Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Kaxxen
Forumsberoende
Inlägg: 806 Blev medlem: sön aug 23, 2009 5:52 pm
Ort: Östersund/Offerdal
Inlägg
av Kaxxen » fre jun 15, 2012 10:34 pm
Senast redigerad av
Kaxxen den lör jun 16, 2012 11:07 am, redigerad totalt 1 gånger.
johnny_bode
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 73 Blev medlem: ons nov 12, 2008 7:12 pm
Ort: Östersund/bräcke
Inlägg
av johnny_bode » lör jun 16, 2012 8:34 am
Bra de Robin så du har nå å göra så du håll dej från spriten;-)
Tommie
Kaxxen
Forumsberoende
Inlägg: 806 Blev medlem: sön aug 23, 2009 5:52 pm
Ort: Östersund/Offerdal
Inlägg
av Kaxxen » lör jun 16, 2012 10:08 am
hehe ajjemen!
Kaxxen
Forumsberoende
Inlägg: 806 Blev medlem: sön aug 23, 2009 5:52 pm
Ort: Östersund/Offerdal
TurboTeamSyd
Forumsberoende
Inlägg: 1052 Blev medlem: mån maj 26, 2008 8:40 am
Ort: Karlskrona
Inlägg
av TurboTeamSyd » sön jun 17, 2012 10:07 pm
Tycker det ser tajt ut mellan bakaxeln och bakaxelkröken om man tänker att den ska fjädra ihop med om det blir guppigt
Eller lurar man sig?
mvh
Kaxxen
Forumsberoende
Inlägg: 806 Blev medlem: sön aug 23, 2009 5:52 pm
Ort: Östersund/Offerdal
Inlägg
av Kaxxen » mån jun 18, 2012 11:42 am
De slår i om du kör riktigt hårt i ett gupp med 2 pers i bilen! men tack vare fräscha dämpare från rallybilen å sänkfjädrar så är den rätt stum!
Fanns ju inga färdiga bakaxel böjar i 3½".. underligt!
Kaxxen
Forumsberoende
Inlägg: 806 Blev medlem: sön aug 23, 2009 5:52 pm
Ort: Östersund/Offerdal
Inlägg
av Kaxxen » mån jun 18, 2012 5:51 pm
NiclasA
Forumsberoende
Inlägg: 648 Blev medlem: fre apr 09, 2010 10:41 am
Ort: Örebro
Inlägg
av NiclasA » mån jun 18, 2012 6:10 pm
har du byggt greröret själv lr vart är det ifrån:)? härlig bil å verkar gå bra:)
7aan
Forumsberoende
Inlägg: 1116 Blev medlem: tor dec 18, 2008 9:24 pm
Ort: Strängnäs
Kontakt:
Inlägg
av 7aan » mån jun 18, 2012 6:16 pm
Det är ombyggt 328 grenrör om jag inte missminner mig
Micke Grönlund
Kaxxen
Forumsberoende
Inlägg: 806 Blev medlem: sön aug 23, 2009 5:52 pm
Ort: Östersund/Offerdal
Inlägg
av Kaxxen » mån jun 18, 2012 7:20 pm
NiclasA skrev: har du byggt greröret själv lr vart är det ifrån:)? härlig bil å verkar gå bra:)
Som 7aan sa är de ett ombyggt 328 grenrör
inte de bästa men funkar ju
NiclasA
Forumsberoende
Inlägg: 648 Blev medlem: fre apr 09, 2010 10:41 am
Ort: Örebro
Inlägg
av NiclasA » mån jun 18, 2012 8:30 pm
aha där ser man, tänkte kasta ut 16v turbon ja har å hänga i m50 å då kanske detta grenrör är ett alt. har du kört mkt med bilen å sett hur dom funkar? när blir det mappning för din del?
Sten
Forumsberoende
Inlägg: 841 Blev medlem: tor jun 11, 2009 2:15 pm
Ort: Härjedalen.
Inlägg
av Sten » mån jun 18, 2012 9:30 pm
Har sett flera använda denna typ av grenrör,en på forumet som oxå använder den modellen har bromsat 530whp och vad jag förstod så hade han laddtryck från ca2500rpm med HX40.Föresten har jag för mig att Fernis använde denna typen och bromsade över 650hk på hjulen!
Frän bil föresten,ska du till Hedlanda och köra i midsommar Kaxxen?
I'd rather be a racer for a moment than a spectator for life.
Kaxxen
Forumsberoende
Inlägg: 806 Blev medlem: sön aug 23, 2009 5:52 pm
Ort: Östersund/Offerdal
Inlägg
av Kaxxen » mån jun 18, 2012 11:00 pm
Min börjar ladda runt 2800 ungefär och de är en Garrett GT45!
Sten:
Jag vet inte, skulle gärna ha mappat den riktigt innan.. sen vet ja inte vad ja får köra för klass osv där?
Bilen är obes och allt..
Sten
Forumsberoende
Inlägg: 841 Blev medlem: tor jun 11, 2009 2:15 pm
Ort: Härjedalen.
Inlägg
av Sten » tis jun 19, 2012 8:09 am
Det är ju riktigt bra med så stort aggregat!
Det är en klass så "alla" bilar får köra har jag för mig,alltså driftingen då.
Var det för att bilen är helfordonsgodkänd eller varför gick det inte besikta med motorn?
I'd rather be a racer for a moment than a spectator for life.
NiclasA
Forumsberoende
Inlägg: 648 Blev medlem: fre apr 09, 2010 10:41 am
Ort: Örebro
Inlägg
av NiclasA » tis jun 19, 2012 9:16 am
oj det låter ju bra för ett sådan agg! mera börn filmer n:)