S10 med V8, Turbo och Megasquirt
Re: S10 med V8, Turbo och Megasquirt
Det är en bit A-fordsram längst fram, följt av en bit bockad plåt i samma profil. Under det sitter det vanligt 4kantsrör hela vägen bak. Hela drivlinan kommer från en Amc Hornet 73. Karossen är en blandning av A-fordstorped och bakdelen från en T-fordsTouring. Stela axalar med bladfjädrar från A-ford och delat V-stag. Rattstången kommer från en Valiant 65, trumbroms fram från Ford F100 -56. Så lite plock för övrigt, mest gamla prylar.
Re: S10 med V8, Turbo och Megasquirt
Kul att se att du fortfarande håller igång!
Antar att pickupen får vänta lite i förmån till rodden, eller hinner du med båda till sommaren?

Antar att pickupen får vänta lite i förmån till rodden, eller hinner du med båda till sommaren?
Jonathan Westerlund, Tierp
Plymouth Duster -1971 340cui HX55/VEMS.
Samt ett par, tre Alfor.
Plymouth Duster -1971 340cui HX55/VEMS.
Samt ett par, tre Alfor.
Re: S10 med V8, Turbo och Megasquirt
Nä, ingen pickis i sommar. Har dragit på mig några hojar också.. Efter 30 års uppehåll.. Däremot så skall vi bes grabbens bygge ihop med rodden. Far till Marlon med båda snart.
Min Bobber är en Suzuki GR650 som jag monterat ekerfälgar och lite annat på. Grabbens bygge är en Monark -49 med Yamahaprylar.


Min Bobber är en Suzuki GR650 som jag monterat ekerfälgar och lite annat på. Grabbens bygge är en Monark -49 med Yamahaprylar.


Re: S10 med V8, Turbo och Megasquirt
Känns som att tid och pengar inte riktigt räcker till alla projekt. Funderar starkt på att sälja S10:an komplett eller i delar, någon som är sugen på att ta över? Kan tänka mig en bes och körbar hoj som delbetalning. Inte mycket som behövs för att göra den körbar.
S10 med V8, Turbo och Megasquirt
Inte mycket reaktion på den försäljningen. Rodden är klar med SFRO-bes så nu finns det tid över för pickisen tror jag. Hoppar nog direkt på version 2 och sätter dit TPI-sprutet istället. Funderar även på att montera den "halvvassa gatkammen" som ligger på hyllan. Skall försöka hitta plats för en intercooler när jag ändå håller på.
Re: S10 med V8, Turbo och Megasquirt
Fint att du fortsätter med S10an, lovar att det är värt det! 

Jonathan Westerlund, Tierp
Plymouth Duster -1971 340cui HX55/VEMS.
Samt ett par, tre Alfor.
Plymouth Duster -1971 340cui HX55/VEMS.
Samt ett par, tre Alfor.
S10 med V8, Turbo och Megasquirt
Jo så är det nog. Min son tycker att det vore en perfekt förstabil nu när han skall ta körkort, jag är inte helt övertygad om det..
Re: S10 med V8, Turbo och Megasquirt
Haha, nja det kan bli lite slirigt och halvfarligt kanske som förstabil. Om du ska till arenan i helgen så kommer jag nog vara där med Dustern.
Jonathan Westerlund, Tierp
Plymouth Duster -1971 340cui HX55/VEMS.
Samt ett par, tre Alfor.
Plymouth Duster -1971 340cui HX55/VEMS.
Samt ett par, tre Alfor.
Re: S10 med V8, Turbo och Megasquirt
Tror inte det blir Tierp i helgen, fullt upp med annat just nu.
S10 med V8, Turbo och Megasquirt
Provmonterat TPI-sprutet idag. Får göra om remspännaren bara, annars verkar allt passa. Men det dyker säkert upp mer saker som måste ändras.


Re: S10 med V8, Turbo och Megasquirt
Hur går det med detta bygget?
Är intresserad för jag funderar själv på att turbokonvertera en 350 Tpi maskin!
Är intresserad för jag funderar själv på att turbokonvertera en 350 Tpi maskin!
Re: S10 med V8, Turbo och Megasquirt
Det börjar bli dags för garagetid nu. Pickisen står på tur så det bör hända lite med den om inte allt för lång tid.. Vad är det för bygge du håller på med då?
Re: S10 med V8, Turbo och Megasquirt
härligt..
Jag bygger på en cadillac 61.. ska ha cheva maskin i.. 350 Tpi, beställde en dynamic efi box i dagarna av creative fuel injection.. gött att man slipper byta chip om man överladdar.. bara mappa om det man har.. så jag kommer kunna börja köra med motorn på en grundmap. jag kan inte värst mkt om turbosar å chip å sånt.. försöker lära mig allt eftersom.. därför extra roligt å se någon som bygger här i sverige..
Jag bygger på en cadillac 61.. ska ha cheva maskin i.. 350 Tpi, beställde en dynamic efi box i dagarna av creative fuel injection.. gött att man slipper byta chip om man överladdar.. bara mappa om det man har.. så jag kommer kunna börja köra med motorn på en grundmap. jag kan inte värst mkt om turbosar å chip å sånt.. försöker lära mig allt eftersom.. därför extra roligt å se någon som bygger här i sverige..
S10 med V8, Turbo och Megasquirt
Har börjat byta kam till en lite vassare. Måste även göra någonting åt drivningen av generator och pumpar. Det lösa hjulet och spännrullen hamnar i vägen för TPI:n. Kanske blir till att byta till vanlig rem istället. 

S10 med V8, Turbo och Megasquirt
Har varit stilla med bygget ett tag men nu har jag tagit tag i den igen. Har fått ett rodbygge bes istället och så har det kommit några motorcyklar emellan. Sålde även huset och flyttade till lägenhet förra året. Rodden är ett amatörbygge med drivlina från Amc Hornet -73 och turbo från någon Saab som trycker genom en Holley 1-port.
Har dragit klart elen till sprutet, monterat intercooler och en massa andra prylar. Siktar på uppstart till helgen om det inte strular mer än vanligt.

Har dragit klart elen till sprutet, monterat intercooler och en massa andra prylar. Siktar på uppstart till helgen om det inte strular mer än vanligt.

Senast redigerad av thojo den tis mar 18, 2014 7:41 pm, redigerad totalt 2 gång.