Husse1 skrev:Så j-a vackert. Perfekt att göra en frän truck av när Traktor eran är över.
Är ett av de mest seriösa traktorbyggen jag sett.
Tack för det

Tanken finns där, man lär väl aldrig få råd med nån rejäl USA pickup
Lite uppdatering, fick en lättare motivationsbrist runt julafton och tog tre dagar ledigt från bygget.
Nu är jag på gång igen, några bilder är från före jul och några från idag.
Eftersom Duettens original styrsnäcka är som ett spett som vid ev. olycka säkert kommer in i hytten hade jag planer på att modifiera dit en 140 snäcka.
Efter att ha hämtat en sån på skroten insåg jag att den inte passade särskilt bra.
Lite mätande och funderande senare så sitter nu en BMW styrväxel på plats.
Jag vet att det inte är helt optimalt och att det finns risk för bumpsteer men för tillfället får det duga, hon får ju servo och det är ju bra

Stötdämpare har kommit på plats.
När jag inte svarvar delar till det lokala Supercar Teamet

överarbetar jag detaljer åt mig själv, bara för att det känns bra
Sitter här, skulle säkert fungerat lika bra med en rörhylsa men det är ju inte lika snyggt...
Avslutade helgen med att tillverka en massa förstärkningsplåtar till hjulupphängningarna. Vissa dagar skulle man haft en plasma, eller ännu hellre en kompis som kör plåtskärmaskin

Tur att det finns tunna skivor till rondellen
Nu är nästan alla fästen klara och punktade i chassiet. När jag vet att inget kolliderar med rätt hjul ska det helsvetsas.
Näst på tur att göras är att montera rätt hjul så jag kan måtta in skärmar.
Hjulen kom före jul som en dyr julklapp med jag saknar rätt hjulbultar för att kunna provmontera, ska beställas i morgon
14422