Sida 6 av 16
Re: ESP - Faenskapet, SFI 25.4 / ET 7.50 (Nu med V8+turbo)
Postat: tor jan 12, 2012 4:13 pm
av Husse1
Tänkte på en sak när jag tittar på de senaste bilderna.
Infästningen i chassit av fourlink stagen till framvagnen, behöver inte dessa ha nån form av förstärkning/yttre "plattjärn" utanför bussningarna?
Det borde bli hyfsade brytningar i dessa vid t.ex inbromsningar och ev. nerslag vid hjulres på strippen.
Re: ESP - Faenskapet, SFI 25.4 / ET 7.50 (Nu med V8+turbo)
Postat: tor jan 12, 2012 4:26 pm
av Nicklas Eriksson
Husse1:
Slänger in en äldre bild på andra sidan. Vi kommer att göra nåt i den stilen, men vi har inte riktigt landat i hur vi ska ha det.

Re: ESP - Faenskapet, SFI 25.4 / ET 7.50 (Nu med V8+turbo)
Postat: tor jan 12, 2012 4:45 pm
av Husse1
Aha, ok då är jag med.
Borde det inte gå att göra den yttre "plåten" lite som en trekant så att den räcker även bakåt mot det nedre ramröret, detta borde ju ta upp retardationskrafterna vid en inbromsning?
Samt om den dessutom går in mot det lodräta ramröret även klara ett ev. hjullyft?
I övrigt är jag full av beundran över ett superfränt bygge.
Re: ESP - Faenskapet, SFI 25.4 / ET 7.50 (Nu med V8+turbo)
Postat: tor jan 12, 2012 9:50 pm
av Nova Jörgen
Härligt å se att flitens lampa lyser!!!
Det ser bra ut.
Kan ni få patent på erat super ultra 4000ah lättviktsbatteri, så är nog ekonomin inget problem sedan.

Re: ESP - Faenskapet, SFI 25.4 / ET 7.50 (Nu med V8+turbo)
Postat: tor jan 12, 2012 10:03 pm
av _aero
Oj händer mkt här! Ser ju riktigt bra ut =)
Funkar rörbocken utan problem nu? Måste ta å komma ut nån dag å kolla hur de går =)
Mvh Magnus
Re: ESP - Faenskapet, SFI 25.4 / ET 7.50 (Nu med V8+turbo)
Postat: fre jan 20, 2012 1:13 pm
av Nicklas Eriksson
Re: ESP - Faenskapet, SFI 25.4 / ET 7.50 (Nu med V8+turbo)
Postat: fre jan 20, 2012 8:28 pm
av Worre
va ni är duktiga. får ta och komma på nästa racerbils tisdag var ett tag sen nu..
Re: ESP - Faenskapet, SFI 25.4 / ET 7.50 (Nu med V8+turbo)
Postat: fre jan 20, 2012 10:22 pm
av _aero
Ser riktigt bra ut!
Angående rörbocken så kan ja ju släpa ner saaben till er så får ni hårdtesta rörbocken till å fixa bur till den

Re: ESP - Faenskapet, SFI 25.4 / ET 7.50 (Nu med V8+turbo)
Postat: lör jan 21, 2012 10:31 pm
av Nicklas Eriksson
Worre: Do it!

Re: ESP - Faenskapet, SFI 25.4 / ET 7.50 (Nu med V8+turbo)
Postat: lör jan 21, 2012 10:40 pm
av sikko
Kul att följa denna tråd udda skapelse med finess måste jag säga. En reflektion jag hade var bakbromsarna ska de bytas ut?
Re: ESP - Faenskapet, SFI 25.4 / ET 7.50 (Nu med V8+turbo)
Postat: sön jan 22, 2012 9:19 am
av -TLM-
Riktigt coolt bygge! Men jag hade nog aldrig vågat köra den...

Re: ESP - Faenskapet, SFI 25.4 / ET 7.50 (Nu med V8+turbo)
Postat: sön jan 22, 2012 12:40 pm
av teflonhjarna
Bakbromsarna borde bytas, men det är en fråga om tid och pengar som allt annat. Känns viktigare att få ruppa runt lite med den i byn och kanske fara och köpa glass med den till en början. Så man ser att det faktiskt är ett fordon man byggt.
Angående rörbocken så kan ja ju släpa ner saaben till er så får ni hårdtesta rörbocken till å fixa bur till den
Jag ringer dig då det har dykt upp rör så kan vi styra upp det.
Re: ESP - Faenskapet, SFI 25.4 / ET 7.50 (Nu med V8+turbo)
Postat: mån jan 23, 2012 6:51 pm
av TurboBonden
haha fara runt i byn
kanske nåt att åka in i driv in och köpa hamburgare med
riktigt ballt bygge!
mvh jesper
Re: ESP - Faenskapet, SFI 25.4 / ET 7.50 (Nu med V8+turbo)
Postat: mån jan 30, 2012 11:29 pm
av teflonhjarna
Tänkte visa lite bilder på ett annat projekt som är på gång i verkstan, Eriks M535i
IC-bygge och kylare färdigt
Och så ligger det en jiggarmotor i bilen så nu är det dags att pyssla ihop några motorfästen
Det ska i en M52/M50 med en PT6765 och en inredning, sen ska nog fuelcellen ur och en orginaltank in så det blir en trevligare sommarbrukis.
Någon tidigare ägare tyckte att det var en bra ide att såga sönder a-stolpen och benutrymmet för passageraren för att dra ut avgassystemet genom framskärmen så det har blivit några timmar svetsande i bilen.
Re: ESP - Faenskapet, SFI 25.4 / ET 7.50 (Nu med V8+turbo)
Postat: ons feb 01, 2012 10:10 pm
av teflonhjarna