Sida 6 av 17
Postat: tis mar 27, 2007 5:18 pm
av rebell82
Cometic 1,6mm stålpackning.
Siemens deka 750cc spridare.
CP-kolvar med std kompressionshöjd och lite mer ventilurtag.
Postat: tis mar 27, 2007 10:11 pm
av Spinx
Vad har hänt med dig egentligen?
Man skulle nästan kunna tro att du har blivit seriös

Postat: ons mar 28, 2007 5:31 am
av rebell82
Äh, det är bara som det ser ut...

Hur går det för dig då? Fick du din såld eller?
Postat: ons mar 28, 2007 8:47 pm
av Spinx
rebell82 skrev:Äh, det är bara som det ser ut...

Hur går det för dig då? Fick du din såld eller?
Japp, fick den såld för ca 3v sedan. Har köpt en E30 nu som ska få smaka M50B25 turbo

Postat: ons mar 28, 2007 10:29 pm
av rebell82
Fint! Verkar ju vara ett recept som funkar stabilt!

Postat: lör apr 07, 2007 12:17 am
av rebell82
Sådär blev det med wastegaterören också. Rören blev lite väl långa egentligen, men alternativet hade varit att dra dom genom huven.

Får väl se hur det funkar. Blir det bajs så får jag väl hitta på nåt.
Någon skurk lyckades få med mig på en bild också. Se så glad och lycklig jag är!

Postat: mån apr 09, 2007 11:37 am
av rebell82
Nu börjar insuget ta form också. Dom aluplåtar jag hade i garaget var dock för små, så jag kunde inte göra sidostyckena. Störande...
Blir till att försöka jaga tag på lite plåt idag så jag får ihop det. Skulle vara skönt att få helsvetsa det till veckan. På tal om ingenting så är allting ihoppunktat med pinnsvets. Jäkligt mysko pinnar. Låter som man har flera hundra ampere och luktar apa.

Postat: tor apr 12, 2007 9:24 pm
av mattias
Nu har jag fått triggerskivan som ska ersätta original !

Postat: fre apr 13, 2007 5:09 am
av rebell82
Lysande!

Postat: tor apr 19, 2007 7:41 pm
av rebell82
Fick v-bandsklammer av en kompis, så en annan kompis fick svarva en passande fläns. Blev kalasbra! Lite kass bild dock.
För övrigt så är blocket tillbaka från borrning, flänsen till wg är klar, fuelrailen fräses nog i detta nu, insuget är bortlämnat på helsvetsning och grenröret poleras för fullt.

Har dock övertidsrejs på jobbet nu några dagar framöver, så det lär inte bli nånting mer gjort förrän till veckan nån gång.
Samma kompis som donerade v-bansklamret lyckades även hitta en hx35:a i skrotlådan på jobbet...

Visserligen med färsad impeller, men helt riktig i övrigt och framförallt försedd med avgashus #12. Visade sig ju vara #18 på mitt...

Men nu har jag iaf valmöjlighet!
Kanske dags att skicka iväg ett stort jävla tack till alla som nu är inblandade i detta bygge och ställer upp med delar, maskiner och kunskaper! Känns som att hela stan(+ Mattias då...) är involverade snart. Ni vet vilka ni är och det lär bli fest då bilen rullar igen.

Postat: mån apr 23, 2007 7:18 pm
av rebell82
Ännu en liten miniuppdatering. Va och hämtade flänsen till wg igår. Mattias har gjort ett kalasjobb och svarvat en upphöjning/ventilsäte och fräst och härjat. Tack och bock!
Va även och hämtade ett avgashus #12 igår. Det har intern wg, så det fick övertalas lite med rondellen innan det passade riktigt bra med mitt grenrör. Ska bara plugga wg på nåt lämpligt sätt.
Postat: mån apr 23, 2007 8:55 pm
av mattias
Glömde bort å säga att VEMS-boxen har landat så rent elektriskt är det bara för dig att snickra en adapter mot VEMS-boxen nu.
Känner du trycket?

Postat: mån apr 23, 2007 9:07 pm
av rebell82
Hehe... Ja, hur fan ska det gå? Det lär ju bli att du blir tvångsinkallad nån mörk natt för att släcka kabelbrand i en japansk bil.

Postat: mån apr 30, 2007 3:43 pm
av rebell82
Så, nu är poleringen av grenröret klar. Är inte helt hundra nöjd men vafan... Nånstans måste jag dra nån gräns. Kan nog hålla på i flera månader om det skulle behövas. =)
Och så här fin blir man i ansiktet efter några timmar med lumpskivan snurrandes.

Postat: mån apr 30, 2007 3:47 pm
av mattias
Porr !!
(då menar jag första bilden)
Det kvittar nog att insuget till turbon går som det gör, ovanför wastegate-rören. Men det är gjort det du kunde av utrymmet. Det går att lösa det här på många sätt - det kanske inte är det sista grenröret du bygger.
