Sida 6 av 27
Postat: mån jun 04, 2007 8:45 pm
av Martin H
nu ljög jag

den har radie (bascirkel+maxlyft). det är inte vanligt man nämner duration maxlyft

sen har ju ventil system längre tid på sig att lungna ner sig på detta vis, ska man ha samma dur vid 16mm så måste en ännu större tryckare användas så det är ju en begränsning.
Postat: mån jun 04, 2007 10:19 pm
av Jens Gustavsson
ska mäta upp den framöver och kolla displacement kurvan, velocity kurvan och accelerations kurvan.
försöka utvärdera utformningen, vi har ju en utav sverges duktigaste kamaxel gubbar här i umeå, ska höra vad han tror också.
Postat: tis jun 05, 2007 5:26 am
av Magnus
jag har monterat nya bakaxeln nu.kvar inför e.d.p.s är att lufta bromsarna mm och montera kamaxeln.får se hur det går/om jag hinner bli klar.
Postat: tis jun 05, 2007 11:18 am
av robban
klart du hinner, långhelg nu juh

Postat: tis jun 05, 2007 7:48 pm
av Jens Gustavsson
robban skrev:klart du hinner, långhelg nu juh

problemet ligger i ventilsjusterigen som blir ett kapitel som man inte klarar utan special värktyg mm.
fusk på nåra hundradelar = haveri på saker värda 15000kr
kanse gunnar L har tid??
Postat: tis jun 05, 2007 11:17 pm
av Martin H
Jens Gustavsson skrev:
problemet ligger i ventilsjusterigen som blir ett kapitel som man inte klarar utan special värktyg mm.
fusk på nåra hundradelar = haveri på saker värda 15000kr
kanse gunnar L har tid??
vadå?? förklara
Postat: ons jun 06, 2007 11:30 am
av Jens Gustavsson
mhr144 skrev:Jens Gustavsson skrev:
problemet ligger i ventilsjusterigen som blir ett kapitel som man inte klarar utan special värktyg mm.
fusk på nåra hundradelar = haveri på saker värda 15000kr
kanse gunnar L har tid??
vadå?? förklara
det är ju inte som att sjustera ventilspelet på en B20
sen kan följd haverierna bli dyra om saker blir fel om man tex kör sönder en ventil. pågrund av fel fjädertryck eller saker som inte går fri frånvarandra.
men jag tror boström kommer köra med en snällare/enklare kam till och börja med NisseHedlund 164 tror jag den hetta (måne folkrace slipning

)
Postat: ons jun 06, 2007 11:46 am
av Martin H
jaja på såvis

trodde ni blivit tokseriös på ventilspel

Postat: tor jun 07, 2007 9:54 pm
av Mats A
Lite nytt , ammans är nu körbar , lite justeringar kvar . en bild på kärran från kvällen nu med nya fälgarna på .

Postat: fre jun 08, 2007 12:55 am
av peppe
Riktigt nice med dom nya fälgarna, hinner du till Piteå Magnus?
Postat: fre jun 08, 2007 5:20 am
av Perkele70
Boström turbo teknik!?säljer du prylar elr tjänster!?är novis innom turbo området!

Postat: fre jun 08, 2007 8:53 am
av Magnus
jag kommer troligen att hinna till Pite om det inte dyker upp några fler problem.fick mappa om motorn lite efter jag bytt till måne 7 kammen(vilket namn

).
Postat: fre jun 08, 2007 10:28 am
av kalle_86
Riktigt grym bil de här..
Grymt att du testar kändaste folkrace kammen också

Postat: fre jun 08, 2007 11:23 am
av Jens Gustavsson
kalle_86 skrev:Riktigt grym bil de här..
Grymt att du testar kändaste folkrace kammen också

det blir ett hård test av denna kam, stenhårda fjädrar, höga rpm och mycket cylindertryck
pratade ut med killen som sålde dom och han va en trevlig folkraceare som inte lämnade nåra garantier för vårt bruk men han sa att de oftast fungerade bra om man satt i hop grejorna rätt.
kammarna är omslipade originalare utan omhärdning men det är mest bascirkeln som är om fräst så toppen som brukar nötas har kanske lite härdning kvar.
kammen är en NH 164 om jag inte minns fel.
Postat: fre jun 08, 2007 8:11 pm
av Gren
Dom heter månen7. Han som säljer dom kallas månen och 7an kommer från att profilen är boa7