Låter bra!
Sammanfattar de det senaste. Hade tänkt börja på länkarms/dämparfästerna fram på bilen men bytte spår och
kommer nu försöka ta mig an den jag tror kommer bli den klurigaste delen av detta bygge. Upphängningen av den främre diffen och motorn.
De delarna kommer sedan få avgöra placering och utformning av länkarms/dämparfästerna.
635 Daniel var förbi som spånade på lite tänkbara lösningar, tack för det
Hade först tänkt hänga upp diffen i bussningar under motorn men är nu mer inne på att förbinda den
stumt i motor/växellåda. Då jag har väldigt ont om utrymme uppåt är varje millimeter som kan sparas viktig.
Iom. den stumma infästningen kan diffen monteras tightare mot motorn när man inte har något bussnings flex att
ta hänsyn till.
Kapat bort div. fästen på framvagen, gamla motorfästen osv.
Även kapat ner Skyline tråget runt diffen för att ha en chans att montera den på M60n.
Ska svetsas dit nya gavlar på den för att förstärka det hela.
Kortat och förstärkt det vänstra motorfästet. Innan kortning gick motorn ej in mellan rambalkarna
då motorfästena tog i. Lagt dit en plåt under fästet, är tänkt som en av infästningspunkterna för diffen.
Är inte så smidigt att bygga nytt fäste på denna sidan då motoroljan passerar i fästet på väg till filterhållaren.
Högra fästet på G. Något att utgå ifrån.
Här är diffen och motorn tillfälligt och löst i stoppade. Tyvärr får inte startmotorn plats på den ordinarie
högra sidan. Är förberett för startmotor även på vänstersidan av dessa blocken. Nån som har sett om de sitter där på de
högerstyrda V8 försedda 5 och 7 serie bilarna?
Svarvade ner diametern infästningsplattorna till de främre dämparna från 130 till 100mm för att kunna
bygga mindre stötdämpartorn/infästningar. tyckte de var onödigt stora. Kommer bli trångt oavsett
Detta är den vänstra främre drivaxeln, den som går igenom tråget. Har plansvarvat ytan på de tre infästningspunkterna.
Har tänkt använda denna som en av infästningspunkterna till diffen.
