L D skrev:jadu filip ja tror du gör en banracer av denna moped med å ta upp kampen mot tobbe o fast utan gas!
jasså de tror du? kommer sitta med en axe spray i handen och spraya direkt in i förgasaren (budget alt)
vet ju att direkt jag har fixat bil kommer denna moped spåra och bli en räser moppe ist
slidmatade är en helt annan motor har jag för mig, inte så att dom bara tagit bort sliden på min motor iaf
Slidmatad
Torrlamellkoppling
6 växlad
Vattenkyld cylinder på runt 18 hp
Grym motor, redan på -70 talet..
Får göra liknande me Fs1:an
Banrace: Rambygge Dbs Sport lättad, sänkt, 94% klar.. Dragrace 100m ~6.4 sek
Victoria Em-50 3-vxl: moddad Yamaha Dt-cylinder. (100m ca 6.4sek), Ny koppling skall tillverkas 100% klar.
Victoria Em-50 lc Metrakit 3-vxl: 23% klar saknar P-box. Samt bygger om insuget i blocket ordentligt.
Victoria Em-50 3-vxl slidmatad: 12% klar.
Kreidler 3-vxl: Schablonportad Van Veen cylinder: 5% klar.
L D skrev:jadu filip ja tror du gör en banracer av denna moped med å ta upp kampen mot tobbe o fast utan gas!
jasså de tror du? kommer sitta med en axe spray i handen och spraya direkt in i förgasaren (budget alt)
vet ju att direkt jag har fixat bil kommer denna moped spåra och bli en räser moppe ist
slidmatade är en helt annan motor har jag för mig, inte så att dom bara tagit bort sliden på min motor iaf
Dom slidmatade är samma motor fast med 42mm slag och 60cc. Har själv ägt en som nu står hos grannen. Har funderat många gånger varför ingen som kör fs1 konverterar. du får höger blockhalva samt slidhus för ett par hundringar om du söker på rätt ställe.
slidmatade är en helt annan motor har jag för mig, inte så att dom bara tagit bort sliden på min motor iaf [/quote]
Dom slidmatade är samma motor fast med 42mm slag och 60cc. Har själv ägt en som nu står hos grannen. Har funderat många gånger varför ingen som kör fs1 konverterar. du får höger blockhalva samt slidhus för ett par hundringar om du söker på rätt ställe.[/quote]
Banrace: Rambygge Dbs Sport lättad, sänkt, 94% klar.. Dragrace 100m ~6.4 sek
Victoria Em-50 3-vxl: moddad Yamaha Dt-cylinder. (100m ca 6.4sek), Ny koppling skall tillverkas 100% klar.
Victoria Em-50 lc Metrakit 3-vxl: 23% klar saknar P-box. Samt bygger om insuget i blocket ordentligt.
Victoria Em-50 3-vxl slidmatad: 12% klar.
Kreidler 3-vxl: Schablonportad Van Veen cylinder: 5% klar.
Nog går det att åka ganska fort med brytartändningen, mitt personbästa med orginaltändning, modifierad köpepipa, dellorto 21 och 15/45 drevning är 103km/h
/Tobbe
Senast redigerad av Tobbe O den tor jul 05, 2012 10:56 pm, redigerad totalt 1 gånger.