
Volvo 740 turbo, 8v drifting projekt. Mappad 557Whp/695W
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 128
- Blev medlem: sön jun 14, 2009 3:53 pm
- Ort: Fagersta
- Kontakt:
Re: Volvo 740 turbo, 500+whp 8v drifting projekt
Finess driftingbur 

Re: Volvo 740 turbo, 500+whp 8v drifting projekt
Kollat igenom hela tråden nu, ser riktigt välbyggt och bra ut.
Hur mycket har du fått slänga ut för att få ner bilen till 1300kg? För bara inredningen är ju inte direkt jättetung vad jag märkt.

Hur mycket har du fått slänga ut för att få ner bilen till 1300kg? För bara inredningen är ju inte direkt jättetung vad jag märkt.

Fordon:
GLT 16v Turbobygge: Projekttråden
GLT 16v Turbobygge: Projekttråden
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 128
- Blev medlem: sön jun 14, 2009 3:53 pm
- Ort: Fagersta
- Kontakt:
Re: Volvo 740 turbo, 500+whp 8v drifting projekt
Kul att du gillar tråden!
Jag har faktist inte gjort så mycket.. alla asfaltsmattor är bortskrapade och bakluckan är urkapad..
baksätet var inte ens utplockat när jag vägde bilen.. Kan inte komma på något annat jag plockat bort i nuläget iaf
Jag har faktist inte gjort så mycket.. alla asfaltsmattor är bortskrapade och bakluckan är urkapad..
baksätet var inte ens utplockat när jag vägde bilen.. Kan inte komma på något annat jag plockat bort i nuläget iaf

-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 128
- Blev medlem: sön jun 14, 2009 3:53 pm
- Ort: Fagersta
- Kontakt:
Re: Volvo 740 turbo, 500+whp 8v drifting projekt
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 128
- Blev medlem: sön jun 14, 2009 3:53 pm
- Ort: Fagersta
- Kontakt:
Re: Volvo 740 turbo, 500+whp 8v drifting projekt
Tjena!
Händer inte allt för mycket.
Buren går sakta men säkert framåt och är snart klar! Kommer bilder på det.
Har beställt Multiremskitt som jag tänkte köra med.

Fick även tag på en stödgördel som jag tänkte sätta på, hade tänkt köra utan men när jag fick tag på en billig så var de like bra att sätta på en tycker jag, så ska svarvas fram distanser mellan ramöverfallen och gördelen.
Så var bara att skruva av tråket igen.

Sen beställde jag nya bultar och brickor till kamdrevet, mellandrevet och remhjulet.

Nu inväntas paket från kg-trimning och en sväng till ppf när tid finns.
Over and out.
Händer inte allt för mycket.
Buren går sakta men säkert framåt och är snart klar! Kommer bilder på det.
Har beställt Multiremskitt som jag tänkte köra med.

Fick även tag på en stödgördel som jag tänkte sätta på, hade tänkt köra utan men när jag fick tag på en billig så var de like bra att sätta på en tycker jag, så ska svarvas fram distanser mellan ramöverfallen och gördelen.
Så var bara att skruva av tråket igen.

Sen beställde jag nya bultar och brickor till kamdrevet, mellandrevet och remhjulet.

Nu inväntas paket från kg-trimning och en sväng till ppf när tid finns.
Over and out.
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 128
- Blev medlem: sön jun 14, 2009 3:53 pm
- Ort: Fagersta
- Kontakt:
Re: Volvo 740 turbo, 500+whp 8v drifting projekt
Re: Volvo 740 turbo, 500+whp 8v drifting projekt
Hade det inte varit bättre med pinnbult eller ändå hellre ARP pinnbult?
Då kunde du ju dra överfallen till rätt moment och sedan "bricka" upp till gördeln och muttra den.
Borde bli starkare då överfallen för egna muttrar/eget moment.
Då kunde du ju dra överfallen till rätt moment och sedan "bricka" upp till gördeln och muttra den.
Borde bli starkare då överfallen för egna muttrar/eget moment.
Allt under 5 liter är startmotorer.
Kör Opel Commodore A Coupé med
5liters V8 (dubbelturbo projekt)
Kör Opel Commodore A Coupé med
5liters V8 (dubbelturbo projekt)
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 128
- Blev medlem: sön jun 14, 2009 3:53 pm
- Ort: Fagersta
- Kontakt:
Re: Volvo 740 turbo, 500+whp 8v drifting projekt
Förstår hur du tänker, men tror dock inte de blir någon skillnad.. Jag kommer mäta alla brickar var för sig, då blockets deckplan har olika måtta till överfallen, så de kommer bli samma tryck ner över ramlageröverfallen i vilket fall 

-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 128
- Blev medlem: sön jun 14, 2009 3:53 pm
- Ort: Fagersta
- Kontakt:
Re: Volvo 740 turbo, 500+whp 8v drifting projekt
Tja!
Här står de stilla pga att jag uppmärkte fel när jag höll på med stödgördelen.
Som ni ser på bilden så är den "yttre" kanten förskjuten i sidled ca 5,5mm.. Detta gör att de är väldigt lite material till skruvarna i ytterkant.
Men en ny är på G! I rätt material också då denna va i rostfritt och har sätt att de inte är så bra..

Har fått hem bälten också så man sitter säkert

Förhoppningsvis kommer buren vara klar inom närmaste tiden, burbygget har stått stilla ett tag tyvärr :/ Men de blir så j*vla bra, än så länge!
Over and out!
Här står de stilla pga att jag uppmärkte fel när jag höll på med stödgördelen.
Som ni ser på bilden så är den "yttre" kanten förskjuten i sidled ca 5,5mm.. Detta gör att de är väldigt lite material till skruvarna i ytterkant.


Har fått hem bälten också så man sitter säkert


Förhoppningsvis kommer buren vara klar inom närmaste tiden, burbygget har stått stilla ett tag tyvärr :/ Men de blir så j*vla bra, än så länge!

Over and out!
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 128
- Blev medlem: sön jun 14, 2009 3:53 pm
- Ort: Fagersta
- Kontakt:
Re: Volvo 740 turbo, 500+whp 8v drifting projekt
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 64
- Blev medlem: mån feb 14, 2011 7:40 pm
- Ort: Tierp
Re: Volvo 740 turbo, 500+whp 8v drifting projekt
Ser jäklit bra ut.
Ditt nya insug ser ut att va väldigt likt det min brorsan hade förrut. Han sålde det för 1-1,5 år sen.
Har för mig att det funka bra. Men du får nog korta slangarna lite, eller stoppa i rörstumpar, för att dom sög ihop sig.
Men det visste du kanske redan:)
Jobba på.
Mvh Johan
Ditt nya insug ser ut att va väldigt likt det min brorsan hade förrut. Han sålde det för 1-1,5 år sen.
Har för mig att det funka bra. Men du får nog korta slangarna lite, eller stoppa i rörstumpar, för att dom sög ihop sig.
Men det visste du kanske redan:)
Jobba på.
Mvh Johan
A4 ATQ-02 (Brukis)
940 T5 SE-92
940 T5 SE-92
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 128
- Blev medlem: sön jun 14, 2009 3:53 pm
- Ort: Fagersta
- Kontakt:
Re: Volvo 740 turbo, 500+whp 8v drifting projekt
De tackar jag för
Okej låter bra, ja de är nog ingen fara med att slangarna drar ihop sig, rören är instuckna långt i silkonböjarna så de är typ vara 20-30mm som "bara är slang".

Okej låter bra, ja de är nog ingen fara med att slangarna drar ihop sig, rören är instuckna långt i silkonböjarna så de är typ vara 20-30mm som "bara är slang".
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 986
- Blev medlem: tis jul 06, 2010 10:05 pm
- Ort: Stockholm, Haninge
Re: Volvo 740 turbo, 500+whp 8v drifting projekt
Trodde det skulle vara övertryck i insuget....



Tommy Landholm
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 128
- Blev medlem: sön jun 14, 2009 3:53 pm
- Ort: Fagersta
- Kontakt:
Re: Volvo 740 turbo, 500+whp 8v drifting projekt
Burbygget har stått stilla i nästan 2 månader, men nu i veckan har vi fått tid igen och snart är allt klart! Planeras vara klart på lördag! 
Bild på korset bak

Blir sjukt jävla bra, riktigt duktiga killar jag får hjälp av!
Har även beställt ett värmepaket, så orginalet har jag rivit ut.
Allt för denna gång

Bild på korset bak


Blir sjukt jävla bra, riktigt duktiga killar jag får hjälp av!
Har även beställt ett värmepaket, så orginalet har jag rivit ut.
Allt för denna gång
