Jag har inte så bra koll på tidigare ägare å så'nt på den här bilen...men det låter bekant det du säger.Richard skrev:Är det inte Forden som Stefan Eriksson från Futura Racing körde med för nåt år sen i Competition Eliminator ?
Eller är det bara jag som är trött i mössan nu ?
PerfectRuns garage...Vad händer mer? (VINST på KJULA)
-
- Forumsberoende
- Kontakt:
Re: PerfectRuns garage...Vad händer mer??? ( Turbo Falcon m.
Jörgen K.
Framgångsrik Bracket racer
Fixar det mesta i Bakaxelväg och pular en del med DR-chassin. Mer Info på hemsidan

Fixar det mesta i Bakaxelväg och pular en del med DR-chassin. Mer Info på hemsidan
Jo det är Stefans gamla Falcon (Fint bygge) som de körde med 814 FordHemi men när den gick trasig Bytte de sida och köpte en GM BilÄr det bara jag eller är det inte Forden som Stefan Eriksson från Futura Racing körde med för nåt år sen i Competition Eliminator ?

Trodde det var en "Känd" 08a motorbyggare som köpt den men han kanske finns med i bakgrunden nu också ?
Vad för motor är det nu ?

-
- Forumsberoende
- Kontakt:
Jo det stämmer och nej han är inte med så vitt jag vet.T-27 skrev:
Trodde det var en "Känd" 08a motorbyggare som köpt den men han kanske finns med i bakgrunden nu också ?
408 cu.in. Cheva LSX. Från Andreas på PPF. Alldeles för moderna grejor för en gammal "raggare" som jagT-27 skrev:Vad för motor är det nu ?

Jörgen K.

PPF/LSX Då kommer det säkert gå fort tids nog då Andreas verkar veta vad han gör
Vad vilken klass blir det då ?

Vad vilken klass blir det då ?

den är frän den där bilen, kollat in den då den va på PPF för diverse jobb! De är väl Ärtans gamla motor som han åkte med i fjol i sin montecarlo tror ja.. fränt är det iaf!
Då har man ännu en gång konstaterat att hjärnan innehåller mer värdelöst vetande än man anarT-27 skrev:Jo det är Stefans gamla Falcon (Fint bygge) som de körde med 814 FordHemi men när den gick trasig Bytte de sida och köpte en GM Bil![]()

Minns att den låg ute på nitroz rätt länge innan den försvann...
Var det "frukthandlarn" som slog till förra omgången ?
Hursomhaver, kul att se grejerna som passerar garaget Jörgen, det är sånt som man inte se hemma hos vemsomhelst

-
- Forumsberoende
- Kontakt:
Re: PerfectRuns garage...Vad händer mer??? ( mer TF bakaxel
Jimpa är på Tallhed raceway och PPF Big meet för att testa bilen för första gången.Nova Jörgen skrev:Okej...inte i mitt garage...men det passar nog in här trots det![]()
Jimpas nya bil...1500+hp. ( eller vad det nu va') V8 med 2xTurbo. 25.1e chassi.
Jag å Hasse kontrollmäter, väger och grundjusterar chassit inför Jims premiär på PPF racet på Tallhed. Vi beslutade att inte göra några drastiska förändringar på 4-linken, utan vi lät det mesta vara så som bilen kom när Jimpa köpte den. Jag tvivlar lite på den "sättningen" och tror att den är för "snäll" å att bilen kommer sätta sig för mycket i bak å spinna loss av startlinjen. Vi får väl se...någonstans ska man börja att justera. Jag har i alla fall en plan om det går som jag tror. Nu är det viktigaste att grabbarna får komma igång, prova sig fram och skaffa sig GODA rutiner på banan.
Fick först ett SMS...7.18s 299 km/h redan vid andra testrundan. Detta trots några mindre chaufförsmissar med växlingsvarv å så'nt.

Fick en utförligare rapport på telefon lite senare. Bilen går spikrakt men det behövs lite bättre fart av startlinjen då 60 foten bara var 1.19s Jag föreslog några små justeringar på chassit om det finns tid. Vi var överrens om att det viktigaste just nu är att Jimpa får lite mer körtid, utan att fundera på så mycket annat om bilen.
forts. följer

Jörgen K.

Coolt! Frän bil de där.
MonteCarlo 2l BMW S14 7,79 @ 283kmh
1602 S14 Turbo 9.29@402m 5.96/197kmh@201m
Sponsorer:
MotorNord
SMT AB,
FLD Växellådor och drevsatser.
Rk-Verktyg Sundsvall
http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
1602 S14 Turbo 9.29@402m 5.96/197kmh@201m
Sponsorer:
MotorNord
SMT AB,
FLD Växellådor och drevsatser.
Rk-Verktyg Sundsvall
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
- Andreas Arthursson
- Forumsberoende
- Kontakt:
6.95 på sin 4:e repa.
6.47@357km/h med en liten smallblock.
Världens snabbaste LS.
Europas 3:e snabbaste turbobil.
Världens snabbaste LS.
Europas 3:e snabbaste turbobil.
- Fredde Holmgren
- Impellerhead
- Kontakt:
coolt!
7.47 - 295km/h gammal Volvo med original framvagn
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
Fler Sponsorer sökes!
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
Fler Sponsorer sökes!
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Kontakt:
bra jobbat! viken av motorerna är det ?
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- Kökarmicke
- Forumsberoende
Tack ska ni ha för hjälpen i helgen Jörgen å Hasse! Nu ska jag ta å förverkliga lite av tankarna oxå 

Holmström Motorsport
Micke Holmström
Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
Micke Holmström
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
-
- Forumsberoende
- Kontakt:
Jahaja.
Då blev dragracing abstinensbesvären för svåra igen. "Raggar-bilen" min -69 Nova fick bekänna färg på Marie Memorial racet. Anmälde mig i sista stund för att åka lite bracket racing. Det blev ett hastigt byte av växellåda i raggarbilen då det börjar bli dags för en översyn av lådan som satt i. Jag hade lådan med tillhörande turbin ( 4200 rpm i stall ) från min gamla race Nova stog i ett hörn i garaget så den fick ta plats istället.
Som vanligt så var det en MYCKET trevlig tillställning, den här gången med lite mindre bilar än tidigare år. Det var lika bra det med tanke på hur vattensjuka gräsytorna som används till depå var.
Hur gick det då...Ganska bra faktiskt. Särskilt med tanke på att det var en helt oprövad kombination som vi hade.
Efter två kompletta kvalrundor och en liten paus p.g.a. regn. Så blev det ett förarmöte på lördags eftermiddagen. Tävlingsledningen tog det mycket kloka beslutet att avbryta kvalet här. För att påbörja elimineringen, då samtliga väderprognoser lovade REGN hela söndagen.
Så som jag uppfattade det så var förarna 100% med på det beslutet.
Det var två år se'n jag tävlade sist, men "gubben" kan fortfarande. Först två supertajta dubbel break out rundor där jag lyckades hålla marginalerna till min fördel, samt en lite enklare runda i kvartsfinalen gjorde att jag var framme i semi. Där väntade en solo runda p.g.a. den haltande sportsmanstegen. Haha!!! fint tänkte jag, ner och gå i stage bara så är man i FINAL. Men icke... en storsanering gjorde att man fick lov att bryta för dagen.
Å som sagt Söndagen bjöd på regn av det rejälare slaget så nå'n gång mitt på dagen avbröts tävlingen. Det återstog endast 18 st. rundor för att avsluta hela tävlingen. Men men...så är det tydligen den här sommaren...VÄDERGUDARNA gillar tydligen inte oss dragracers.
Hur som helst jag är ganska nöjd och glad ändå, det gav lite inspiration för att slita vidare med racebils bygget.
Ska försöka få upp nå'n bild eller två i morgon.
Då blev dragracing abstinensbesvären för svåra igen. "Raggar-bilen" min -69 Nova fick bekänna färg på Marie Memorial racet. Anmälde mig i sista stund för att åka lite bracket racing. Det blev ett hastigt byte av växellåda i raggarbilen då det börjar bli dags för en översyn av lådan som satt i. Jag hade lådan med tillhörande turbin ( 4200 rpm i stall ) från min gamla race Nova stog i ett hörn i garaget så den fick ta plats istället.
Som vanligt så var det en MYCKET trevlig tillställning, den här gången med lite mindre bilar än tidigare år. Det var lika bra det med tanke på hur vattensjuka gräsytorna som används till depå var.
Hur gick det då...Ganska bra faktiskt. Särskilt med tanke på att det var en helt oprövad kombination som vi hade.
Efter två kompletta kvalrundor och en liten paus p.g.a. regn. Så blev det ett förarmöte på lördags eftermiddagen. Tävlingsledningen tog det mycket kloka beslutet att avbryta kvalet här. För att påbörja elimineringen, då samtliga väderprognoser lovade REGN hela söndagen.
Så som jag uppfattade det så var förarna 100% med på det beslutet.
Det var två år se'n jag tävlade sist, men "gubben" kan fortfarande. Först två supertajta dubbel break out rundor där jag lyckades hålla marginalerna till min fördel, samt en lite enklare runda i kvartsfinalen gjorde att jag var framme i semi. Där väntade en solo runda p.g.a. den haltande sportsmanstegen. Haha!!! fint tänkte jag, ner och gå i stage bara så är man i FINAL. Men icke... en storsanering gjorde att man fick lov att bryta för dagen.
Å som sagt Söndagen bjöd på regn av det rejälare slaget så nå'n gång mitt på dagen avbröts tävlingen. Det återstog endast 18 st. rundor för att avsluta hela tävlingen. Men men...så är det tydligen den här sommaren...VÄDERGUDARNA gillar tydligen inte oss dragracers.

Hur som helst jag är ganska nöjd och glad ändå, det gav lite inspiration för att slita vidare med racebils bygget.

Ska försöka få upp nå'n bild eller två i morgon.
Jörgen K.

- Kökarmicke
- Forumsberoende
Re: PerfectRuns garage...Vad händer mer??? (MarieMemorial Ra
Fan va fint
Nu har mika snart byggt klart bakvagnen på min, har inte riktigt hunnit med de jag
Han lyckade trolla fram 30mm längre utfjädring efter att vi slagit våra kloka huvuden ihop, de va vad fjädrarna tillät innan de påverkar ridehöjden å så är stegarna nerflyttade 30mm i framkant nu. Å motorn uppstartad igen med ny toppackning nu 

Nu har mika snart byggt klart bakvagnen på min, har inte riktigt hunnit med de jag

Holmström Motorsport
Micke Holmström
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
Micke Holmström
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
-
- Forumsberoende
- Kontakt:
Re: PerfectRuns garage...Vad händer mer??? (MarieMemorial Ra
Kjula i helgen?????
Jörgen K.