Sida 6 av 26

Re: 264 Turbo SLEEEEPER! "Fix inför regg"

Postat: fre nov 02, 2012 1:52 pm
av jonas landin
Glömde skriva att det sitter 100w lampor i dom med ;-)

Re: 264 Turbo SLEEEEPER! "Fix inför regg"

Postat: fre nov 02, 2012 1:55 pm
av jonas landin
Diffen ska palla mer stryk än axeln och är mycket skonsammare än både agadiff å lockers!
Inte ett ljud ifrån den varken fid fullt rattutslag lr i 160!
Å så fort man trycker på så diffar den, HEEELT UNDERBAR!!

Re: 264 Turbo SLEEEEPER! "Fix inför regg"

Postat: fre nov 02, 2012 2:34 pm
av larsat
Ok låter ju bra o billigt, sen tror jag inte man behöver 500W iofs, bränsleförbrukningen ökar med 0,2dl milen nu? :D
Penta fälgarna verkar bredda i stort sett bara utåt, ser ju bra ut, men inte så praktiskt, själva kanten som är orginal på 240 bak måste i stort sett bort hela, alternativt valsas inåt/uppåt.
Sedan är ju 240 bakvagnen lite dum med snedstag, ju mer man sänker desto snedare i sidled blir ju axeln så brukar ta i mer på ena sidan.
Hur funkar det om man gör ett justerbart stag som du gjort, kan man spänna staget så axeln blir exakt centrerad då?
Annars är ju watt-länkage alternativet.

Några modifikationer på bakvagnen? Du hade väll justerbara övre stag?
Kommer själv köra en svetsad 1031 med superflex o dubbla kränghämmare men annars orginal.

Re: 264 Turbo SLEEEEPER! "Fix inför regg"

Postat: fre nov 02, 2012 2:50 pm
av jonas landin
Nja, tror inte det påverkar så mycket, kan ju inte åka med dom tända så mycket ändå!
Sen åker man väl inte med en 945turbo för att det är billigaste alternativet heller ;-)

Med justerbart panhardstag kan du justera så att axeln är i mitten vid "ride height", å då funkar det fint å enkelt å göra, bara kapa bort en bit där det är rakt, svetsa en mutter i ena änden å skruv i andra, har gjor likadant med momentstagen(och förstärkt dom runt ändarna), tror jag använde M16 till momentstagen å M24 lr nått till panhardstaget, sen e det ju superflexbussningar i hela bakvagnen, biltemas förstärkta bakfjädrar till 245(kapade lagom), förstärkta KYB gasdämpare å det ska dit dubbla krängare!

Känns riktigt fin bak nu, klonkar inte ens när man svänger, bara tuggar runt fint!
Så sen när framvagnen är fixa ska det nog vara hyffsad väghållning iaf!

Re: 264 Turbo SLEEEEPER! "Fix inför regg"

Postat: sön nov 04, 2012 9:54 pm
av larsat
Kanske skulle fixa justerbart snedstag då iaf låter smidigt att få axeln jämn.

Som sagt polarn gjorde iordning en 240 jag ägde tidigare, min första bil, o fick till riktigt fin väghållning, man kunde på vintern ligga o sladda på 3an o när man kände att det blev för kraftigt ställ o släppte av så rätade bilen upp sig direkt utan nå större returkast.
Det var inte så mkt gjort med den mer än sänkfjädrar o injusterad framvagn hemma, testad på grusvägen utanför :)
Jag körde själv av vägen några ggr med den, vi riktade ena rambenet en gång oxå, kompisen lackade om hela bilen med ironiskt nog körde hans lillebror av vägen med den senare och sen gick den visst inte att rädda..
Snackade mkt förr med en kille i USA som har en 240 turbo med B21ET, hans farsa köpte en V70R när den kom och dom testade köra på bana med båda men det gick aldrig att köra snabbare med V70in än med 240in.

Ska bli kul se hur det går för dig, du hinner nog färdigt innan jag ens börjar med min..

Re: 264 Turbo SLEEEEPER! "Fix inför regg"

Postat: fre nov 09, 2012 11:39 pm
av Wezzli
jonas landin skrev:Var på hydroscand å passa på å köpa denna:
Bild
Stryp/backventil till bakbromsarna!
Väntar dock med att montera den tills efter reggen ;-)
Har du artikelnummer eller benämning på dom där grejerna? Jag var till hydroscand och frågade efter det men det verkade som att de var för mycket begär att dom skulle leta upp det. Hur kopplar du från bromsrören mot den?

Re: 264 Turbo SLEEEEPER! "Fix inför regg"

Postat: lör nov 10, 2012 1:09 am
av jonas landin
Det är en styp/backventil 1/8" och nipplar från 1/8" till M10x1, kan kolla om jag har kvar följesedeln på månda!

Tanken är att plugga ena kretsen vid fördelningsblocket, sätta denna på andra och koppla ihop bakkretsarna efter denna, men den kan alltså bara strypa flödet å inte trycket, så den är ingen bromsreducering, bara en avstängning som jag tänkt använda vid ståburnisar å liknande!

Re: 264 Turbo SLEEEEPER! "Fix inför regg"

Postat: lör nov 10, 2012 6:23 am
av larsat
Finns väll nå magnetventiler annars som heter linelock som man bara slår på en vippströmbrytare 12V så stryper de oljekretsen till bakbromsarna, det känns smidigare :)

Re: 264 Turbo SLEEEEPER! "Fix inför regg"

Postat: lör nov 10, 2012 12:06 pm
av jonas landin
Mycket möjligt, har inte fördjupat mig i det, tyckte en sån här verkade lämpad till ändamålet å köpte en när jag ändå var på hydroscand, sen säger jag inte att det är rätt lr fel, vill andra göra likadant så är det på egen risk!

Jag ska sätta den inne i bilen så man kommer åt den från förarplats, iom backventilen kan jag bromsa när jag stänger den, när jag släpper så släpper bromsarna bak också!

Grejen med att handla "bildelar" på ställen som hydroscand e att man måste veta vad man vill ha(funktion, gängor, mm.), då brukar dom vara väldigt hjälpsamma, men om det kommer in en nisse å säger att han vill ha likadana slangar som han i senaste bilsport, UTAN att veta vilka slangar han vill ha, då e det inte så lätt å hjälpa till!

264 Turbo SLEEEEPER! "Fix inför regg"

Postat: ons nov 14, 2012 12:34 pm
av jonas landin
Hitta följesedeln!
Bild

264 Turbo SLEEEEPER! "Fix inför regg"

Postat: ons nov 21, 2012 10:44 pm
av jonas landin
Idag har jag haft nere lådan för ja trodde urtrampningslagret skurit...Bild
Bild
Det hade det inte, pga att mitt svep är 10mm för kort(felsvetsat) så hade "röret för urtramplagret" legat emot lamellen å knäckts av, fick kapat av det å näst ihop det å nu funkar det fint!

Fick dessutom åtgärdat ett fel som vart från början,Bildnått stämmer inte!

Kan det ha nått med detta att göra tro?Bild
Flängde dit en annan länkarm och hjulet hitta rätt igen!
Bild

Over and ut!

264 Turbo SLEEEEPER! "Fix inför regg"

Postat: sön dec 16, 2012 7:42 pm
av jonas landin
Tänkte hänga dit MS å regga med E85 sen, så ja rota fram boxen å härvan som ja hade i min 244 -75, va två lödningar som hade släppt i kontaktstycket (en spridare å fläktstyrningen) så dom ska lödas om imorrn å sen blir det å mappa in den med orginalspridarna å bensin innan jag bygger om bränslesytstemet med en walbro255L i tanken, catchtank, två biltemapumpar å 1680 spridarna!
Sen ska den väl duga på isen!?

Ska reggas innan våren iaf, så jag kan få i den riktiga motorn när snön smällt!

264 Turbo SLEEEEPER! "Fix inför regg"

Postat: mån dec 17, 2012 2:16 am
av lyyski
Brum brum! Regga fort fort , så ska vi ut å bösa sen!

264 Turbo SLEEEEPER! "Fix inför regg"

Postat: mån dec 17, 2012 7:17 pm
av jonas landin
Nu har ja lött ihop skiten:
Bild
Smälte fast det med limpistolen med:
Bild
Så här ser det ut färdigt för montering:
Bild
Kabelhärvan:
Bild
Ska fixa en TPS och fäste till IAT, sen är det dags att montera, blir i veckan!

Re: 264 Turbo SLEEEEPER! "Fix inför regg"

Postat: mån dec 17, 2012 9:23 pm
av larsat
Fränt! Jag har oxå ett MS liggandes som jag måste få liv i någongång, lyckades pilla bort ett motstånd när jag provmonterade i boxen o skaffade ett nytt motstånd o en ny lödstation, sen kom jag inte längre just då :P Hoppas man minns varfan det ska sitta nu..