »

B_Chris
Jag har bott i Alby,Biskopsgården och Angered. Googla så får ni se vad det är för ställen. Sammanlagt var det nästan 10år. Inga problem. Jag tror inte jag behöver titta på youtubelänkar .
Skulle tro att det ger mig mer erfarenhet av invandrare än 27 år i Råneå och tittande på youtube och läsande Sverigedemokraternas propaganda.
Jag körde spårvagn i Göteborg i 5 år, nattvagn. Så jag tror inte nån från en by på landet kan lära mig hur det ser ut i förorter. Känner ett antal invandrare bla muslimer(ingen troende dock).

Har ni varit i Rosengård? Det är inte farligt. Har varit där flera gånger. Skiljer sig inte från andra förorter.

Det finns även väldigt många ryssar som är muslimer.

Väldigt många av de iranier som finns i Sverige har flytt i från Iran för att Iran är en religös diktatur.

När det gäller religösa galningar så gillar jag inte era laestadianer där uppe.

Men detta är en liten fråga i jämförelse med andra saker. Sjukförsäkring, akassa, arbetsmarknad osv.
Det är här som de viktiga sakerna sker.
LAS är inte tillräckligt bra,men borgarna vill ändå försämra den mer och helst ta bort det helt.
De vill driva ut massor med folk som är för sjuka för att arbeta till att jobba. Vilket är helt vrickat då det inte finns jobb till de som är friska.
En viktig del av den liberala ekonomiska politiken är att det alltid ska finnas arbetslösa, en arbetskraftsreserv som kan utnyttjas för att hålla löner nere och användas som arbetskraft vid behov.

Om SD kommer in eller ej spelar inte nån roll för hur Sverige ser ut om 20år. Men 20år till med borgarna skulle ge samma effekt som Thatcher hade på England. Avfolkade och förslummade industriorter och en skyhög arbetslöshet, försvagade fackföreningar, usel löneutveckling, sämre sjukförsäkringar osv. Ett land för de som har råd och skit för oss andra.
De skiter i oss som inte vill sitta i Stockholm, dricka latte, betala dyrt för privat vård, privat skola, pensionsspara privat osv. Möjligen så bryr de sig om företagare på landsbygden som håller lönerna nere och bidrar till börsen.
viggo
Lite mer laddtryck
Kontakt:

Inlägg av viggo »

loop skrev:Du ska nog inte prata så mycket om att kunna svenska.
Tihi
man vänjer sig
viggo
Lite mer laddtryck
Kontakt:

Inlägg av viggo »

Det är för jävla humor med svenska arbetare som gnäller över invandrare som har en del av sina affärer svarta, jag menar vafan? Är det något som förenar svenskarna är det väl deras förkärlek till svarta affärer? Eller är det bara vi som är födda här som gjort oss förtjänta av dem? Och hur många generationer ska man ha bott i landet för att ha gjort sig förtjänt?

Och kom inte och snacka om Rosengård, har ni någonsin varit där?
man vänjer sig
B_Christoffersson
Forumsberoende

loop

jag kan nog gå igenom kumla anstalten också utan ett blåmärke
men de betyder ju inte att de bor helt friska personer dära ändå

sen tycker jag du ska se filmerna och länkarna jag la upp
du var ju så intresserad av fakta och sånt och undrade varsifrån jag fick vissa saker och en del står och visas i dessa filmer och länkar
och när man väl lägger upp de så skiter du i att se dom ens
snacka om att du blundar för sanningen men de hade jag kunnat slå vad om på förhand

sen kan jag hålla med dig en del om de du skriver om de ekonomiska läget i sverige men hur mycke tror du inte man hade kunnat göra för 500 miljarder i sverige istället för att skänka bort de till folk som utnyttjart systemet
jag skriver inte att alla gör de men fruktansvärt många skiter fulständigt i sverige och dessa lagar och kör sitt eget race

att någon då tycker att de som förenar om med utläningarna är svarta pengar måste vara de dummaste jag hört på väldigt länge
dom rånar ju för fan landet på ren svenska och någon tycker de är skitkul
och ett sätt att känna gemenskap med utläningarna

nä tack jag har betalat nog med skatt i mina dagar så tjänar jag någon kr på sidan om så har jag väl förkänt de
men en utläning som glider i sin bmw som har tjänat ihop den på våra bidrag och sina svartjobb och som inte betalat en kr i skatt har jag då inte de minsta gemensamt med och jag har inte de minsta förståelse för de heller
de är stöld och ingenting annat

att sen någon tycker de är så roligt att jag skriver fel ibland skrattar jag då bara åt och de är ju typiskt för små klena skithögar till människor som alltid ska försöka göra sig roligt på andras bekostnad
kom i stället och säg de till mig rakt i ansiktet om så får vi se vem som skrattar sist när tänderna ramlar ut som om man häller en ask pallekuling på golvet
Användarvisningsbild
DanielW
Forumsberoende

Inlägg av DanielW »

Börjar nästan att spåra ut denna tråd tycker JAG.
Amazon turbo -65 Dragrace/Streetrace
201m 6.81@164 60ft 1.41 Åmsele -15
201m 6.64@173 60ft 1.57 Åmsele -17
201m 6.93@178 60ft 1.75 Åmsele -19
201m 6.37@177 60ft 1.40 Fällfors -21
201m 6.43@176 60ft 1.43 Åmsele -21
201m 6.41@174 60ft 1.40 pite dragway -22
-------------------------------------
Daniel Westerlund
Låst