Lynx 1260 trippel "the story"

Allt inom snöskotrar
Användarvisningsbild
stecka
Forumsberoende
Inlägg: 1034
Blev medlem: mån aug 14, 2006 1:34 am
Ort: Östersund,Lit

Inlägg av stecka »

Toppen?
Användarvisningsbild
Dennis Öhman
Forumsberoende
Inlägg: 3250
Blev medlem: sön nov 11, 2007 4:01 pm
Ort: Överkalix
Kontakt:

Inlägg av Dennis Öhman »

Blir för smalt med 40cm topplock :roll: Tror inte det räcker hela vägen.
Dänniz 073-8447664
Användarvisningsbild
super7
Forumsberoende
Inlägg: 1683
Blev medlem: tis nov 11, 2003 1:23 am
Ort: Umeå

Inlägg av super7 »

stecka skrev:Toppen?
+1 på det :thumbright:
Behöver ni ha någonting svarvat , hör av er via PM
Jonas N
För mycket laddtryck
Inlägg: 175
Blev medlem: mån okt 06, 2003 11:44 pm
Ort: Umeå/Ersmark

Inlägg av Jonas N »

Dennis Öhman skrev:Blir för smalt med 40cm topplock :roll: Tror inte det räcker hela vägen.
Vad baserar du detta på ?, skulle ju kännas lite dumt att kapa ett 2000:- ämne 5 mm för kort :doh:

Bild
Klart det är toppen, här är den första grovplaningen avklarad "ytan mot cylindrarna"
Sjön suger utan turbo --------------- Projekt : Lynx 1260 trippel & Båt
Bild
Användarvisningsbild
Dennis Öhman
Forumsberoende
Inlägg: 3250
Blev medlem: sön nov 11, 2007 4:01 pm
Ort: Överkalix
Kontakt:

Inlägg av Dennis Öhman »

trodde att den skulle vara bredare än 40cm helt enkelt.. Minst 45-50 bred.
Dänniz 073-8447664
Jonas N
För mycket laddtryck
Inlägg: 175
Blev medlem: mån okt 06, 2003 11:44 pm
Ort: Umeå/Ersmark

Inlägg av Jonas N »

Dennis Öhman skrev:trodde att den skulle vara bredare än 40cm helt enkelt.. Minst 45-50 bred.
Ingen fara, huvudsaken jag har koll :hihi:
Bild
Lite mer grov fräsningen, samma sida.
Sjön suger utan turbo --------------- Projekt : Lynx 1260 trippel & Båt
Bild
Användarvisningsbild
lahi
För mycket laddtryck
Inlägg: 425
Blev medlem: fre apr 04, 2008 3:50 pm
Ort: Halmstad

Inlägg av lahi »

Riktigt snygga bitar du gör :thumbright: Antar att det inte är nybörjartur... jobbar du med sånt här?
------------------------
Lotus Elise S2 -01 Finbilen
Suzuki GSX-R 1195 Turbo 313 hk/222 Nm på hjulet vid 1,4 bar. Nuvarande tryck 2,3 bar :) Huliganhoj 1
Husaberg FS650E Motard -02 Huliganhoj 2
700 cc tvåtakts amatörbygge med snöskotermotor
Saab 9-5 Kombi familjetransportör
Citroen Berlingo laståsna
Jonas N
För mycket laddtryck
Inlägg: 175
Blev medlem: mån okt 06, 2003 11:44 pm
Ort: Umeå/Ersmark

Inlägg av Jonas N »

Jo jag har fördel av jobbet, eller rättare sakt jobbet har fördel av min hobby :wink: man lär sig mycket genom att testa och prova nya saker som annars inte skulle testas i det vardagliga arbetet, därför är det mycket lärorikt att pyssla på med lite special tillverkning på fritiden.
Bild
Nu är biten vänd,grov fräsning ovansida av toppen.
Sjön suger utan turbo --------------- Projekt : Lynx 1260 trippel & Båt
Bild
Användarvisningsbild
stecka
Forumsberoende
Inlägg: 1034
Blev medlem: mån aug 14, 2006 1:34 am
Ort: Östersund,Lit

Inlägg av stecka »

Ser som vanligt mkt bra ut :thumbright:
EmilH
För lite laddtryck
Inlägg: 2
Blev medlem: tis nov 09, 2010 6:50 pm
Ort: piteå

Inlägg av EmilH »

Ser riktigt fint ut jonas! Måste nog tigga till mig ett studiebesök, Kör du någe RC-flygplan nuförtiden? /Holmsunds-emil
Användarvisningsbild
bmw02touring
Forumsberoende
Inlägg: 1311
Blev medlem: tor aug 18, 2005 3:20 pm
Ort: Nyköping
Kontakt:

Inlägg av bmw02touring »

Det är ju bara att ställa sig i kön av beundrare. Helt jävla galet fränt bygge, tillochmed för en sörlännings som vanligtvis inte är så intresserad av Skotrar. :thumbright:
Niclas Carnesköld

Tack till:
Proauto Nyköping
MECA Nyköping
Autoexperten Nyköping
OLB Nyköping
E3Otto & Leffe
Smurfen Performance
The
Forumsberoende
Inlägg: 5100
Blev medlem: tis jun 01, 2004 11:05 pm
Ort: Boden
Kontakt:

Inlägg av The »

Jonas N skrev:Jo jag har fördel av jobbet, eller rättare sakt jobbet har fördel av min hobby :wink: man lär sig mycket genom att testa och prova nya saker som annars inte skulle testas i det vardagliga arbetet, därför är det mycket lärorikt att pyssla på med lite special tillverkning på fritiden.
Helt klart är det så, tyvärr är det väldigt få arbetsgivare som inser värdet av att låta operatörer göra hemmajobb (på icke arbetstid dvs).
Torbjörn.A
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
Jonas N
För mycket laddtryck
Inlägg: 175
Blev medlem: mån okt 06, 2003 11:44 pm
Ort: Umeå/Ersmark

Inlägg av Jonas N »

EmilH skrev:Ser riktigt fint ut jonas! Måste nog tigga till mig ett studiebesök, Kör du någe RC-flygplan nuförtiden? /Holmsunds-emil
Nej jag flyger lite RC, all tid går åt till skriva skoter tråd och sjustera turbo båt motorn i 242:an. ring då du har vägarna förbi så sätter jag på kaffepannan.

För er som missat turbo båten här är den berättelsen.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=5602&start=0

Bild
Finfräsningen klar på ovansidan av toppen.
The skrev:tyvärr är det väldigt få arbetsgivare som inser värdet av att låta operatörer göra hemmajobb (på icke arbetstid dvs
Samma här jag tror inte dom inser, som tur är så har jag egna maskiner hemma i den omtalade vebon, så jag behöver inte visa arbetsgivaren alla hemligheter :wink:
Sjön suger utan turbo --------------- Projekt : Lynx 1260 trippel & Båt
Bild
Användarvisningsbild
tompan
Lite mer laddtryck
Inlägg: 28
Blev medlem: mån mar 09, 2009 5:12 pm
Ort: arjeplöög! / ume

Inlägg av tompan »

skitgrymt med egentillverkad topp :D tummen upp! :D
Bild
Användarvisningsbild
super7
Forumsberoende
Inlägg: 1683
Blev medlem: tis nov 11, 2003 1:23 am
Ort: Umeå

Inlägg av super7 »

Jonas N skrev:Klart det är toppen, här är den första grovplaningen avklarad "ytan mot cylindrarna"
Blir det lösa förbränningsrum också ?
Behöver ni ha någonting svarvat , hör av er via PM
Skriv svar