Sida 6 av 11

Re: Burmans Bmw m5 3.8 Turbo

Postat: mån mar 14, 2011 10:02 am
av knotan
uppåt 1000 kusar börjar 3.5 verkligen vara gränsfall.
Pratade med tony på AGs ang detta han kör 3.5" dämpåare och den byggde några hektos tryck i avgasystsmeet :thumbdown:
men på en gatbil kan man nog leva med det...

Re: Burmans Bmw m5 3.8 Turbo

Postat: mån mar 14, 2011 4:23 pm
av Stoffe_Turbo
Där ser man, trodde 3.5" räckte i princip hur långt som helst.. men kör man med öppen wg borde man väl tjäna litegrann, en del av avgaserna går ju rätt ut.

Re: Burmans Bmw m5 3.8 Turbo

Postat: lör mar 19, 2011 3:15 am
av robban
Helt rätt, men längd och vad du har för radier spelar in oxo. Ett alternativ är att dela avgassystemet på mitten och svetsa dit en 2-3cm remsa, då får du mer volym men avgaset blir inte så nära backen. Att ha wastegaten in i dp:n är att föredra allagånger, om det går.

Re: Burmans Bmw m5 3.8 Turbo

Postat: lör mar 19, 2011 5:55 pm
av Stoffe_Turbo
robban skrev:Helt rätt, men längd och vad du har för radier spelar in oxo. Ett alternativ är att dela avgassystemet på mitten och svetsa dit en 2-3cm remsa, då får du mer volym men avgaset blir inte så nära backen. Att ha wastegaten in i dp:n är att föredra allagånger, om det går.
vad menar du med dela avgassystemet? menar du att man ska ha en springa på 2-3cm?

Re: Burmans Bmw m5 3.8 Turbo

Postat: lör mar 19, 2011 6:49 pm
av Steve
Bredda det så det blir ovalt menar han

Re: Burmans Bmw m5 3.8 Turbo

Postat: sön mar 20, 2011 8:18 am
av Stoffe_Turbo
Nu är jag me.. :hihi: kanske inte så dumt att göra så.

Re: Burmans Bmw m5 3.8 Turbo

Postat: sön mar 20, 2011 8:24 am
av Stoffe_Turbo
Nu ska man glida över pölen en sväng, åker på mässa till Vegas. Blir intressant att se hur det stället ser ut..

Om jag börjar med en s85 v10 när jag kommer hem så vet ni att casinot gav utdelning 8) ha ha, är inte så mycket för att spela men man lär ju testa någonting iaf. :thumbright:

Re: Burmans Bmw m5 3.8 Turbo

Postat: sön apr 10, 2011 3:07 pm
av Stoffe_Turbo
Äntligen är avgassystemet klart med upphängningar och allt, stort tack till hörning som fixat lyft och hjälpt till!!

Nu återstår bränslesystemet och diverse slangar innan bilen börjar att vara iordning..

Re: Burmans Bmw m5 3.8 Turbo

Postat: fre apr 29, 2011 10:38 am
av beaver6
Grattis Stoffe till effekten! Riktigt nice, skynda dig hem nu så jag får provköra :hihi:

Re: Burmans Bmw m5 3.8 Turbo

Postat: fre apr 29, 2011 3:39 pm
av freddan302
Vad blev det för pulver?

Re: Burmans Bmw m5 3.8 Turbo

Postat: fre apr 29, 2011 3:55 pm
av mattias
Hörde skvaller från Hörningen, väldigt trevligt dessutom att det gick smidigt då man är så långt borta, att maskinen fungerade fint och inte är inkontinent och strular, du vet hur man skruvar ihop grejerna. :thumbright:

Re: Burmans Bmw m5 3.8 Turbo

Postat: lör apr 30, 2011 10:20 pm
av Stoffe_Turbo
Tackar! är faktiskt nöjd med resultatet. det tog 10min när jag kom hem innan 280:in small i bitar :hihi: Måste snickra dit e60 lådan nu.. :thumbright:

Re: Burmans Bmw m5 3.8 Turbo 921whp 1026wnm

Postat: lör apr 30, 2011 11:27 pm
av Stoffe_Turbo
Resultatet blev 921whp 1026wnm på 1.7bar, sen palla inte hx60:in att ge mer.. :hihi:

Re: Burmans Bmw m5 3.8 Turbo 921whp 1026wnm

Postat: sön maj 01, 2011 7:31 am
av beaver6
Haha jaså du har redan avrättat lådan :hihi: Nå men det skulle ju hände förr eller senare i alla fall. E60 lådan kommer nog att hålla bättre, den ser sjukt grottig ut :thumbright:

Re: Burmans Bmw m5 3.8 Turbo 921whp 1026wnm

Postat: sön maj 01, 2011 10:11 am
av Stoffe_Turbo
beaver6 skrev:Haha jaså du har redan avrättat lådan :hihi: Nå men det skulle ju hände förr eller senare i alla fall. E60 lådan kommer nog att hålla bättre, den ser sjukt grottig ut :thumbright:
Jo det visste man ju, ganska mycket vrid i maskin, 340wnm på 2000rpm, 475wnm på 3000rpm och över 800wnm på 4800rpm.. :wink: