Steve fixar
Re: Steve fixar (242 M-Power)
Precis så byggde jag tråget på en m30 för att ha den i en 240
smidigt som satan
smidigt som satan
Re: Steve fixar (242 M-Power)
Kändes lite dumt att döda en rätt fräsch M5 för att ta motorn till gamm-volvon...men vad gör man? 



Re: Steve fixar (242 M-Power)
Är det en fyrväxlad låda med fem växlar eller en femväxlad låda med fyra växlar? 

Blev en lite överarbetad kylarbalk, tog en j-vla tid

Men nu sitter iaf original M5 vattenkylare+oljekylare på plats

Svetsade fast 240:ns original kylarfästen under plåten, passade riktigt bra på kylaren

Och på plats



Blev en lite överarbetad kylarbalk, tog en j-vla tid

Men nu sitter iaf original M5 vattenkylare+oljekylare på plats

Svetsade fast 240:ns original kylarfästen under plåten, passade riktigt bra på kylaren

Och på plats

Re: Steve fixar (242 M-Power)
Nån som har främre delen av en 740-M47 mellanaxel och kan mäta hur lång den är?
Re: Steve fixar (242 M-Power)
CA-intake
Mest bara för syns skull



Re: Steve fixar (242 M-Power)
fan va ballt då =) men har du nån jänk kvar nu för tiden?
*Fyndig text*
Henke K
Henke K
Re: Steve fixar (242 M-Power)
Jo, har ju den röda Camaron...hade tänkt börja lite lätt med den när 242:an är körbar. Förhoppningsvis nästa månad nån gång 

Re: Steve fixar (242 M-Power)
Dags att fara ut och campa?

Nää, bättrar ju bara på sleeperlooken lite
(är inte klar inne i lådan än)

Börjar vara så gott som klar i motorrummet. Hydrauliska kopplingen är klar, mellanaxel på plats, kylsystem med elfläkt klart, fyllt på med motorolja, m.m.

Dock så gick det åt skogen ikväll, måste ha kopplat nånting fel för jag brände tändspolen :/ Och hittar inget kopplingsschema till den, nån som vet vars man kan hitta ett som går använda?

Nää, bättrar ju bara på sleeperlooken lite


Börjar vara så gott som klar i motorrummet. Hydrauliska kopplingen är klar, mellanaxel på plats, kylsystem med elfläkt klart, fyllt på med motorolja, m.m.

Dock så gick det åt skogen ikväll, måste ha kopplat nånting fel för jag brände tändspolen :/ Och hittar inget kopplingsschema till den, nån som vet vars man kan hitta ett som går använda?
Re: Steve fixar (242 M-Power)
dra ner Autodata så löser det sig 

http://etanoldrift.nu/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Steve fixar (242 M-Power)
"Köpte" en version av Autodata, men hittade inget där..
Re: Steve fixar (242 M-Power)
http://shark.armchair.mb.ca/~dave/BMW/e34/
Här har du elschema för motorn
(och hela bilen, så det blir en del.....
)
Här har du elschema för motorn


BMW (M)636
Re: Steve fixar (242 M-Power)
Tycker dom där suger jättepung, väldigt svårlästa
Fick dock igång den idag på lunchen, hade förlängt kablarna till tändspolen och insåg att kabeln till - var skärmad...och jag hade bara klippt den och skalat och virat ihop den utan att se det så det blev ju konstant jord. Var skönt att få provköra några meter
Fick dock igång den idag på lunchen, hade förlängt kablarna till tändspolen och insåg att kabeln till - var skärmad...och jag hade bara klippt den och skalat och virat ihop den utan att se det så det blev ju konstant jord. Var skönt att få provköra några meter

Re: Steve fixar (242 M-Power)
den lever!
hur mkt fix är det kvar på den nu innan du är nöjd?

Re: Steve fixar (242 M-Power)
En hel del. Har inget avgassystem, inget riktigt bränslesystem och ingen inredning i den just nu...sen finns det väl alltid annat som man vill ändra på 
